TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Didėja uostamiesčio gyventojų išlaidos

2016 01 04 6:00
Dauguma klaipėdiečių į darbą vyksta nuosavais automobiliais ar viešuoju transportu, o vaikštančiųjų pėsčiomis ar riedančiųjų dviračiais – tik saujelė. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos miesto taryba paskutiniajame 2015 metų posėdyje patvirtino didesnes viešojo transporto ir privačių mikroautobusų bilietų kainas. Nuo sausio uostamiestyje brangta šiluma ir automobilių parkavimas.

Uostamiesčio verslininkai atsisveikindami su 2015 metais per daug nesiskundė, bet netryško ir optimizmu dėl laukiamo ekonominio pakilimo. Apie didesnius atlyginimus darbuotojams kalbama vos vienoje kitoje įmonėje ir tai tik kai kurių labiausiai paklausių profesijų atstovams. O išlaidos sulaukus naujų metų didėja daugumai uostamiesčio šeimų.

Išilgai pakrantės 15 kilometrų nusidriekusiomis miesto gatvėmis vaikštančių į darbą pėsčiomis ar riedančių dviračiais klaipėdiečių – tik saujelė. Dauguma vyksta nuosavais automobiliais ar viešuoju transportu. Tiek vieni, tiek kiti nuo sausio 1-osios patirs daugiau išlaidų: kas už mašinų parkavimą, kas – už autobusų bilietus, popierinius ir elektroninius.

Siekiant, kad kuo mažiau žmonių naudotųsi popieriniais bilietais, kioskuose už vieną teks mokėti 70 centų (buvo – 64), autobusuose – 80 centų (buvo 70). Bet labiausiai brangs ypač populiari paslauga – važiavimo maršrutiniu taksi kaina didėja nuo 70 iki 85 centų. Tai gali paskatinti dalį gyventojų rinktis didžiuosius Klaipėdos autobusų parko autobusus. Nors ir ne itin patrauklios akiai mėlynos spalvos naujų žemagrindžių dujinių autobusų gatvėse pastaruoju metu padaugėjo 9 iki 35 iš 73 visų miesto parko transporto priemonių.

Klaipėdos savivaldybės atstovų teigimu, siūlymas didinti viešojo transporto kainas buvo suformuluotas įvertinus 2015 metų pajamas bei sąnaudas ir 2016 metų prognozuojamu 5 proc. sąnaudų didėjimu.

Įdomu tai, kad pirmą kartą istorijoje privatininkai prašė tvirtinti ne mažesnes ar proporcingas viešajam transportui bilietų kainas, dėl ko kelerius metus net ginčytasi teismuose, bet politikus įtikinėjo, kad maršrutinio taksi bilietas turi būti brangesnis nei viešojo transporto. Esą vieno važiavimo 80 centų kaina nedengia būtinųjų sąnaudų.

Vietinė rinkliava už automobilių parkavimą miesto centre pabranginta gyventojams, miesto svečiams, o labiausiai – verslui, nes metinis leidimas pirmam įmonės automobiliui dabar kainuos nebe 1,5 euro, o 20 eurų, antram – 8 eurais brangiau, 80 eurų. Be to, mokamo stovėjimo teritorija išplėsta naujomis gatvėmis ir Smiltynės teritorija vasaros sezonu – nuo gegužės 1-osios iki rugsėjo 15 dienos. Centrinėje miesto dalyje teks mokėti ir už prie krantinių laikomus laivus. Apmokestintų teritorijų gyventojai už metinį leidimą pirmam automobiliui mokės puse euro daugiau – 2 eurus, už antrą 72 eurų kaina liko nepakitusi.

Net šešis 2015 metų mėnesius Lietuvoje garsėjusi pigiausia centralizuotai tiekiamos šilumos kaina, Klaipėdos savivaldybė 2016-aisiais tokiomis naujienomis gyventojų džiuginti neskuba. Nuo sausio 1-sios vienos kilovatvalandės kaina, be pridėtinės vertės mokesčio, palyginti su gruodžiu, didėja 3,6 proc. – iki 5,17 euro cento. Trečią mėnesį vykstantis kainos kilimas aiškinamas brangesne kuro kaina iš nepriklausomų šilumos tiekėjų, kurie vasarą šilumą buvo atpiginę.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"