Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
GIMTASIS KRAŠTAS

Bankai palieka mažuosius šalies miestelius

 
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Nedideliuose miesteliuose mažėja gyventojų, mažėja ir paslaugų. Nors kalbos apie Lietuvos pašto pertvarką, po kurios būtų panaikinti 350 skyrių, nutilo, tačiau iš provincijos tyliai traukiasi bankai. Pavyzdžiui, nuo sausio mėnesio Žeimių gatvėje esantis DNB banko Jonavos skyrius tapo DNB Konsultacijų centru, kuriame nebėra grynųjų pinigų operacijų. 

Klientai, norintys įnešti pinigus į sąskaitą arba išsiimti iš jos, nuo šiol tai turės padaryti šio centro savitarnos zonoje (Žeimių g. 5). Tačiau dalis jonaviečių, šio banko klientų, pasipiktinę tokiu sprendimu, mat tam tikrais atvejais grynųjų pinigų operacija galima tik banko padalinyje. Todėl kai kuriems klientams teks vykti ir į kitus miestus, kuriuose veikia DNB banko skyriai, teikiantys finansines paslaugas.

Atlieka internetu

Pasak AB DNB banko Fizinių kanalų departamento vadovės Lijanos Žmoginaitės, DNB bankas nuosekliai plečia be grynųjų pinigų dirbančių skyrių tinklą.

„Pirmuosius skyrius be grynųjų pinigų atidarėme dar pernai. Didžioji dauguma klientų kasdienes operacijas jau atlieka internetu, banko korteles gauna paštu. Į banko skyrių dažnas užsuka tada, kai būtina pasitarti dėl būsto paskolos, lizingo, investavimo, kaupimo ateičiai“, – teigė banko atstovė.

Sausio mėnesį kaip konsultacijų centrai pradėjo dirbti Ozo ir Panoramos skyriai Vilniuje, taip pat skyriai Druskininkuose, Pakruojyje, Plungėje, Gargžduose, Šalčininkuose, Šilalėje, Trakuose ir Vilkaviškyje.

DNB banko duomenimis, grynųjų pinigų operacijų banko skyriuose skaičius kasmet sumažėja apie 40 proc. Didžiąją dalį visų finansinių operacijų banko klientai atlieka patys interneto banku. Antrus metus nuosekliai auga ir mobiliosios bankininkystės programėlės populiarumas.

Pasipiktinimo banga

Vis dėlto dalis gyventojų tokiu sprendimu nėra patenkinti. Jų nuomone, banko skyriaus veiklos pakeitimas nebuvo labai gera išeitis, mat iškyla įvairių keblumų. Jei žmogus nesinaudoja el. bankininkyste ir negali pervesti pinigų internetu, jam tenka vykti į artimiausią DNB banko skyrių, kuriame atliekamos grynųjų pinigų operacijos.

Gyventojai patenka ir į kitas sudėtingas situacijas. „Perskaičiau informacinį lapelį, kad grynais operacijų nevykdo, bet tą galima padaryti (įnešti/išimti) šalia esančioje savitarnos erdvėje, tad taip ir norėjau padaryti. Bet paaiškėjo, kad, norint patekti į vidų, reikia perbraukti DNB kortele per durų užraktą. O aš jos neturiu, tad nieko nepešiau. Retai taip papuola, bet tikrai labai nepatogu. Mano atvejis yra išskirtinis, bet, manau, atsiras ir daugiau žmonių, kuriems prireikia įnešti grynuosius į DNB banką, nors patys naudojasi kitų bankų kortelėmis“, – sakė jonavietė Ilona.

Dar vienas sunerimęs šio banko klientas jonavietis Antanas teiraujasi, kaip bus su terminuotomis sutartimis? „Esu atsidaręs dvi sąskaitas, viena iš jų – terminuota. Šios sąskaitos banko kortelės neturiu, tad, atėjus terminui, pinigus pasiimdavau šiame banko skyriuje. O kaip bus dabar? Teks mokėti už kurą ir vykti į kitą miestą atsiimti pinigų?“ – teiravosi jonavietis.

Kiti nerimavo, kad nebegalės šiame banko skyriuje pasikeisti valiutos. Anot jų, DNB banke buvo puikus valiutos keitimo kursas.

Nepatogumų pasitaikys

Pasak AB DNB banko Jonavos konsultacijų centro vadovo Vytauto Drungilo, Jonavos DNB banko skyrius ne vienintelis mieste tapęs Konsultacijų centru. „Mūsų mieste tai nėra naujovė. SEB bankas atsisakė grynųjų pinigų operacijų jau prieš kelerius metus. Žinoma, bankas daugeliui klientų pirmiausiai asocijuojasi su grynųjų pinigų operacijomis, tačiau bankininkystė keičiasi, ir žmonės išmoksta kasdienes pinigines operacijas atlikti interneto ar mobiliajame banke. Jau dabar didžiąją dalį visų finansinių operacijų banko klientai atlieka interneto banku“, – teigė V. Drungilas.

Jis taip pat akcentavo, kad šiame banke ir liko geriausias valiutos keitimo kursas, tačiau norintiesiems pasikeisti teks vykti ten, kur ši paslauga teikiama.

„Mes buvome tie, kurie keitė įvairią valiutą, turėjome didžiausią asortimentą, tačiau, pasikeitus sąlygoms, tos paslaugos nebeteikiame. Tai padaryti galima Kauno prekybos centruose „Mega“ ir „Akropolis“ esančiuose DNB banko skyriuose, Kėdainių, Ukmergės, Kaišiadorių banko padaliniuose. Čia galima atlikti ir kitas grynųjų pinigų operacijas“, – teigė banko atstovas.

Jis akcentavo, kad klientai, turintys terminuotas indėlio sąskaitas, pasiimti ar įnešti pinigų šiame skyriuje taip pat negalės. Jie turės galimybę persivesti sukauptą sumą į kitą banką arba vykti į kitą DNB banko padalinį atlikti grynųjų pinigų operacijų.

Kita vertus, Jonavoje nėra panaikintos išskirtinai visos grynųjų pinigų operacijos. „Yra atvejų, kai mes galime atlikti išmokėjimus ir įmokėjimus, tačiau tai labai specifinės operacijos. Standartiniai klientai, norintys pasiimti pensiją, to padaryti mūsų padalinyje jau nebegali. Tačiau klientas, steigiantis įmonę ir norintis įnešti pinigus įstatiniam kapitalui arba turintis sumokėti už sukauptus taupymo lakštus, paslaugas čia gaus“, – teigė V. Drungilas.

Švies visuomenę

Grynųjų pinigų operacijas žmonės jiems patogiu metu gali atlikti šalia DNB banko skyriaus esančioje savitarnos erdvėje, kuri veikia 24 valandas per parą. Čia galima įnešti grynuosius pinigus į kortelės sąskaitą bei jų išsigryninti, pasitikrinti kortelės sąskaitos likutį, gauti penkių paskutinių kortele atliktų operacijų ataskaitą ir atlikti kitas kasdienes operacijas. Pinigus galima išimti SEB bankomatuose, esančiuose septyniose miesto vietose. Esant poreikiui, išsigryninti pinigų galima ir prekybos centruose.

„Nuo šių metų sausio vidurio nemokamai išsigryninti lėšas gali „Rimi“ prekybos tinklo pirkėjai, parduotuvėse atsiskaitantys už prekes ar paslaugas DNB kortele ne mažiau kaip už 5 eurus ir iš anksto informavę kasos darbuotoją. Mažiausia išduodama grynųjų pinigų suma – 5 eurai, o didžiausia – 100 eurų. Tokios pačios sąlygos jau dvejus metus galioja ir „Maxima“ bei „Iki“ pirkėjams“, – informavo V. Drungilas.

L. Žmoginaitės teigimu, klientų aptarnavimas DNB banko Konsultacijų centre keičiasi iš esmės, todėl daug dėmesio skiriama klientų švietimui. „Įpročiai per vieną dieną nepasikeičia, todėl klientus, kurie yra įpratę skyriuose atlikti įvairias su grynaisiais pinigais susijusias operacijas, mokome, kaip tai padaryti kitais būdais. Svarbu, kad žmonės suprastų, jog alternatyvūs būdai, tokie kaip naudojimasis elektronine ar mobiliąja bankininkyste, yra ne tik patogesni, bet ir daugeliu atvejų pigesni“, – pabrėžė DNB banko atstovė.

V. Drungilo teigimu, vyresni negu 60-ies metų klientai baimių naudotis elektronine bankininkyste turi kiek daugiau. „Žinoma, yra išimčių – pažįstu 80-mečių, kurie puikiausiai naudojasi el. bankininkyste. Tačiau kai kuriems tai sudėtinga ir prie to sunku prisitaikyti. Manyčiau, kad artimieji savo tėvams, seneliams ir kitiems vyresniems giminaičiams turėtų padėti susitvarkyti ne tik su el. bankininkyste, bet ir apskritai su finansais. Išimti ar įdėti į bankomatą pinigus vyresnei kartai vis dar yra naujovė, todėl jiems reikėtų pagelbėti, o mokantis – morališkai palaikyti“, – patarė V. Drungilas.

Dėl eilių – prieštara

Pasak L. Žmoginaitės, pokyčius banko skyriuose, kuriuose jau dirbama be grynųjų pinigų, teigiamai įvertino kitų miestų klientai. Pirmiausia – akivaizdžiai sutrumpėjo laukimo eilėje laikas. Prekybos centruose veikiančiuose DNB banko skyriuose, kur vis dar dirbama su grynųjų pinigų operacijomis, eilėje tenka laukti apie 10–15 minučių, konsultacijų skyriuose – 4–6 minutes. Dėl daugumos konsultacijų sutariama iš anksto, ir šiems klientams laukti eilėje nereikia.

Keletas jonaviečių paprieštaravo L. Žmoginaitės teiginiui, kad, pradėjus veikti naujai sistemai, eilės sutrumpėjo. Pasak kalbintų pašnekovų, konsultacijų tenka laukti ilgai. „Neseniai teko laukti DNB banko skyriuje. Dėl kelių minučių konsultacijos laukiau apie valandą. Už manęs būriavosi dar trylika klientų. Keturi savo kėdes paliko, nes pritrūko kantrybės. Dirbo dvi konsultantės“, – piktinosi savo vardo nepanorusi atskleisti jonavietė.

Pasak V. Drungilo, veiksmų su grynaisiais pinigais buvo atsisakyta ir dėl to, kad siekta sumažinti eiles. „Tačiau pastaruoju metu taip neįvyko. Daugeliui žmonių Lietuvos bankas paskelbė krepšelių paketą, kurį bankas privalo siūlyti, todėl ateina nemažai piliečių pasiteirauti, koks krepšelis jiems, kaip klientams, pritaikytas. Be to, pagal Europos centrinio banko direktyvą, patys atnaujiname duomenų bazes, prašome klientų atvykti patikslinti mums turimą kontaktinę ir kitą informaciją. Todėl šiuo metu atvykstančių klientų turime nemažai. Darbuotojų skaičius nesumažėjo, dar vieno konsultanto šiuo metu ieškome“, – teigė DNB banko atstovas.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"