TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Firmines parduotuves nustelbia didieji prekybos tinklai

2007 02 15 0:00
Specialistai sako, kad ateitį turi tik tos firminės parduotuvės, kurios pirkėjui geba pasiūlyti tokių prekių, kokių neaptinkama dideliame prekybos centre.
LŽ archyvo nuotr.

Dėl didelio prekybos tinklų populiarumo gamintojams per brangu investuoti į savo firminių parduotuvių plėtrą. Specialistai sako, kad rinkoje išlikti gali nebent prabangos ar originalias prekes siūlančios firminės parduotuvės.

Manoma, kad gamintojus nuo mažmeninės prekybos atbaido prekybos centrai, siūlantys gerokai didesnį prekių pasirinkimą vienoje vietoje.

Konditerijos gamintojos "Dzūkijos" pavyzdys - kaip tik toks. Plečiantis prekybos centrų tinklams "Dzūkija" dėl firminėse parduotuvėse mažėjančios realizacijos apimties turėjo uždaryti tris parduotuves ir tris kioskus. Šiandien "Dzūkijos" produkcija prekiauja tik viena firminė parduotuvė.

Anot bendrovės gamybos direktorės Rimtautės Žulytės įmonės produkcijos galima nusipirkti ir prekybos centruose, tad žmonėms patogiau visus reikiamus produktus pirkti vienoje vietoje. Sustoti prie firminės parduotuvės, ypač jei ji ne pakeliui, daugelis nemato reikalo.

"Net ir turint savo patalpas neapsimoka laikyti firminės parduotuvės, nes brangsta energijos ištekliai, kyla atlyginimai darbuotojam. O pirkėjai mano, kad firminėse parduotuvėse produkcija turi būti parduodama mažiausiomis kainomis. Taip ir būdavo - tose parduotuvėse produkciją parduodavome didmeninėmis kainomis. Nors turėdavome nuolatinių klientų, jų būdavo per mažai, kad šie leistų išlaikyti visą parduotuvę, - sako Žulytė. - Palikome strategiškai geriausioje vietoje esančią parduotuvę, kad galėtume pirkėjams parodyti visą turimą produkciją. Firminė parduotuvė - prestižo reikalas."

Siūlyti naujoves

Sigitas Kryžius, Vilniaus vadybos aukštosios mokyklos direktorius, mano, kad firminėms parduotuvėms būtų paprasčiau išsilaikyti, jei šios būtų ne dar viena prekybos vieta produkcijai platinti, o vieta, kurioje įmonė pristatytų savo naujoves. Pašnekovas verslininkams pataria ieškoti originalių produktų.

"Nuolatiniai firminių parduotuvių klientai, išsakydami savo pageidavimus, galėtų dalyvauti kuriant produktus. Į nedideles prabangos prekių parduotuves žmonės ateitų pabendrauti, įsigyti originalių gaminių, kurių prekybos centruose nėra", - sako Kryžius.

Jo teigimu, Lietuva tam pribrendusi, tačiau plėtoti firminių parduotuvių kultūros be valdžios įsikišimo nebus galima. Pašnekovo manymu, turi būti sukurta strategija, kurioje miesto valdžia išskirtų erdves, tinkamas smulkiam ir vidutiniam verslui kurtis. Prekybos centrai turėtų įsikurti už miesto. Kryžius svarsto, kad mažų firminių parduotuvių turėtų rastis miesto centre. Jos galėtų būti traukos centrais, dėl kurių žmonės atvyktų į centrinę miesto dalį.

Reikia lengvatų

Lietuvos verslo darbdavių konfederacijos generalinis direktorius Danas Arlauskas sutinka, kad valdžia turėtų dotuoti nekilnojamojo turto mokestį ar kitaip gelbėti steigiant firmines parduotuves.

Kitaip, Arlausko teigimu, jos išsilaikyti neturi jokių galimybių. "Firminėms parduotuvėms Lietuvoje nematau perspektyvos. Kad tokia parduotuvė išsilaikytų, joje turi būti labai platus asortimentas ir didelės kainos. Tačiau paprastai net tie, kurie įkuria firmines parduotuves, į jas priima ir kitų gamintojų", - teigia Arlauskas.

Jo manymu, firmines parduotuves Lietuvoje gali išlaikyti tik išskirtiniai, visame pasaulyje žinomi ir brangiai kainuojantys prekių ženklai. Mat į tokius prekybos taškus pirkėjus vilioja galimybė pasimėgauti prabanga. Jei pagaminamas platus produkcijos asortimentas, neblogai sekasi firminėms baldų parduotuvėms, mat prekybos centrai dėl produkcijos dydžio negali priimti visų gamintojo siūlomų prekių.

"Iš vienos pusės firminė parduotuvė - būtinybė turintiesiems platų asortimentą. Iš kitos pusės, jos neverta išlaikyti, nes daugelis taupydami laiką eina į prekybos centrus, kur gali ne tik įsigyti būtiniausių prekių, bet ir gauti paslaugą. Šiandien nėra tokių labai būtinų prekių, dėl kurių eitume į firminę parduotuvę", - sako Arlauskas.

Blogai informavo

Šiauliuose įsikūrusi čiužinių, patalų, pagalvių ir patalynės gamintoja "Trivilita", priešingai nei "Dzūkija", ne uždaro, o plečia firminių parduotuvių tinklą. "Trivilitos" direktoriaus pavaduotojas plėtrai Linas Masiliūnas skaičiuoja, kad šiuo metu įmonė turi 14 firminių parduotuvių, iki kovo 1 dienos ketinama atidaryti dar tris. Planuojama, kad metų pabaigoje "Trivilita" turės 25 firmines parduotuves. Dabar firminės parduotuvės atidarytos penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose. Tačiau, anot Masiliūno, šiemet parduotuvės bus atidarytos ir mažesniuose miestuose.

"Steigti firmines parduotuves nutarta pastebėjus, kad klientams stinga informacijos apie gaminius. Baldininkams svarbiausia - baldai, o čiužinys lieka paskutinėje vietoje. Didžiuosiuose prekybos centruose produkcija pasimeta tarp daugelio gaminių, o ir konsultantą sunku pasikviesti, kad išsamiai papasakotų apie produkciją. Tuo tarpu firminiuose salonuose ant čiužinių galima pagulėti, matomi jų pjūviai", - sako pašnekovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"