TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Grumtynės su traukiniais trunka dvejus metus

2013 11 23 6:00
Važiuodami per gyvenvietėse esančias pervažas traukiniai signalizuoja tam, kad būtų išvengta nelaimių. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Šiaulių universiteto dėstytojas jau porą metų kovoja dėl to, kad traukiniai pro jo namus važiuotų nesignalizuodami.

Šiaulietis Arijus Ivaškevičius sako, kad jam dažnokai kyla mintis pasitelkus kaimynus atsigulti ant geležinkelio bėgių ir gulėti tol, kol išgaus traukinių mašinistų pažadą pro jo namus naktimis pravažiuoti nesignalizuojant. Tai, anot dėstytojo, būtų kraštutinė kovos su triukšmingais traukiniais, į kurią jis nesėkmingai bandė įtraukti ir šalies valdžios viršūnes, priemonė.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas pabrėžė, kad garsinius signalus traukiniai leidžia ne be reikalo, tačiau miesto meras jau pažadėjo... juos nutildyti.

Bijo užmigti

Kaip pasakojo Šiaulių universiteto dėstytojas A.Ivaškevičius, traukinių signalai jį, namiškius ir kaimynus kankina jau dvejus metus. „Daugybę metų gyvenu prie geležinkelio pervažos, tad prie traukinių dundesio esu įpratęs. Tačiau prie jų garsinių signalų, leidžiamų jau dvejus metus, įprasti neįmanoma, - patikino vyriškis. - Traukiniai pradėjo kaukti važiuodami per pervažą, esančią netoli mūsų namų, kai joje nebeliko budėtojų“. A.Ivaškevičius pridūrė, kad naktį per šią pervažą, įrengtą Medelyno mikrorajone, važiuoja šeši-aštuoni traukiniai, ir tik retas jų neišleidžia signalo.

Kaukiančių traukinių kankinamas šiaulietis teigia dėl šios problemos daugybę kartų kreipęsis į Šiaulių miesto tarybos narius, siuntęs elektroninius laiškus šalies prezidentei, premjerui, visiems Seimo nariams, mėginęs atkreipti visuomenės sveikatos specialistų dėmesį. Vyras apgailestauja, kad jo bėdai liko abejingi beveik visi politikai, pagalbos rankos nepanoro ištiesti ir valdininkai. „Tegavau Šiaulių savivaldybės man persiųstą AB „Lietuvos geležinkeliai“ raštą, kuriame rašoma, kad traukinių skleidžiami garsiniai signalai yra privaloma prevencinė priemonė, padedanti išvengti žmonių aukų ir finansinių nuostolių“, - sakė A.Ivaškevičius.

Gavęs tokį atsakymą jis iškovojo, kad Šiaulių municipalinė aplinkos tyrimų laboratorija išmatuotų traukinių skleidžiamų signalų decibelų kiekį. „Savaitę vykdomi tyrimai parodė, kad leidžiamas garso lygis viršijamas, tačiau taip pat išgirdau, kad jie nepatikimi, nes laboratorijos prietaisai neatestuoti“, - aiškino A.Ivaškevičius. Šiaulietis pripažino, jog vienas politikų, atkreipusių dėmesį į jo problemą, buvo Šiaulių miesto meras Justinas Sartauskas. „Neslėpsiu, turėdamas mero telefoną vieną naktį, pažadintas pravažiuojančio traukinio kauksmo, paskambinau jam ir pareikalavau gelbėti“, - kalbėjo vyras. Po šio skambučio meras sušaukė pasitarimą, kuriame kėlė klausimą, kaip pakeisti situaciją.

Gelbėja gyvybes

Šiaulių miesto vadovas J.Sartauskas patvirtino, jog Šiaulių municipalinė aplinkos tyrimų laboratorija išties nustatė, kad traukinių garsiniai signalai skleidžia pernelyg daug decibelų, tačiau prietaisai, kuriais tirtas triukšmo lygis, kaip minėta, nėra atestuoti. Tad, anot mero, artimiausiu metu bus ieškoma galimybių pasinaudoti atestuotais triukšmo matavimo prietaisais. Jei ir šie parodys, kad traukinių skleidžiamas triukšmas viršija normas, J.Sartauskas pažadėjo imtis priemonių. „Pirmiausia kalbėsimės su „Lietuvos geležinkelių“ atstovais dėl problemos sprendimo. Kaip vieną išeičių matau atitvarų statymą“, - minėjo meras. Taip pat išsiaiškinta, kad Triukšmo valdymo įstatymu merijoms leidžiama laikinai apriboti triukšmo šaltinį. Tačiau J.Sartauskas vylėsi, jog „Lietuvos geležinkeliai“ imsis priemonių ir merijai nereikės stabdyti traukinių eismo.

Kaip LŽ akcentavo AB „Lietuvos geležinkeliai“ atstovas Vidmantas Gudas, važiuodami per gyvenvietėse esančias pervažas traukinių mašinistai leidžia garsinius signalus tam, kad įspėtų žmones apie atvykstantį traukinį ir apsaugotų juos nuo nelaimių. „Reikėtų įsidėmėti, jog daugelyje vietų geležinkelis buvo nutiestas anksčiau, tik paskui greta jo pradėta statyti gyvenamuosius namus. Tad juose įsikūrę žmonės turėtų taikytis prie esamos situacijos, o ne kautis su traukiniais“, - pabrėžė V.Gudas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"