TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Druskininkų valdžiai - kaltinimai susidorojant su kritikais

2013 04 04 16:25
Meras R.Malinauskas teisėsaugai buvo apskųstas, esą nuosavą namą Druskininkuose apjuosė tvora, pasiimdamas ir 25 arus valstybės žemės. / LŽ archyvo nuotrauka

Druskininkų valdžia kaltinama už savivaldybės pinigus leidžianti propagandinį laikraštį ir taip žlugdanti nepriklausomą vietos spaudą. Be to, merui socialdemokratui Ričardui Malinauskui apginti esą net buvo suklastotas savivaldybės tarybos posėdis.

Druskininkų savivaldybė kaltinimus atmeta.

"Klausimas esminis - kas kam tarnauja? Bendruomenė - savivaldybės viršūnėlei ar savivaldybė - bendruomenei", - ketvirtadienį Seime per spaudos konferenciją sakė parlamentaras konservatorius Arvydas Anušauskas.

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius pranešė, kad kurorto valdžia siekia monopolizuoti vietos žiniasklaidos rinką.

"Kai supratau, kad atskirų rajonų bandymai turėti savo žiniasklaidas priemones jau ne kaip neperiodinius leidinius, kuriuos leidžia įstatymai, o jau kaip savo ruporą vietinei politikai įgyvendinti išstumiant, iš esmės dempinguojant konkurentus, man, atvirai pasakius, pasidarė baisu", - sakė jis.

Nuo 2011 metų pabaigos 8 tūkst. egzempliorių tiražu Druskininkuose leidžiamas nemokamas savaitraštis "Mano Druskininkai". Jo leidėjas - savivaldybės biudžetinė įstaiga Druskininkų švietimo centras. Supaprastiną viešąjį pirkimą dėl leidinio leidybos skelbė Druskininkų savivaldybės administracija.

"Iš esmės savivaldybė užsako informacinio leidinio leidybą ir pabrėžiu - viešaisiais pinigais - nemokamai platinti žmonėms", - tvirtino D.Radzevičius.

Jis akcentavo, kad Visuomenės informavimo įstatymas draudžia valstybės ir savivaldybių institucijoms bei įstaigoms (išskyrus mokslo ir mokymo įstaigoms), bankams, politinėms partijoms būti viešosios informacijos rengėjais ir (ar) jų dalyviais. Be to, jame numatyta, kad "viešoji informacija yra nesuderinama su žurnalistinėmis kampanijomis, rengiamomis pagal išankstinius nusistatymus ar tenkinant grupinius, politinius interesus".

"Visą pundą perverčiau šitų leidinių, kol kas neradau nė vieno rimto kritinio straipsnio ar alternatyvios nuomonės, kas vyksta Druskininkuose", - sakė Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas.

Anot jo, laikraštyje "Mano Druskininkai" galima rasti tik pagyras vietos politikams, o jų kritikai vadinami pavyduoliais.

"Dar metai, jeigu niekas nepasikeičia, žurnalistikos Druskininkuose nebeliks", - tvirtino D.Radzevičius.

Nepriklausomų vietos laikraščių "Druskonio" ir "Druskininkų naujienų" vadovai dėl šios situacijos kreipėsi į Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą. Pasak D.Radzevičiaus tai vienintelė institucija Lietuvoje, galinti įspėti viešosios informacijos rengėjus ir skleidėjus apie pastebėtus įstatymų, teisės aktų pažeidimus ir reikalauti juos pašalinti.

"Prižiūrėti, kad nebūtų piktnaudžiaujama dominuojančia padėtimi, privalo savivaldybės institucijos. (...) Ar gali tai daryti tas, kuris pats suinteresuotas, kaip pasirodo šiuo konkrečiu atveju, uzurpuoti viešą erdvę ir kontroliuoti, kad jis pats neuzurpuotų? Panašu, kad čia įstatymo spraga. Nuo savivaldos piktnaudžiavimo nėra numatyta svertų", - kalbėjo Lietuvos žurnalistų sąjungos vadovas.

Į spaudos konferenciją Seime atvykusi "Mano Druskininkų" redaktorė Laima Rekevičienė kaltinimus kategoriškai atmetė. Jos teigimu, laikraščio leidėjas liko Druskininkų švietimo centras, bet nuo Naujųjų metų leidinį finansuoja Druskininkų vandens parkas iš savo pelno.

Beje, ši bendrovė taip pat priklauso Druskininkų savivaldybei.

L.Rekevičienės tvirtinimu, jų leidinys publikuoja visas nuomones, o vietos valdžią ji sakė kritikuosianti, kai bus už ką.

"Iš principo visi, kas nori gali ateiti, ir tikrai nėra nė vienas išvarytas, ar neišspausdintas jų rašinys", - sakė redaktorė.

Tačiau tai neigė Seime spaudos konferencijoje dalyvavę opozicijai priklausantys Druskininkų savivaldybės tarybos nariai.

"Kitą nuomonę turintys vietos politikai ir verslininkai dergiami, apie juos formuojama klaidinga nuomonė", - sakė "tvarkietis" Donatas Mizaras.

Jis pasakojo, kad Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai (VTEK) buvo apskundęs merą R.Malinauską, jog šis nenusišalino priimant sprendimą dėl alkoholio licencijavimo, bet meras buvo išteisintas esą pateikus suklastotą dokumentą. D.Mizaro teigimu, VTEK buvo pateiktas savivaldybės tarybos protokolas, kuriame fiksuotas mero nusišalinimas nuo šio klausimo, nors toks posėdis neva nebuvo surengtas, bent jau apie jį nebuvo informuota opozicija.

"Aš žinau, kad to posėdžio galbūt nebuvo. Surašytas protokolas, kad jis teikia nusišalinimą, paduotas VTEK, VTEK formaliai žiūri ir pripažino, kad R.Malinauskas nepažeidė įstatymo", - sakė Druskininkų politikas.

Jo kolega liberalcentristas Karolis Kaklys teigė, kad opozicijos atstovams per tarybos posėdžius leidžiama paklausti tik kartą. Bandantieji tai padaryti antrą kartą esą iškart užčiaupiami.

A.Anušauskas pranešė, kad situacija Druskininkuose planuoja domėtis Seimo Antikorupcijos komisija. Anksčiau dėl galimų įstatymų pažeidimų kreiptasi į Specialiųjų tyrimų tarnybą ir prokuratūrą, bet šios tarnybos neįžvelgė pagrindo ikiteisminiam tyrimui ir viešojo intereso gynimui.

Meras R.Malinauskas teisėsaugai buvo apskųstas, kad esą nuosavą namą Druskininkuose apjuosė tvora, pasiimdamas ir 25 arus valstybės žemės.

Druskininkų savivaldybė ketvirtadienį BNS pranešė, kad per spaudos konferenciją pateikta iškreipta, vienašališka bei tikrovės neatitinkanti informacija.

"Pabrėžiame, kad informacinį leidinį "Mano Druskininkai" teisėtai leidžia mokymo įstaiga Druskininkų švietimo centras. Švietimo įstatymas mokymo įstaigai leidžia vykdyti tokio pobūdžio veiklą", - rašoma savivaldybės komentare.

Švietimo centrui užsiimti leidyba leidžia ir Visuomenės informavimo įstatymas.

"Minėtus argumentus savivaldybei oficialiai patvirtino ir kvalifikuoti teisininkai, pateikdami išvadą, kad Druskininkų švietimo centras turi teisę būti viešosios informacijos rengėju ir leisti laikraštį, nepaisant to, kad Druskininkų švietimo centras yra biudžetinė įstaiga", - teigia savivaldybė.

Savivaldybės tarybos narių informacija dėl galbūt suklastoto dokumento sukėlė savivaldybės pasipiktinimą.

"Druskininkų savivaldybė pasipiktinusi, kad Druskininkų savivaldybės tarybos opozicijos nariai Karolis Kaklys ir Donatas Mizaras Seime vykusioje spaudos konferencijoje viešai paskelbė melagingą informaciją, teigdami, kad savivaldybė suklastojo dokumentus. Oficialiai pareiškiame, kad minėti tarybos nariai konferencijoje kalbėjo apie neva neteisėtą mero R.Malinausko nusišalinimą tarybos posėdyje svarstomu klausimu", - rašoma BNS gautame savivaldybės atsakyme.

Anot jo, mero R.Malinausko nusišalinimas įvyko laikantis įstatymo nuostatų bei procedūrų.

Atsakydama į kaltinimus dėl aptvertos valstybinės žemės, savivaldybė pareiškė, kad pagal archyvinius dokumentus, tvora, esanti valstybinėje žemėje, buvo pastatyta 1965 metais, aptveriant tuo metu ten buvusius statinius: šiltnamius ir kompostavimo aikštelę.

"Druskininkų savivaldybė yra pateikusi visą su minėtu klausimu susijusią medžiagą Nacionalinei žemės tarnybai, kuri šiuo metu vykdo tyrimą", - tvirtinama komentare.

Socialdemokratas R.Malinauskas Druskininkų mero pareigas eina nuo 2000 metų.

BNS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"