TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Įvažiavimą į Neringą ketina branginti dukart

2016 03 08 6:00
Didesnis tarifas galiotų tik du mėnesius per patį vasaros sezono piką - nuo birželio 20-osios iki rugpjūčio 20 dienos. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Pernai rudenį viešai prasitarusi apie planus didinti Alksnynės poste renkamą įvažiavimo į Neringos savivaldybę mokestį nuo 10 iki 50 eurų, dabar kurorto valdžia linkusi nebesielgti taip drastiškai.

Neringos meras Darius Jasaitis LŽ patvirtino, jog gegužę savivaldybės tarybos posėdyje siūlys padidinti įvažiavimo rinkliavą iki 20 eurų.

„Šis tarifas galiotų tik du mėnesius per patį vasaros sezono piką – nuo birželio 20-osios iki rugpjūčio 20 dienos. Visą kitą laiką išliktų 5 eurų įvažiavimo mokesčio dydis. Be to, siūlysiu iki 20 eurų padidinti rinkliavą tik lengviesiems automobiliams“, – teigė jis.

Palies ir verslą

Anot kurorto valdžios atstovų, pernai pastebėta, kad automobilių srautai sezono metu, net ir įvedus 10 eurų mokestį, nemažėja. Priešingai, mašinų tik padaugėjo.

Todėl svarstyta savivaldybės tarybai teikti pasiūlymą didinti rinkliavą už lengvąjį automobilį iki 50 eurų.

„Piko metu vasarą dūstame nuo mašinų, bet žmonės plūsta jomis po vieną, du viename automobilyje. Prisiminkime, kaip buvo apmokestintas įvažiavimas į mūsų savivaldybę: jis buvo pavadintas ekologiniu mokesčiu. Tad toliau siekdami palaikyti švarią Kuršių nerijos aplinką, vis bandome sumažinti atvykstančių transporto priemonių skaičių. 2014-aisiais tas mokestis siekė 20 litų, o nuo 2015-ųjų padidintas iki 10 eurų“, – pasakojo meras.

Tačiau dabar pasidomėjus, ar išties ketinama net penkis kartus didinti mokestį, D. Jasaitis pateikė kitą variantą.

„Siūlysiu didinti iki 20 eurų, tačiau ar tai bus patvirtinta, spręs kurorto taryba. O gal bus iki 15 eurų padidinta, gal liks tie 10 eurų. Negaliu pasakyti, kaip bus, nes tokius sprendimus tvirtina savivaldybės taryba“, – pažymėjo meras.

Jis atskleidė, kad gegužės mėnesio posėdyje bus teikiamas ne tik siūlymas didinti įvažiavimo mokestį, bet ir koreguojama pati rinkliavos taikymo tvarka.

„Susidūrėme su problema. Neringos savivaldybėje registruotoms įmonėms yra taikoma lengvata, kai jų darbuotojai įvažiavimo mokesčio nemoka. Tačiau paaiškėjo, kad sugebama net 20 darbuotojų automobilių užregistruoti ir nemokėti to mokesčio, kai iš tikrųjų įmonėje dirba vos trys žmonės ir naudojami keli automobiliai. Dabartine tvarka piktnaudžiaujama. Ieškome teisinių būdų keisti situaciją“, – kalbėjo D. Jasaitis.

Anot jo, tie, kurie tikrai dirba Neringoje registruotose įmonėse ir važinėja darbo reikalais, mokesčio nemokės ir toliau, tačiau fiktyvūs darbuotojai lengvatos nebeteks.

„Keblumas – kaip atskirti tuos piktnaudžiautojus? Bet kuriuo atveju bus sukurtas mechanizmas, leisiantis valdyti situaciją“, – tikino meras.

Darius Jasaitis: "Ieškoma visų įmanomų būdų mažinti žmonių norą po vieną ar dviese keliauti automobiliais į Kuršių neriją."/Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Kratosi automobilių

Bandydami riboti automobilių srautus Neringos politikai po truputį artėja prie deklaruotos svajonės: Nidos – be automobilių.

„Kaimelių prieigose seniai norime įrengti nemokamas automobilių stovėjimo aikšteles, iš surinktų pinigų jas ir įrengtume. 2015 metais iš ekologinio mokesčio gavome apie 1 mln. eurų, tačiau dalį pinigų teks grąžinti Vyriausybei, nes viršytas biudžeto planas“, – pasakojo D. Jasaitis.

Neseniai plačiai nuskambėjo ir Neringos politikų kvietimas verslininkams kol kas bent Nidoje teikti autorikšų, Azijoje populiarių vadinamųjų tuktukų, paslaugas. Dar daugiau: jau deramasi su Vokietijos verslininkais, kurie į kurortą atgabentų ir naudotų elektra varomas autorikšas. Galimybe teikti tokias taksi paslaugas Nidoje bent jau susidomėjo ir dvi lietuviškos firmos.

„Pernai padidinus įvažiavimo mokesčio tarifą automobilių nesumažėjo, o tik padaugėjo. Todėl ieškoma visų įmanomų būdų mažinti žmonių norą po vieną ar dviese keliauti automobiliais į Kuršių neriją. Juk blogiausiu atveju galima pilnomis mašinomis važiuoti, o ne po vieną atskiromis. Mažiau teršti aplinką. Kadangi situacija tik blogėja, belieka didinti įvažiavimo mokesčio tarifą“, – sakė D. Jasaitis.

Šis pasiūlymas jau sulaukė kai kurių Neringos tarybos narių kritikos: esą ir 10 eurų mokestis yra per didelis, o apie kokį nors jo didinimą neva galima kalbėti tik tuo atveju, jei miestelių prieigose būtų įrengtos nemokamas automobilių stovėjimo aikštelės.

Oponentams Neringos valdžia atkerta, kad padidintas tarifas galiotų tik du mėnesius, kai Kuršių nerija dūsta nuo didžiulių automobilių srautų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"