TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Įstatymo spragos – parama „vaiduokliams“

2016 02 18 6:00
theinquirer nuotrauka

Labdaros ir paramos įstatyme esančios landos leidžia paramos davėjams bei jos gavėjams manipuliuoti lengvatomis. Mat tokias lėšas gali gauti ir bankrutuojantys, likviduojami ar pertvarkomi paramos gavėjai, kurie su jomis laisvi daryti ką nori.

Vien 2012–2015 metais tokiems paramos gavėjams buvo pervesta per 33 tūkst. eurų, o jų pačių nuolat daugėja.

Palikta spręsti patiems

Lietuvoje paramos gavėjais gali būti įvairūs labdaros ir paramos fondai, biudžetinės įstaigos, asociacijos, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos, religinės bendruomenės, bendrijos ir centrai, tarptautinių visuomeninių organizacijų skyriai, užsienyje įsikūrusios lietuvių bendruomenės bei tarptautinės labdaros organizacijos. Visiems taikomas bendras reikalavimas – privalu turėti paramos gavėjo statusą, kuris turėtų būti registruotas Registrų centre.

Tik tuomet paramos gavėjams nereikia už ją mokėti pajamų mokesčio. Nesvarbu, ar ši parama būtų gyventojų pajamų mokesčio dalis, ar kitų davėjų lėšos. Be to, pelno, pajamų mokesčio lengvatos taikomos ir paramos teikėjams. Mat išlaidos paramai ir dovanoms yra priskiriamos prie leidžiamų atskaitymų.

Kęstutis Bartkevičius: "Kartais įmonės tam ir kuriamos, kad galėtų pasinaudoti įstatymų spragomis ir išvengti mokesčių, o kitos į sunkią padėtį patenka visai dėl kitų priežasčių.“/ Romo Jurgaičio nuotrauka

Netekti paramos gavėjo statuso galima tik dviem būdais – kai tai inicijuoja kontrolės institucijos, dažniausiai – Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), arba kai šio statuso atsisako pats paramos gavėjas, pateikdamas prašymą. Tokiais atvejais Registrų centras panaikina įstaigai ar organizacijai suteiktą paramos gavėjo statusą.

Nepanaikinus šio statuso, paramą pinigais ar įvairiomis paslaugomis, prekėmis gali gauti net ir tie gavėjai, kurie yra jau bankrutavę, bankrutuojantys, likviduojami ar pertvarkomi.

Siūlo sugriežtinti

Teisingumo ministro Juozo Bernatonio teigimu, pastaraisiais metais pastebima tendencija, jog daugėja tokių paramos gavėjų, kurie dėl to, kad yra bankrutavę, bankrutuojantys, likviduojami ar pertvarkomi, realiai praranda teisę į paramos gavėjo statusą, tačiau jo neatsisako. 2015 metų liepą likviduojamų paramos gavėjų buvo 226, šių metų sausį – 244, bankrutuojančių – atitinkamai 27 ir 37, o bankrutavusių – atitinkamai 31 ir 39.

„Todėl didėja tikimybė, kad gauta parama naudojama ne Labdaros ir paramos įstatyme numatytais tikslais“, – aiškino J. Bernatonis. Anot ministro, tokiais atvejais atsiranda rizikos, jog tiek tokios paramos gavėjas, tiek ir davėjas suteikiamomis mokesčių lengvatomis gali naudotis nepagrįstai.

Todėl Teisingumo ministerija parengė pataisas, numatančias griežtesnę tvarką vedant paramos gavėjų apskaitą. Jas priėmus Seimui, paramos gavėjų statusas galėtų būti panaikinamas ir juridinių asmenų registro tvarkytojo – Registrų centro iniciatyva, kai paramos gavėjas yra likviduojamas, bankrutuojantis, bankrutavęs arba pasibaigus jo pertvarkymo procedūroms.

J. Bernatonio aiškinimu, jei tokia pareiga būtų nustatyta kontrolės institucijai – VMI, jai būtų skurta papildoma našta. Pirmiausia inspekcija turėtų kreiptis į Registrų centrą, prašydama pateikti duomenis apie paramos gavėjo statusą, o juos gavusi parengti teikimą tam pačiam Registrų centrui dėl paramos gavėjo statuso panaikinimo. Todėl siūlomas kur kas paprastesnis variantas – teisę panaikinti paramos gavėjo statusą suteikti pačiam Registrų centrui.

Reikia ir saugiklių

LŽ kalbintas Seimo Biudžeto ir finansų komiteto narys Kęstutis Bartkevičius teigė, kad šio komiteto Teisingumo ministerijos siūlomos Labdaros ir paramos įstatymo pataisos dar nepasiekusios. Jos perduotos svarstyti Vyriausybei, o vėliau bus tobulinamos Seime.

Parlamentaras prisipažino iš esmės tokius siūlymus palaikantis, nors jam kyla ir abejonių. „Gal nereikėtų įstatyme numatyti galutinį ir neginčijamą sprendimo priėmimą atiduoti Registrų centrui. Juolab kad gali būti įvairių situacijų. Kartais įmonės tam ir kuriamos, kad galėtų pasinaudoti įstatymų spragomis ir išvengti mokesčių, o kitos į sunkią padėtį patenka visai dėl kitų priežasčių“, – kalbėjo K. Bartkevičius.

Jo nuomone, galbūt reikėtų įstatyme numatyti ir tam tikrų saugiklių, kurie būtų itin aktualūs pertvarkomoms įmonėms. Mat kol vyksta pertvarka, paramos gavėjo statusas galėtų būti sustabdomas, o kai pertvarka baigiama, sprendžiama, ar įmonė gali toliau būti paramos gavėja.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"