TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Įvažiavimo į Palangą šiemet neapmokestins

2015 04 09 6:00
Nuo 2014-ųjų pavasario statomas Palangos aplinkkelis jau kitą mėnesį bus atidarytas. Jurgitos Vanagės nuotrauka

Gegužės 4-ąją atidarius aplinkkelį, Palangos merija imsis įvažiavimo į kurortą apmokestinimo projekto. Jis kelia daug diskusijų. Svarstomos dvi vietos, kuriose būtų galima įrengti automobilių fiksavimo postus. Šie metai bus paskutiniai, kai į didžiausią Lietuvoje kurortą svečiai automobiliais galės įvažiuoti nemokamai.

Palangos aplinkkelio atidarymas susijęs su kita naujove - įvažiavimo į kurortą mokesčiu. Anot laikinai Palangos mero pareigas einančio vicemero Sauliaus Simės, šiemet vairuotojai dar galės nemokamai įvažiuoti į kurortą.

Mokestis - kitąmet

„Tiesiog fiziškai nespėtume parengti visos techninės ir teisinės bazės, kad jau šiemet apmokestintume įvažiavimą į Palangą. Tačiau tai bus padaryta kitais metais, nes turėsime aplinkkelį. Reikės ne tik parinkti mašinų fiksavimo sistemą, bet ir pastatyti bent du antžeminius daugiaaukščius garažus, pasirūpinti transporto priemones juose paliksiančių žmonių pavėžėjimu iki miestelio centro“, - LŽ sakė S. Simė.

Politikas įvardijo du svarstomus variantus, kur galėtų būti fiksuojami automobiliai, mat automatinių atitvarų veikiausiai nebus.

„Naudosime numerių skenavimo sistemą. Svarstoma, kad patikros punktai turėtų būti įrengti prie Palangos aplinkkelio, prie senojo Klaipėdos plento ties Nemirseta ir Liepojos plente. Kitas variantas - būtų apmokestintas įvažiavimas tik į senamiestį, tad ir patikros punktai būtų įrengti arčiau miesto. Pavyzdžiui, prie Kretingos gatvės ir Klaipėdos plento sankryžos“, - pasakojo jis.

Vicemeras pabrėžė, kad mokestis už vietą daugiaaukščiuose garažuose parai ar kelioms turėtų būti mažesnis nei už įvažiavimą į kurortą.

„Tarkime, jei įvažiavimo mokestis bus 5 eurai, mašinos stovėjimas garaže - 2 eurai. Taip mažintume automobilių srautus mieste. Tačiau reikės pasirūpinti ir automobilius miesto prieigų aikštelėse pastačiusių žmonių pavėžėjimu iki miesto centro. Jis tikrai nebus nemokamas, tačiau susumavus išlaidas palikti mašiną prie Palangos bus pigiau, nei mokėti už įvažiavimą“, - tikino jis.

Palangos merija iš pradžių žadėjo nemokamą žmonių pavėžėjimą iš naujosios autobusų stoties. „Šiuo atveju arba reikėtų organizuoti savivaldybės transportą, arba dotuoti privačius vežėjus. Nemanau, kad taip įvyks“, - kalbėjo S. Simė.

Beje, apmokestinus įvažiavimą į Palangą, būtų panaikintas vadinamasis pagalvės mokestis, renkamas už nakvynę kurorto viešbučiuose. Tačiau kurorto valdžia kategoriškai atsisako panaikinti mokamą automobilių stovėjimą Palangos gatvėse, tad ši rinkliava toliau tuštins ratuotų poilsiautojų kišenes.

Mažiau taršos

Palangos aplinkkelis, kurio statybos darbai pradėti 2014 metų kovą, jau baigiamas tiesti. Gegužės 4 dieną jį oficialiai atidarys miesto ir Vyriausybės atstovai. Iškilmėse planuoja dalyvauti ir premjeras Algirdas Butkevičius.

Automobiliai galės važiuoti kurortą aplenksiančiu 8,25 kilometro ilgio keliu. Palangos aplinkkelis už 35,8 mln. eurų tiesiamas įgyvendinant viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektą. Tai pirmasis toks projektas šalyje.

“Mums aplinkkelis pirmiausia svarbus dėl ekologijos, nes daugybė krovininių automobilių, vykstančių į Latviją ir iš jos, rieda Liepojos plentu, Klaipėdos plentu, Kretingos gatve per patį miestelį. Atidarius aplinkkelį visi šie srautai iš miesto dings, sumažės oro tarša, triukšmas. Be to, per Palangą nebereikės važiuoti vykstantiesiems į tarptautinį oro uostą, Šventąją, Latviją”, - pažymėjo S. Simė.

Nebeliks spūsčių?

Palangos aplinkkelį statančios bendrovės „Kauno tiltai“ atstovai LŽ patikino, kad naujuoju keliu žmonės galės naudotis jau oficialaus jo atidarymo dieną.

Anot Palangos vadovo Šarūno Vaitkaus, aplinkkelis padės išspręsti ir didžiulių spūsčių vasaros sezono piko metu problemą.

„Ji ypač išryškėja vasaros savaitgaliais, kai iš Palangos išvažiuoti norinčių automobilių eilės nusidriekia nuo oro uosto, mašinos užtvindo tiek Klaipėdos plentą, tiek centrinę Vytauto gatvę. Tuomet su didžiuliais nepatogumais susiduria ir vairuotojai, ir šalia judraus Klaipėdos plento gyvenantys palangiškiai, priversti kvėpuoti užterštu orui“, - sakė meras.

Tačiau ne visi džiaugiasi naujuoju aplinkkeliu. Pavyzdžiui, vadinamosios Palangos močiutės turės arba keisti dislokacijos vietą, arba kaip nors kitaip ieškotis klientų. Mat iki šiol daugiausia jų stoviniuoja miesto prieigose prie Kretingos gatvės. Daugybė mašinų nebevažiuos pro „močiutes“, nes suks aplinkkeliu.

Nuo 2014-ųjų pavasario statomas Palangos aplinkkelis jau kitą mėnesį bus atidarytas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"