TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Estakados reikalus išjudins atsitiktinumas?

Pamario gyventojams, dėl kasmet po kelis kartus per metus kylančių potvynių patiriantiems sunkumų, sužibo viltis, kad atsiras lėšų estakadai projektuoti ir statyti. 

Šią žinią LŽ patvirtino šilutiškis Seimo narys, Liberalų sąjūdžio atstovas Audrius Endzinas. Anot jo, estakadai potvynio apsemiamame kelyje iš Šilutės į Rusnę projektuoti ir jos statyboms iš šių metų valstybės biudžeto numatyta skirti 5 mln. litų. Statinio projektavimu ir statybomis rūpintis bus patikėta Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), kuri turėtų perskirstyti Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšas. "Kol kas dar negaliu atsakyti, ar LAKD atstovus ši žinia jau pasiekė, tačiau šiemet minėtoji pinigų suma estakadai projektuoti turi būti skirta", - žadėjo Seimo narys.

Projektui iki galo įgyvendinti gali prireikti beveik 20 mln. litų. Tačiau A.Endzinas esąs įsitikinęs, kad valstybė, kartą jau skyrusi šiam inžineriniam įrenginiui 5 mln. litų, vėliau turėtų rasti išteklių ir tolesnei jo statybai.

Patys šilutiškiai juokauja, kad žalia šviesa estakadai įsižiebė tik dėl laimingo atsitiktinumo atsakinguose postuose atsidūrus vienos partijos atstovams.

Sustabdytas projektavimas

Jei ne šilutiškių klaidos, estakados projektas jau šiandien galėjo būtų parengtas. Dar 2009 metais Šilutės merija tam išleido 250 tūkst. litų, už kuriuos gavo tik nepabaigtą estakados projektą.

Mat tų pačių metų spalį Šilutės rajono savivaldybės administracija, kuriai tuo metu vadovavo Tėvynės sąjungos-krikščionių demokratų partijos atstovas Šarūnas Laužikas, ir bendrovė Tiltų ekspertų centras pasirašė 800 tūkst. litų vertės estakados projektavimo sutartį. Tačiau 2010 metų pavasarį į Klaipėdos apygardos administracinį teismą su civiliniu ieškiniu kreipėsi Klaipėdos apygardos prokuratūra, gavusi Seimo nario A.Endzino prašymą apginti viešąjį interesą.

A.Endzinas sako privalėjęs sustabdyti, jo manymu, neskaidrius žaidimus. "Geriau tam kelią užkirsti anksčiau, kol rengiamas projektas, nei laukti, kol prasidės statybos darbai. Matome, kad tai pasitvirtino", - LŽ kalbėjo A.Endzinas.

Klaipėdos apygardos administracinis teismas nustatė, kad vykdant viešąjį projektavimo darbų pirkimą iš tiesų buvo nusižengta kelių Viešųjų pirkimų įstatymo straipsnių nuostatoms: savivaldybės administracija parinko netinkamą pirkimo būdą - neskelbiamų derybų, netinkamai įvertino kai kurių pirkimo dalyvių nustatytus kvalifikacijos reikalavimų kriterijus, padarė kitokių pažeidimų. Todėl po metų, 2010-ųjų rugsėjį, teismas estakados projektavimo sutartį pripažino negaliojančia.

Ši nutartis buvo apskųsta Apeliaciniam teismui. Tačiau ir šis paliko galioti Klaipėdos apygardos teismo sprendimą, papildydamas jį nauja nuostata, kad restitucija šiuo atveju netaikytina - tai yra projekto rengėjui Tiltų ekspertų centrui nereikėjo grąžinti savivaldybei už projekto rengimą jau sumokėtų 250 tūkst. litų, o savivaldybės administracijai buvo paliktas pradėtas rengti projektas.

Smalsuoliai nevažinės

Šiuo metu šis kelio ruožas į Rusnę jau apsemtas. Tiesa, vandens lygis dar nėra aukštas, išvažiuoti gali visi automobiliai. Valstybės įmonės "Klaipėdos regiono keliai" Šilutės kelių tarnyba, kuri įpareigota pervežti lengvuosius automobilius per užlietą ruožą specialiais tralais, perspėja, kad prasidėjus potvyniui į Rusnę bus pervežami tik nuolatiniai šios salos ir Šyšos kaimo gyventojai. Mėgėjiškos žūklės aistruoliai bei "potvynio turistai" savo pomėgiui privalės rinktis kitas Nemuno deltos vietas.

Pačių šilutiškių skaičiavimu, kiekvienais metais Nemuno žemupyje vykstantis potvynis šaliai padaro apie 10 mln. litų nuostolių. Todėl estakadai statyti išleistos lėšos sugrįžtų per kelerius metus.

Apie 200 tūkst. litų kainuoja perkelti tralu lengvuosius automobilius  per užlietą kelio Šilutė-Rusnė ruožą. Dar apie 100 tūkst. litų atsieina specialiojo keleiviams vežti pritaikyto sunkvežimio "Man Cad" paruošimas eksploatacijai bei jo eksploatavimas. Vienam amfibijos reisui į Rusnę ir atgal tenka išleisti 600 litų. Kasmet milijonas išleidžiamas ledonešio apgadintiems pylimams tvarkyti. O žalos, kurią gamtai daro per vandenį važiuojantys ir jį tepalais bei degalais teršiantys automobiliai ir traktoriai, nėra niekas apskaičiavęs.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"