Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Dangės upėje atgaivins karališką maršrutą

 
2017 04 26 12:00
Siekiama gaivinti vandens turizmą Dangės upe nuo vasaros organizuojant pažintines ekskursijas į Tauralaukį.
Siekiama gaivinti vandens turizmą Dangės upe nuo vasaros organizuojant pažintines ekskursijas į Tauralaukį. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Klaipėdiečiai ir miesto svečiai šią vasarą pirmą kartą galės mėgautis reguliariai vykdomomis kelionėmis Dangės upe nuo senamiesčio iki Tauralaukio. Būtent tokias keliones XIX amžiaus pradžioje buvo itin pamėgusi Prūsijos karalienė Luizė.

Paslaugą ketinantys teikti verslininkai planuoja iš pradžių kasdien plukdyti žmones nedideliu mediniu laiveliu, kuriame telpa 8–9 keleiviai. „Klaipėdos miesto savivaldybės atstovai labai palankiai įvertino idėją. Apie 2–3 val. į abi puses truksiančio pasiplaukiojimo metu keleiviai galės ne tik mėgautis poilsiu, bet ir išgirsti įvairių pasakojimų apie Klaipėdos istoriją. Tai bus savotiškos ekskursijos“, – „Lietuvos žinioms“ sakė UAB „Maži laivai“ vadovas Domas Burkauskas.

Teks patikrinti

Istoriškai susiklostė, kad 1807 metais tuometinis Mėmelis tapo Prūsijos sostine, todėl uostamiestyje apsigyveno karalius Frydrichas Vilhelmas III ir karalienė Luizė su šeima. Viena iš kilmingųjų asmenų iškylų vietų buvo vadinamasis Mažasis Tauralaukis, esantis kairiajame Dangės krante. Amžininkų teigimu, karalienė vasaromis beveik kasdien vykdavusi į Tauralaukį ir vakarieniaudavusi po ąžuolu. Šis medis, vėliau pavadintas Luizės vardu, upės kilpoje auga iki šiol. Teigiama, kad karališkoji šeima mėgo į iškylų vietą ar iš jos plaukti upe. Prisimenant šiuos istorinius faktus Klaipėdoje ne kartą kalbėta apie galimybę atkurti senąją tradiciją, kuri galėtų būti patraukli miestiečiams ir turistams.

Pasak UAB „Maži laivai“ vadovo D. Burkausko, nuo birželio keleiviai bent iš pradžių būtų plukdomi ne iki Luizės ąžuolo, o priešingame krante esančio Klaipėdos universiteto botanikos sodo. „Ateityje gal bus galimybė nuplaukus surengti ir iškylas po Luizės ąžuolu. Dabar intensyviai rengiamės šiam naujam vandens maršrutui uostamiestyje. Pirmiausia reikia patikrinti, ar Dangės upe visur pavyks praplaukti. 1963 metais Švedijoje statytas raudonmedžio korpuso laivelis „Kubb II“ turi 70 cm grimzlę“, – teigė jis.

Lietuvos jūrų muziejaus Laivybos istorijos skyriaus vedėjas Romaldas Adomavičius „Lietuvos žinioms“ sakė, kad iš Pilies uostelio iki pat Tauralaukio apie 8 km ruožą jau yra sėkmingai plaukusi 50 cm grimzlę turinti senovinė medinė dorė. „Dėl gylio upėje problemų nekilo, nebent pasitaikytų labai karšta vasara ir smarkiai nusektų vanduo. XIX amžiaus pirmojoje pusėje Dange iki Tauralaukio plaukiojo ir garlaiviukas – su besisukančiu ratu laivo gale. Na, o Luizė ir karališkoji šeima, matyt, būdavo plukdomi irklinėmis valtimis“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo R. Adomavičius.

Skleis istoriją

Verslininkų tikinimu, medinis laivelis žmones plukdytų nuo Pilies uostelio arba krantinės arčiau Dangės žiočių. „Visgi yra tam tikrų nepatogumų dėl švartavimosi, nes dabartinės krantinės miesto centre aukštos. Taip pat nėra prieplaukos prie Botanikos sodo. Tikimės, kad reikiama infrastruktūra pasirūpins Klaipėdos miestas“, – vylėsi D. Burkauskas.

Uostamiesčio savivaldybės administracijos Tarptautinių ryšių, verslo plėtros ir turizmo skyriaus vedėja Viktorija Jakubauskytė-Andriulienė „Lietuvos žinioms“ teigė, kad planuojama įsigyti laivams švartuoti reikalingų pontonų. „Jų prireiks per vasarą vyksiančią „The Tall Ships Races“ regatą. Reikiamose vietose tie pontonai galėtų būti panaudoti ir plėtojant intensyvesnę laivybą Dangės upe. Jei verslininkams išties pavyktų organizuoti plaukimą iki Tauralaukio, pontonai būtų įrengti ir prie Botanikos sodo. Apskritai mažųjų laivelių, jachtų švartavimosi vietų poreikis kasmet tik auga, o Pilies uostelio ir Smiltynės jachtklubo nebeužtenka“, – sakė merijos valdininkė.

Kol kas dar neaišku, kiek kainuos apie 16 km ilgio kelionė laiveliu iki Tauralaukio ir atgal, manoma, kad nuo 10 iki 15 eurų. „Priklausys nuo to, kiek laiko bus plukdomi žmonės. Stebėsime, koks bus to maršruto populiarumas, ir galbūt panaudosime antrąjį laivą. Planuojame, kad tos kelionės vyktų kasdien. Per jas žmonės galės klausytis ir istorijų apie vietas, objektus, pro kuriuos praplauks. Kol kas svarstome, kad per garso kolonėles būtų leidžiamas įrašas, bet jei bus pageidaujančiųjų, rasime ir tiesiogiai miesto istoriją pasakojantį gidą“, – teigė D. Burkauskas.

Planuojama, kad kelionės laiveliu vyktų kasdien. Per jas žmonės galės klausytis ir istorijų apie vietas, objektus, pro kuriuos praplauks.

Nedidelis laivelis, anot jo, pasirinktas dėl jaukumo ir patogumo plaukiant upe. „Nenorime, kad žmonės jaustųsi tarsi sausakimšame autobuse, geriau tegul jaučiasi kaip kabriolete ant vandens. Nuplaukus į Botanikos sodą būtų galima pasivaišinti tiesiai iš daržo nuskintų arbatžolių gėrimu, galbūt užkąsti. Tauralaukis yra nepelnytai pamiršta ir nepanaudojama vieta“, – tvirtino verslininkas.

Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė džiaugėsi, kad radosi iniciatyva atgaivinti vandens turizmą Dangės upe. „Pats Botanikos sodas yra lankomas objektas, tad iki jo ne nuvažiuoti, o nuplaukti turėtų būti labai įdomu. Kitas dalykas, planuojama pasakoti apie miesto istorines vietas, objektus, tai – taip pat sveikintina“, – „Lietuvos žinioms“ sakė ji. Kurdami pasakojimus, kurie vėliau bus įgarsinti sostinėje, verslininkai planuoja bendradarbiauti su uostamiesčio turizmo specialistais.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"