Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
GIMTASIS KRAŠTAS

Gedimino kalną planuojama atidaryti vasario 16-ąją

 
2017 02 02 12:39
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Turistams ir kitiems lankytojams kol kas draudžiama patekti ant Gedimino kalno Vilniuje, jį atidaryti tikimasi iki Lietuvos valstybės atkūrimo dienos – vasario 16-osios.

Tai BNS patvirtino Lietuvos nacionalinio muziejaus direktoriaus pavaduotojas ūkiui Eugenijus Danielius. Anksčiau Kultūros ministerija skelbė, kad kalnas lankytojams bus atvertas vasario 1-ąją.

„Tikimės atidaryti vasario 16-ąją. Dabar vykdomi statybiniai pasiruošiamieji darbai, tvarkomi šlaitai ties pagrindiniu didžiuoju taku. Dabar uždaryta, ir keltuvas neveikia“, – BNS sakė E.Danielius.

Anot jo, kalno funikulierius greičiausiai nebus įjungtas ir vėliau. Nacionalinio muziejaus direktorė Birutė Kulnytė jau anksčiau teigė, kad prieš 13 metų pastatytas funikulierius turėtų būti apskritai išmontuotas.

Gedimino kalnas uždarytas gruodžio pabaigoje dėl nuošliaužų, jame vykdomi tvarkybos darbai: ketinama įrengti geodinaminius detektorius, sutvirtinti kalną juosiančias betonines juostas (rostverkus), kurios šiuo metu ir kelia daugiausiai problemų.

Kultūros ir aplinkos ministrai taip pat sutarė, jog Gedimino kalnas ir jo prieigos turi būti perduotos Aplinkos ministerijos priežiūrai.

Gedimino kalno būkle ypač susirūpinta po pernai vasarį ir spalį įvykusių didelių nuošliaužų. Nacionalinis muziejus kalno tvarkymo darbus planuoja pradėti pavasarį, kai bus tinkami orai. Kultūros ministerijos duomenimis, visiems numatytiems Gedimino kalno tvarkybos darbams pernai skirta 300 tūkst. eurų, o šiemet planuojama skirti dar per 800 tūkst. eurų.

Nacionalinio muziejaus teigimu, įgriuvos, medžių išvartos, paviršinio sluoksnio nuošliaužos Gedimino kalno šlaituose pastaraisiais dešimtmečiais atsiranda periodiškai. Tam įtakos turi ir vibracija dėl intensyvaus eismo T.Vrublevskio bei Arsenalo gatvėmis, keltuvo įrengimas, didelės statybos prie kalno nukasant šlaitų dalį. Šie veiksniai paskatino įgriuvas Antrojo pasaulinio karo metais iškastų ir atmestinai užpiltų tunelių vietoje, pakeitė hidrologinę situaciją.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"