TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Gaivinamas vandens kelias į Neringą

2014 02 14 6:00
Nuo šios vasaros Nidą bus galima pasiekti ne tik privačiais laivais, bet ir keltu. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Nuo šios vasaros pradžios pirmąkart nepriklausomos Lietuvos istorijoje poilsiautojai galės naudotis viešuoju vandens transportu keliaudami iš Klaipėdos į Juodkrantę, Nidą ir atgal.

Sausio pabaigoje AB Smiltynės perkėla įsigijo modernų katamarano tipo keltą. Jis kursuos į Kuršių neriją du kartus per dieną. Pasak bendrovės vadovų, bilietas į vieną pusę asmeniui kainuos apie 30 litų, o dviračiai (jų kelte tilps per 50) bus keliami nemokamai.

Be to, Neringos merija vis intensyviau derasi dėl dar vieno vandens maršruto į pusiasalį atgaivinimo. Juo iš Kauno į Nidą skrietų "Raketos".

Kelionė truks dvi valandas

Susisiekti su Kuršių nerija XX amžiaus pradžioje, kai kurortai Juodkrantė ir Nida išgyveno aukso amžių, poilsiautojams buvo siūloma tik vandens transportu. Anuomet kasdien plaukdavo keltai iš tuomečio Mėmelio.

Šiuo metu į Nidą iš Klaipėdos arba rytinio marių kranto galima nusigauti nebent savo laiveliu arba nusipirkus daugiau kaip 100 litų kainuojantį bilietą naudotis verslininkų paslaugomis. Viešojo vandens transporto iš uostamiesčio į Neringos kurortus niekada nebuvo.

Ši vasara bus pirma per ištisus dešimtmečius, kai maršrutu Klaipėda-Juodkrantė-Nida pradės reguliariai kursuoti valdiškas keltas. Pasak AB Smiltynės perkėlos generalinio direktoriaus Dariaus Butvydo, sausį buvo pasirašyta greitaeigio olandų gamybos kelto pirkimo sutartis, jis Klaipėdą turėtų pasiekti šio mėnesio pabaigoje.

„Idėja pagerinti susisiekimą su Kuršių nerija pradėta gvildenti dar 2011 metų pradžioje, tačiau norint įgyvendinti projektą bendrovei teko įvykdyti viešųjų pirkimų procedūras ir net bylinėtis teisme. Dabar ambicingiems planams kliūčių nebeliko. Laive bus 80 sėdimų vietų keleiviams ir apie 50 vietų dviračiams. Šie bus keliami nemokamai“, - LŽ pasakojo D.Butvydas.

Pagrindiniame laivo denyje bus įrengtas uždaras keleivių salonas su panoraminiais langais, taip pat atviras keleivių denis su apžvalgos aikštele. Numatyta galimybė laivą panaudoti pramoginiams tikslams: furšetams, koncertams ir panašiai.

„Planuojama, kad greitaeigis laivas vasaros sezono metu kursuos du kartus per dieną. Kelionė iš Klaipėdos į Nidą, sustojant Juodkrantėje, truks apie dvi valandas ir kainuos 30 litų. Seniai svajojome pasiūlyti žmonėms alternatyvų susisiekimą su Juodkrante, Nida vandens transportu“, - teigė bendrovės vadovas.

Dėl palyginimo verta paminėti, kad dabar bilietas keltu iš Klaipėdos į Smiltynę žmogui kainuoja 2,9 lito, o bilietas iš Smiltynės į Nidą autobusu – apie 10 litų. Vykstant į Nidą iš Klaipėdos autobusų stoties per Naująją perkėlą kaina šokteli iki 16 litų. Tad kelionė į vieną pusę naujuoju greitaeigiu keltu žmogui kainuos kone dvigubai daugiau.

Planuose - gegužinės

Pagaliau įgyvendinama galimybe Neringos kurortus pasiekti viešuoju vandens transportu džiaugėsi Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) direktorė Aušra Feser.

Ji priminė, kad prieš šimtmetį ir tarpukariu žmonės buvo įpratę Neringos krantus pasiekti tik vandens transportu, juo buvo gabenamos ir statybinės medžiagos, maistas, paštas ir kita.

„Buvo graži tradicija kiekvieną vasaros savaitgalį Juodkrantėje rengti gegužines su gyva muzika, orkestrais, šokiais miško aikštelėje. Tačiau visos linksmybės dažniausiai baigdavosi palyginti anksti, 23 valandą, nes orkestrantai turėdavo spėti į keltą, plaukiantį į Mėmelį. Manome, kad šią tradiciją galima atgaivinti, juolab kad ta pati senoji miško aikštelė prie Gintaro įlankos yra išlikusi“, - pasakojo A.Feser.

Jos teigimu, merija turėtų pasirūpinti, kad atvykstantiesiems greitaeigiu keltu nekiltų nepatogumų. „Atvykus į Juodkrantę ir išlipus uostelyje kurorto pradžioje, vasarotojams gali tekti eiti net kelis kilometrus iki viešbučių. Todėl manau, kad turėtų būti organizuojamas ir viešasis transportas žmonėms patogiai pasiekti poilsiavietes. Taip pat derėtų susirūpinti papildomų automobilių stovėjimo aikštelių įrengimu Klaipėdoje, nes žmonės juk turės palikti savo mašinas, jei norės vykti poilsiauti į Neringą laivu“, - svarstė A.Feser.

Manoma, kad keltas žmones priimtų ne nuo Šiaurės rago, o nuo krantinės kruizinių laivų terminale.

Nenurašo ir „Raketų“

Neringos meras Darius Jasaitis neabejoja, kad greitaeigis keltas bus itin populiarus. „Ką žmogus mato pro automobilio langus važiuodamas plentu į Nidą? Pušų kamienus, minimaliai – marių panoramą. O plaukiant laivu atsivers fantastiški vaizdai, keleiviai galės jais mėgautis. Todėl tik skatiname alternatyvų susisiekimą su nerija, nes esame suinteresuoti mažinti automobilių skaičių joje“, - LŽ sakė jis.

D.Jasaitis užsiminė, kad šiuo metu vyksta derybos su Aplinkos ir Susisiekimo ministerijomis dėl galimybės atgaivinti istorinį maršrutą Nemunu Kaunas-Jurbarkas-Nida. „Yra likę senieji laivai "Raketos", tačiau jie yra labai neekonomiški, todėl neišvengiamai reikės skirti dotacijų. Bilietai gali kainuoti apie 100 litų, todėl dalį sumos teks padengti. Svarstysime, ar skirti 20 tūkst. litų dotacijų būtent šiam maršrutui. Jeigu jis pasiteisintų, senos, neekonomiškos "Raketos" būtų pakeistos naujais, moderniais laivais“, - planus atskleidė meras.

Jis priminė, kad nuo šios vasaros bus siūloma nuo 20 iki 30 litų pakelti vadinamąjį ekologinį įvažiavimo į Neringos savivaldybę mokestį mašinoms, taip pat įvesti 2-3 litų rinkliavą už KNNP lankymą. „Tai taip pat susiję su skatinimu nevažiuoti į Neringą mašinomis ir naudotis vandens transporto paslaugomis“, - dėstė D.Jasaitis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"