TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Kariškiai persigalvojo – aerodromo neatiduos

2016 05 25 6:00
Netoli Kazlų Rūdos esančio buvusio karinio aerodromo vėl prireikė kariškiams. Wikipedia.org nuotrauka

Netoli Kazlų Rūdos gaus motorai, tačiau ne „Formulės-2“ lenktyninių automobilių, kaip buvo planuota, o karinių lėktuvų. Iš sumanymo buvusiame kariniame aerodrome įrengti lenktynių trasą liko tik vizijos – kariškiai panoro sovietinį aerodromą susigrąžinti savo reikmėms.

Per ketverius metus nesuskubus paskelbti pirmojo šio investuotojus viliojusio turto aukciono, Kazlų Rūdos savivaldybės Gulioniškės kaime esančio aerodromo balandžio mėnesį nebeliko valstybės privatizuojamo turto sąrašuose.

Susigrąžins kariškiai

Kazlų Rūdos miškuose karinis aerodromas, turintis 2250 metrų ilgio pakilimo taką, buvo įrengtas 1975–1977 metais ir priklausė sovietinei oro desanto divizijai. Šis slaptas ir civiliams neprieinamas objektas naudotas išimtinai karinėms reikmėms. Nepriklausomybės metais jis buvo perduotas Lietuvos kariuomenei. Tačiau prieš ketverius metus Krašto apsaugos ministerija (KAM) atsisakė dešimtmetį nenaudojamo aerodromo ir 2012-aisiais perleido jį valstybės įmonei Turto bankas.

Bet šiemet KAM persigalvojo – nusprendė, kad minėtas objektas reikalingas Lietuvos kariuomenei. Tad Vyriausybėje balandį koreguojant privatizuojamo turto sąrašą iš jo buvo išbraukti buvusio Kazlų Rūdos karinio aerodromo statiniai – ne tik lėktuvų stovėjimo aikštelė, pakilimo takas, įvažiavimo keliai, bet ir administracinis pastatas, garažai.

KAM Strateginės komunikacijos ir viešųjų ryšių departamento Visuomenės informavimo skyriaus paaiškinime teigiama, jog pastaraisiais metais intensyvėjant nacionalinėms ir tarptautinėms Lietuvos bei sąjungininkų pajėgų pratyboms, taip pat siekiant užtikrinti priimančiosios šalies paramą atvykstančioms sąjungininkų pajėgoms, didėja ir poligonų poreikis. „Tokie kilimo-tūpimo takai kaip Pajuosčio (Panevėžio r.), Gaižiūnų (Jonavos r.), Kazlų Rūdos yra karinių poligonų teritorijoje ir kartu su jiems priklausančia infrastruktūra reikalingi Lietuvos kariuomenės karinio rengimo tikslams bei kitoms vykdomoms funkcijoms užtikrinti“, – pabrėžė KAM atstovai.

Spalvingos vizijos

Skelbti Kazlų Rūdos aerodromo, kuriame galėtų būti įkurtas specializuotas paslaugų, pramogų ir sporto centras – tarptautinė „Formulės-2“ trasa, aukcioną žadėta ne vienus metus. Buvo numatyta ir pradinė turto pardavimo kaina – 700 tūkst. eurų.

Iš pradžių to daryti nebuvo galima, nes nepasirūpinta parengti visų reikalingų dokumentų. Praėjusiais metais jau atrodė, kad ši kliūtis likviduota – Vyriausybė patikslino valstybinės reikšmės miškų plotus Kazlų Rūdos savivaldybėje, o jos taryba pakeitė daugiau kaip 260 hektarų sklypo, kurio dalį sudaro valstybinis miškas, paskirtį iš karinės į urbanizuotos teritorijos, patvirtino pakoreguotą Kazlų Rūdos savivaldybės dalies – teritorijos, apimančios buvusio karinio aerodromo sklypą, bendrąjį planą.

Pagal planą aerodromo vietoje buvo numatyta įkurti specializuotą paslaugų, pramogų ir sporto centrą bei išplėtoti jį iki tarptautinio masto. Tokio tipo trasa turėjo tapti strateginiu projektu visam regionui. Ją būtų buvę galima naudoti ne tik lenktynių, bet ir kitokio pobūdžio renginiams organizuoti visus metus. Apgyvendinimo, maitinimo paslaugas jų dalyviams ir lankytojams svarstyta teikti aerodromo prieigose arba pačioje Kazlų Rūdoje.

Prieš porą metų buvo atsiradęs ir potencialus investuotojas. Jo atstovai, atvykę į Lietuvą, analizavo galimybes prie Kazlų Rūdos įkurti tarptautinių lenktynių „Formulė-2“ trasą. Džiaugtasi, kad šis objektas paskatins turizmo, infrastruktūros plėtrą, nes trasai reikėtų aptarnaujančio personalo, o atvykėliams – viešbučių ir maitinimo įstaigų.

Išleisti pinigai

Dabar, kai aerodromą nutarta grąžinti kariškiams, daug idėjų ir vizijų puoselėję Kazlų Rūdos gyventojai pasijuto apgauti. „Tai ne mūsų sumanymas, bet mes jį palaikėme. Būtent dėl to buvo sudaryta Vyriausybės kanclerio vadovaujama darbo grupė, ir ji priėmė sprendimus, kad kuo greičiau būtų parengti visi reikiami dokumentai ir skelbiamas aerodromo aukcionas“, – piktinosi Kazlų Rūdos savivaldybės meras Vytautas Kanevičius.

Pasak jo, vietos bendruomenė patyrė ne tik moralinę, bet ir materialinę žalą, kurios taip pat jau niekas nekompensuos. „Bendrojo plano keitimas, kad šis dokumentas neprieštarautų siekiui įkurti automobilių lenktynių trasą, kainavo per 30 tūkst. litų (beveik 9 tūkst. eurų)“, – neslėpė nusivylimo šalies valdžios poelgiu meras.

Trasa nebūtina

Artimiausia tarptautinius reikalavimus atitinkanti automobilių lenktynių trasa, kokią svajota įkurti prie Kazlų Rūdos, yra Čekijoje. Todėl tikėtasi, kad Lietuvoje įrengta trasa taps itin patraukli automobilių lenktynininkams. „Investuotojas labai jos norėjo. Bet dabar ir aš abejoju, ar Lietuvai tikrai tokios trasos reikia“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) prezidentas Romas Austinskas.

Jo nuomone, automobilių ir motociklų sporto varžyboms tinka pusę amžiaus gyvuojantis Nemuno žiedas, esantis prie Kačerginės. Esą šios trasos Lietuvos automobilių lenktynininkų poreikiams kol kas pakanka. R. Austinskas dar priminė, kad reikėtų bent jau atsigręžti ir daugiau dėmesio bei lėšų skirti Nemuno žiedui atnaujinti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"