TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Eksperimentas: Vilniuje – be automobilio

2016 04 04 15:44
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Sostinės vicemeras Gintautas Paluckas socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo metus vykdyto eksperimento patirtimi: apsisprendęs nepirkti antrojo šeimos automobilio ir naudotis kitomis transporto rūšimis, jis teigia supratęs, kad „Vilniuje be automobilio gyventi irgi galima“.

„Lygiai prieš metus nusprendžiau nebepirkti antrojo šeimos automobilio ir pamėginti kažkaip išgyventi. Kokiame Paryžiuje ar Londone mano ryžtas taip dramatiškai turbūt neskambėtų, nes ten viešojo transporto sistemos išvystytos šiek tiek geriau ir patogiau. Tačiau Vilniuje... Šiaip ar taip, visi mes nuolat burbame dėl to, kaip viskas blogai sostinėje su susisiekimu, ir kaip „normaliam žmogui“ neįmanoma išgyventi be automobilio. Taigi, prieš metus nusprendžiau, kad man susisiekimui mieste užteks kojų, dviračio, taksi, autobuso arba troleibuso ir dalijimosi automobiliu (tokia paslauga jau prieinama išmaniuosius telefonus turintiems vilniečiams – red.). Ir visa tai, pageidautina, turėtų „neišsprogdinti“ šeimos biudžeto (anoks čia pasiekimas – neturėti automobilio ir nuolat važinėti taksi)“, – teigė G. Paluckas.

Sostinės politikas pateikė apibendrintas išvadas, kiek jam kainavo šis bandymas. Pasak G. Palucko, per „metus be automobilio“ jis viešojo transporto bilietams išleido 109 eurus, už taksi paslaugas sumokėjo 317 eurų, už dalijimosi automobiliu paslaugą – 141 eurą, dviračių nuomai, pirkdamas sezoninį abonementą, skyrė 15 eurų.

„Neskaičiuoju poros sudėvėtų batų, nes šiaip ar taip jie dėvisi. Taip pat neskaičiuoju laiko einant pėsčiomis sąnaudų piniginės vertės (ėjimas į ar iš darbo degina kalorijas ir iš dalies pakeičia buvimą sporto klube ar bėgiojimą, kas šiaip irgi kainuotų). Taksi, aišku, galėjo ir mažiau kainuoti, bet kartais tiesiog nėra nuotaikos eiti per lietų ar sniegą. Čia turiu kur pasitempti“, – aiškino politikas.

Jo manymu, išlaidos automobilio išlaikymui būtų buvusios didesnės. G. Palucko skaičiavimais, tam pirmiausia būtų prireikę pradinės investicijos – tai yra, įsigyti automobilį, kuriam būtų išleista apie 10 tūkst. eurų. Draudimas esą būtų kainavęs apie 130 eurų, automobilio plovimas bei valymas – apie 50 eurų per metus, dar apie 150 eurų būtų pareikalavę padangų įsigijimas bei jų keitimas. Politikas į išlaidas įtraukė ir numatomą kasmetinį automobilio vertės mažėjimą, kuris esą siektų apie 500 eurų per metus. Kurui, jo manymu, mažų mažiausiai būtų tekę pakloti apie 300 eurų per metus.

„Susumavus gaunasi, kad automobilio išlaikymas man būtų kainavęs apie 1100 eurų, be jo išleidau apie 600–650 eurų. Ir, tiesą sakant, didelio diskomforto taip ir nepajutau. Eksperimentą ir toliau tęsiu, tik gal pavadinsiu nebe eksperimentu, o gyvenimo būdu“, – aiškino G. Paluckas.

Prieš ketverius metus sostinėje bendrovės „Sweco Lietuva“ užsakymu atliktas „Vilmorus“ tyrimas atskleidė, kad sostinės gyventojai noriai atsisakytų automobilio, jeigu važiuoti viešuoju transportu būtų pigiau, jis būtų komfortiškesnis arba būtų geriau išvystyta dviračių takų sistema.

Tuo metu 36,2 proc. automobilių vairuotojų teigė, kad keliaujant mieste atsisakyti automobilio juos paskatintų pagerinta viešojo transporto sistema: atnaujintas transportas, patogesni maršrutai, leidžiantys greičiau pasiekti reikiamą vietą, ir panašiai. 30,3 proc. apklausos dalyvių automobilio atsisakytų, jeigu būtų mažesnės viešojo transporto kainos, 18,4 proc. – išvystyta dviračių takų sistema.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius jau ne kartą kalbėjo, kad sostinėje turi būti maksimaliai išnaudotos esamo viešojo transporto galimybės. „Didysis iššūkis – sudaryti sąlygas vilniečiams persėsti į viešąjį transportą. Kad tai atsitiktų, pirmiausia šis turi būti naujesnis, patogus, važiuoti punktualiai ir greičiau nei automobiliai“, – šių metų pradžioje, pristatydamas susisiekimo Vilniuje gerinimo projektus, kalbėjo sostinės vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"