TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Gimtadienį pasitinka kaip naujas

2012 11 24 7:32
Dabar Aleksoto funikulierius - turistų ir moksleivių atrakcija. /Erlendo Bartulio nuotraukos 

Po remonto vėl ėmė veikti vienas seniausių Europos funikulierių, įrengtas Kaune, Aleksoto kalno šlaite.

Iki kitos vasaros planuojama suremontuoti ir funikulieriaus paviljonus viršuje bei apačioje, sutvarkyti laiptus. Visi objekto remonto darbai atsieis apie 2 mln. litų.

Sueis 77 metai

Kultūros paveldo objektu laikomas Aleksoto funikulierius vėl dirba įprastu režimu - kasdien nuo 7 iki 10 val. ir nuo 13 iki 18 val. Pasak jį prižiūrinčios bendrovės "Autrolis" atstovo Albino Ramanausko, atlikus bandymus įsitikinta, kad funikulierius veikia sklandžiai.

Atnaujinant funikulierių buvo rekonstruoti ne tik vagonėliai, bet ir pabėgius laikančios betono plokštės, sumontuoti nauji bėgiai. Šiuos remonto darbus skubėta baigti iki gruodžio pradžios, kai pirmojo žiemos mėnesio 5 dieną Aleksoto funikulieriui sueis 77 metai.

Funikulierius, įrengtas ties Aleksoto tiltu, jungia šio kalno papėdę su ant kalno išsidėsčiusia mikrorajono dalimi, vadinamuoju Linksmadvariu. Keltuvas yra vienkelis ir turi du vagonus, prasilenkiančius kelio viduryje.

Jo bėgiai plieniniai, kelio ilgis - 132,9 metro. Mediniuose vagonuose telpa 25 keleiviai. Keliamoji galia siekia 2 tūkst. kilogramų. Keltuvo vagonėliuose įrengti specialūs automatiniai stabdžiai, kurie, trūkus lynui, neleistų vagonams nuriedėti. Viršutinėje stotelėje įrengtas rūsys, jame sumontuoti keltuvo mechanizmai, saugomi įvairūs reikmenys.

Statė darbuotojams

Aleksoto mikrorajoną nuo centrinės miesto dalies teskiria tiltas. Praėjusio amžiaus ketvirtajame dešimtmetyje Aleksote jau veikė oro uostas, buvo pradėti kurti svarbūs objektai - Vytauto Didžiojo universiteto Fizikos ir chemijos institutas, J.Damijonaičio pradinė mokykla, Lituanistikos institutas, Krašto apsaugos ministerijos astronomijos observatorija, kitos įstaigos. Tada, norint palengvinti žmonėms susisiekimą su centru, ir buvo įrengtas funikulierius. Jis iki šiol išliko autentiškas.

Funikulierius kelia ant Aleksoto kalno, nuo kurio kaip ant delno atsiveria įstabi Kauno miesto centro ir Senamiesčio panorama. Tai, pasak A.Ramanausko, šiuo metu yra pagrindinė objekto paskirtis. Pasigrožėti laikinosios sostinės vaizdu nori ir miestiečiai, ir turistai. Beje, Kaunas yra vienintelis Baltijos šalių miestas, kuriame veikia du funikulieriai - Aleksoto ir Žaliakalnio. Pastarasis senesnis už Aleksoto, pastatytas 1931-aisiais.

Kauno turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Žiedelis LŽ teigė, kad funikulieriai yra vieni bene labiausiai turistus dominančių objektų.

Žavi pasakojimai

Gidas Radvila Pabilionis LŽ pasakojo, kad sovietmečiu Aleksoto funikulierius turėjo itin daug darbo. Per metus juo pasikeldavo ir nusileisdavo apie 220 tūkst. žmonių. Dabar funikulierius - turistų ir moksleivių atrakcija.

"Atvykusiuosius iš užsienio labai vilioja ir galimybė pasigrožėti Kauno panorama nuo Aleksoto kalno. Prieš remontą visi buvo raginami keltis funikulieriumi, o kol jis neveikė, turistus į kalną užveždavo autobusas", - sakė R.Pabilionis.

Gidas pastebėjo, kad pasiekti funikulierių turistams ne itin patogu, mat ir jo papėdėje, ir užkilus mažoka vietos didesnei transporto priemonei. Tačiau, anot jo, turistus itin žavi pasakojimai apie funikulierių ir apylinkes. Ypač tai, kad Aleksoto šlaite, statant funikulierių, buvo aptiktos mamuto ilties dalys, dabar saugomos viename Kauno muziejų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"