TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Į Lietuvą - parduoti degalų ir apsipirkti

2014 12 02 6:00
Kelius į Lietuvą su degalų pilnais atomobilių bakais atranda Kaliningrado srities gyventojai. "Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Būtiniausių prekių pritrūkę Rusijos Kaliningrado srities gyventojai į mūsų šalį vis dažniau atvyksta degalų pilnais bakais, o juos nelegaliai pardavę gautus pinigus išleidžia Lietuvos parduotuvėse.

Jau savaitę Rusijos pareigūnų atliekama sustiprinta Lietuvos vairuotojų patikra ir tiek pat laiko trunkanti iš Kaliningrado srities įvežamų degalų „sausra“ įgavo naujų krypčių – rusiškus degalus lengvaisiais automobiliais į Lietuvą vis dažniau ėmė gabenti Kaliningrado srities gyventojai.

Patys lietuviai keliauti į Kaliningrado sritį jau nebesiveržia.

Atveš kaliningradiečiai

Kaliningrado srityje gyvenantis Igoris R. Lietuvoje lankėsi praėjusį savaitgalį. Jis pasakojo, kad buvo atvažiavęs verslo reikalais, tačiau pasirūpino ir asmeniniais. Kaliningradietis atvyko pilnut pilnutėliu automobilio degalų baku, o išvažiavo beveik tuščiu. Taip atsitiko ne dėl to, kad jis labai daug važinėjo po Lietuvą. Priešingai, mūsų šalyje turėdamas gerų pažįstamų, vyras pardavė jiems nemažą dalį į Lietuvą degalų bake įsivežto benzino – apie 50 litrų. „Gavau 175 litus, už juos šeimai parvežiau įvairių prekių, daugiausia – maisto produktų. Man toks „biznis“ apsimokėjo, nes nereikėjo ieškoti pirkėjo benzinui“, - prisipažino kaliningradietis.

Anot jo, iki šiol užsiimti tokiu „verslu“, apie kurį buvo girdėjęs tik iš pažįstamų Lietuvoje, dar nebuvo tekę. Tačiau jo pažįstami kaliningradiečiai pasakojo, kad praėjusią savaitę taip pasielgė ne vienas dažniau į Lietuvą vykstantis vairuotojas. „Lietuviai pas mus nelabai gali atvažiuoti, tai mes pas jus atvyksime“, - juokais dėstė vyras. Beje, jis taip pat teigė pastebėjęs, kad anksčiau į Kaliningradą keliavusius lietuvius jau nukonkuravo lenkai.

Spaudžia sunkumai

Igoris R. neslėpė, kad iš važinėjimų į Lietuvą praturtėti nesiekia, tenori, kad išgyventų jo šeima. „Kaliningrado srityje vien per rudenį, kai Rusijos valdžia apribojo daugelio europietiškų prekių importą, beveik visų prekių, ypač maisto, kainos išaugo trečdaliu, o kai kurių produktų – net ir tris kartus. Rublio kursas traukia vis žemyn. Atlyginimai kokie buvo, tokie ir liko, todėl mūsų gyvenimas tik sunkėja“, - LŽ prisipažino pašnekovas.

Pasak jo, net ir benzinas bei dyzelinas Kaliningrado srityje brangsta, nors aplinkinėse valstybėse, nukritus naftos kainai, pinga. Šiuo metu litras A95 markės benzino kainuoja apie 37 rublius (2,10 lito), o dyzelinas – apie 35 rublius (1,98 lito), prieš mėnesį kainavo beveik puse rublio mažiau. Kur kas brangiau tenka mokėti ir už valiutą keityklose. Pasak Igorio R., praėjusią savaitę eurą buvo galima nusipirkti už 60 rublių (3,4 lito), o vakar jo kaina šoktelėjo iki 62 rublių (3,5 lito), ir taip euras brangsta vos ne kasdien.

Daugelio nesezoninių maisto produktų kainos taip pat stiebiasi į viršų – kiauliena, jautiena (su kaulu) kainuoja apie 350-370 rublių (19-21 litą), lašišos, upėtakiai – apie 500-700 rublių (28-40 litų) už kilogramą. Pastaraisiais mėnesiais beveik triskart išaugo grikių kaina, o ir pabrangusių šių kruopų prekybos centrų lentynose vargiai beaptiksi. „Paprastiems žmonėms išgyventi vis sunkiau, tad ir didžiausios metų šventės nebus linksmos“, - pasakojo Igoris R. Kaliningradietis neslėpė, kad net turintieji pinigų stengiasi jų nelaikyti bankuose, perka valiutą ar brangenybes, o turtingiausieji – nekilnojamąjį turtą

Artėjančių švenčių dvelksmas

Tokia situacija iki lapkričio 23 dienos naudojosi ir kai kurie Lietuvos gyventojai. Deja, kai Rusijos pareigūnai pradėjo „purtyti“ lietuvių automobilius ir ilgai juos laikyti pasienio postuose, į Kaliningrado sritį važinėjančiųjų srautai itin sumažėjo. Kauno teritorinės muitinės vyriausioji inspektorė ryšiams su visuomene Ramunė Nagelienė teigė, kad vien per Kybartų kelio postą iki ribojimų taikymo išvykdavo iki 400 lengvųjų automobilių, - šiuo metu – iki 150 per parą. „Tačiau lengvųjų automobilių su lietuviškais numeriais tarp jų - itin maža dalis - vos 10 procentų. Pavyzdžiui, nuo lapkričio 30-osios 8 val. iki gruodžio 1 dienos 8 val. išvyko 145 lengvieji automobiliai, su lietuviškais numeriais tebuvo 11“, - pasakojo R. Nagelienė.

Beveik tris kartus sumažėjus Lietuvos ir Rusijos valstybių sieną Kybartuose kertančių lengvųjų automobilių srautams, nemažėja tik krovininių automobilių. Štai lapkričio 26-ąją valstybės sieną kirto 153 vilkikai, po dviejų dienų – 182, o paskutinę lapkričio dieną – 210 vilkikų. Beveik visi jie buvo su Rusijos valstybiniais registracijos numeriais.

Kaip LŽ teigė R. Nagelienė, ir iki ribojimų taikymo per Kybartų kelio postą vykdavo iki 90 proc. krovininių automobilių su rusiškais numeriais. Šiuo metu jų dar labiau padaugėjo, nes per parą su lietuviškais numeriais išvyksta tik 1-3 krovininės transporto priemonės. Praėjusią savaitę, kai Rusijos pareigūnai jau taikė smulkmenišką Lietuvoje registruotų automobilių patikrą, laukimo aikštelėje beveik nebuvo nei lengvųjų automobilių, nei vilkikų – jų stovėjo vos vienas kitas. Muitinės pareigūnai neatmeta tikimybės, kad artimiausiomis dienomis Rusijos vilkikų Kybartuose tik daugės, nes jau prasidėjo prieššventinė prekyba.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"