TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Į Neringą jau netrukus važiuosime brangiau

2016 04 16 6:00
Jei Neringos taryba pritars sprendimui iki 20 eurų pakelti įvažiavimo mokestį lengviesiems automobiliams, jis bus toks pat, kaip ir taikomas iki 30 vietų autobusams. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Dar neseniai tik teoriškai iškelta idėja nuo šio vasaros sezono dvigubai branginti įvažiavimą į Neringą lengvaisiais automobiliais virsta kūnu.

Šią savaitę jau keturi Neringos savivaldybės tarybos komitetai pritarė pasiūlymui nuo 10 iki 20 eurų didinti įvažiavimo mokestį, todėl neabejojama, kad taryba tokiam sprendimui pritars. Dar labiau sunerimti turėtų kemperių savininkai – jiems mokestis gali šoktelėti nuo 20 iki 40 eurų. Tiesa, pastaruoju klausimu vietos politikai nesutaria. Visas elektra varomas transporto priemones siūloma atleisti nuo rinkliavos.

Akstinas – statistika

Alksnynės kontrolės poste renkamas mokestis didėtų tik turistinio antplūdžio laikotarpiu, t. y. nuo birželio 20 iki rugpjūčio 20 dienos. Neringos savivaldybė atliko transporto priemonių srautų analizę ir apskaičiavo, kad 2015 metų birželio-rugpjūčio mėnesiais Alksnynės kontrolės postą kirto apie 93,4 tūkst. transporto priemonių. 2013-aisiais į unikalųjį kurortą buvo atvažiavę maždaug 76 tūkst. automobilių, 2014 metais – arti 86 tūkstančių.

„Įsitikinome, kad transporto priemonių srautai sezono laikotarpiu, net ir padidinus mokestį iki 10 eurų, vis didėjo. Dūstame nuo automobilių, bet žmonės į Kuršių neriją plūsta mašinomis po vieną ar du. Siekdami palaikyti švarią Kuršių nerijos aplinką bandysime sumažinti atvykstančių transporto priemonių skaičių. Kol kas nematome kito būdo, tik didinti įvažiavimo rinkliavą“, – kalbėjo Neringos meras Darius Jasaitis.

Jei Neringos taryba pritars sprendimui iki 20 eurų pakelti mokestį lengviesiems automobiliams, jis bus toks pat, kaip ir taikomas iki 30 vietų autobusams. Jiems rinkliava nedidinama. „Kai buvo apmokestintas įvažiavimas į mūsų savivaldybę, tas mokestis buvo pavadintas ekologiniu. Ir dabar manome, kad tie, kurie norės atvykti pigiau, keliaus viešuoju ar vandens transportu. Mašinos teršia orą, užkemša visus kaimelių kiemus, nebegalima net laisvai praeiti“, – tikino meras. Beje, kaip jau rašė LŽ, pernai rudenį jis buvo užsiminęs apie ketinimus padidinti įvažiavimo mokestį lengviesiems automobiliams iki 50 eurų.

Komitetai pritarė

Šiandien jau akivaizdu, kad įvažiavimo į Neringą branginimas – neišvengiamas. Tokiam sprendimui pritarė ne vienas šią savaitę posėdžiavęs Neringos savivaldybės tarybos komitetas. Kurorto, turizmo plėtros ir verslo komiteto pirmininkas Antanas Noreika LŽ teigė neabejojantis, kad nuolatiniai Kuršių nerijos vasarotojai važiavo ilsėtis į pusiasalį ir važiuos, nepaisydami padidėjusios rinkliavos naštos.

„Pats valdau viešbutį, todėl galiu patikinti, jog Neringą poilsiautojai renkasi dėl unikalios gamtos. Kalbėjau su klientais, jie tvirtino sutinkantys mokėti už įvažiavimą net ir 50 eurų, kad tik Neringa būtų gražesnė. Juk tos rinkliavos pinigai patenka į savivaldybės biudžetą. Surinkus daugiau lėšų iš poilsiautojų, daugiau jų bus galima investuoti ir į gerovę, aplinkos tvarkymą“, – aiškino A. Noreika.

Tiesa, dvigubai didesnis įvažiavimo mokestis skaudžiau atsilieps vidutines pajamas gaunantiems vasarotojams, tačiau į pusiasalio kurortus visada galima atvykti viešuoju transportu.

Neringos savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto vadovas Arūnas Burkšas taip pat pabrėžė, kad rinkliavos didinimas nesusijęs su noru pasipinigauti. Jo žodžiais, tai tik bandymas pažaboti milžiniškus transporto priemonių srautus. „Kai prasideda pikas, kurortų gatves užkemša automobiliai, tada konfliktuojama su vietiniais, kurie nebeturi kur statyti savo mašinų, nes automobilių stovėjimo aikštelių nėra daug“, – dėstė A. Burkšas.

Švietimo, kultūros, jaunimo ir sporto komiteto pirmininkas Vigantas Giedraitis jam pritarė, esą bent jau kol kas kitaip neįmanoma sureguliuoti lengvųjų mašinų srautų į Neringą. „Dėl to komitetas pasiūlė palikti tą patį rinkliavos tarifą autobusams. Automobilių stovėjimo aikštelių trūksta, kadaise jos buvo privatizuotos ir dabar yra apleistos. Reikia suprasti mūsų kurortų specifiką. Neringoje esu matęs net kuriozinių skelbimų – siūlomos apgyvendinimo paslaugos, pabrėžiama, kad bus kur pasistatyti automobilį, bet dažniausiai meluojama“, – pasakojo V. Giedraitis. Anot jo, situacija bus stebima ir prireikus įvažiavimo mokestis keičiamas.

Kemperių dilema

Neringos politikų nuomonės išsiskyrė tik dėl kemperių apmokestinimo. Savivaldybės tarybai greičiausiai bus siūlomi keli skirtingų komitetų pasiūlymai didinti šioms transporto priemonėms įvažiavimo mokestį nuo dabartinių 20 eurų iki 40, 30 ir 25 eurų.

Suskaičiuota, kad pernai į Kuršių nerijos kurortus atvyko 1060 kemperių. „40 eurų rinkliava kemperiui yra gerokai per daug, kai autobusui ji lieka tik 20 eurų. Kontrolės komitetas siūlys tą mokestį didinti iki 30 eurų. Problemų paprastai kyla dėl šiais automobiliniais nameliais atvažiuojančių poilsiautojų. Jie pasistato kemperius pajūryje, gyvena ten savaitėmis ir palieka kalnus šiukšlių“, – pabrėžė Kontrolės komiteto pirmininkas A. Burkšas.

Oficialiame Neringos tarybos sprendimo projekte taip pat pažymima, kad „automobiliui-gyvenamajam namui“ siūloma dvigubai didinti mokestį dėl ydingų poilsiautojų įpročių. „Šiomis transporto priemonėmis atvykstantys asmenys intensyviai naudojasi miesto sukurta infrastruktūra, dažnai apsistoja neapmokestintose aikštelėse pajūryje ar šalia kelio, palieka šiukšlių“, – rašoma dokumente. Tad koks bus taikomas mokestis – maksimalus 40 eurų ar mažesnis – į Kuršių neriją įvažiuojantiems kemperių savininkams, paaiškės tik po savaitės.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"