TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Dviračių takas nusidrieks buvusiu geležinkeliu

2013 10 29 4:40
Leono Žukausko nuotrauka

Alytaus rajono savivaldybė nusprendė atgaivinti buvusį legendinį geležinkelio maršrutą Alytus-Varėna. Tik juo riedės ne traukiniai, o dviračiai.

Po poros dienų vyksiančiame Alytaus rajono tarybos posėdyje ketinama priimti sprendimą dėl dviračių trasos Alytus-Varėna specialiojo plano parengimo. Kiek anksčiau savivaldybė šį maršrutą įtraukė į 2013-2020 metų strateginės plėtros planą.

Anot Alytaus rajono mero Algirdo Vrubliausko, kadangi maršrutas drieksis ir Alytaus miesto bei Varėnos rajono teritorijomis, visos trys merijos jau tarėsi dėl bendro šio projekto įgyvendinimo. „Pirminiais skaičiavimais, dviračių maršruto įrengimas panaudojant natūralų gruntą gali kainuoti apie 7 mln. litų“, - teigė A.Vrubliauskas. Kol kas neįvardijama, kas finansuos šį projektą. Lėšų tikimasi pritraukti iš europonių fondų.

Planuojama, kad apie 50 kilometrų ilgio dviračių trasa, kuri Alytuje prasidės prie statomo pėsčiųjų tilto, eis senuoju geležinkelio ruožu ir toliau tęsis Alytaus rajone, o baigsis Varėnos miesto centre.

Minimas geležinkelio ruožas radosi XIX amžiaus pabaigoje, kai, stiprindama sieną su kaizerine Vokietija, Rusijos imperija nutiesė geležinkelio atšaką, jungiančią Alytų (tada Olita) su Varėna (Orany). Vėliau ši atšaka buvo išardyta, išliko tik pylimas, kuriuo ėjo mažai naudojamas vieškelis, patogus keliauti dviračiais. Keliaujant geležinkelio pylimu galima aplankyti daug istorinių objektų, pamatyti Alytaus geležinkelio tilto per Nemuną liekanas, įspūdingą 60 metrų ilgio Moterties upelio pralaidą-tunelį, tris kartus siauresnę Skernės upelio pralaidą-tunelį, Artilerijos stotį ir dar apie 20 nykstančių istorijos objektų.

Trasos pusiaukelėje esančiose Bukaučiškėse - senosios Daugų geležinkelio stoties buvęs pastatas, netoli jo, už poros kilometrų, yra 1918 metų Vasario 16-osios Nepriklausomybės Akto signataro Vlado Mirono buvusi raudonų plytų XIX amžiaus koplyčia, nuo čionykštės kalvos atsiveria nuostabus vaizdas į Didžiulio ežerą. Dviratininkams pasiekus Varėnos rajoną teks persikelti per sraunią Varėnę. Kitame jos krante akyliau pasidairius galima pamatyti caro laikų artilerijos poligono ir karinio miestelio liekanas.

Didžioji maršruto dalis dabar driekiasi žvyrkeliu, miško keliukais, apie 10 kilometrų trasos yra asfaltuota. Alytuje maršrutas jungiasi su Dzūkijos dviračių žiedu, o Varėnoje - su dviračių maršrutu "EuroVelo11".

Pradžią šiai gražiai idėjai prieš aštuonerius metus davė alytiškiai, kelionių dviračiais entuziastai Deividas Pinkevičius ir Leonas Žukauskas. Įsitikinę, kad nesunkiai buvusio geležinkelio pylimu iš Alytaus galima pasiekti Varėną, jie tokias keliones, pavadinę dviračių žygiais „Olita-Orany“, ėmė rengti kiekvienais metais. Nors kelionės dviračiais istoriniu maršrutu organizatoriai specialiai nereklamuodavo, kaskart prie jų prisidėdavo vis daugiau dalyvių. Dviratininkai ne tik keliaudavo maždaug pusšimtį kilometrų vaizdingomis Dzūkijos apylinkėmis, jie artimiau susipažindavo ir su krašto istorija, jo įžymybėmis.

„Džiugina tai, kad trasą ketinama nutiesti ekologišką, natūralaus grunto“, - teigė D.Pinkevičius. Anot jo, ir dabar trasa galima naudotis, nes važiuoji ne laukais, o nenaudojamu vieškeliu, tačiau jeigu savivaldybės įgyvendins projektą, bus išspręstas ir labai svarbus saugumo klausimas - pasirūpinta tais taškais, kur dviračių trasa kerta pagrindinius automobilių kelius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"