TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Karklės laukia eismo chaoso pabaiga

2016 09 14 6:00
Vasarą Karklėje viename kelio ruože turi tilpti ir automobiliai, ir pėstieji, ir dviratininkai. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Po visą dešimtmetį trukusių pažadų, kalbų ir biurokratinio muistymosi šiemet pagaliau bus pradėtas rekonstruoti Mirties keliu pramintas plentas nuo Olando Kepurės iki Karklės kaimelio šiaurinių prieigų.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovai „Lietuvos žinioms“ patvirtino, kad rangos darbų viešas konkursas jau įvykęs, belieka pasirašyti sutartį su laimėtoju. Tiesa, kol kas jis neatskleidžiamas dėl teisinių formalumų.

3,1 kilometro ilgio kelio ruožo rekonstrukcijos darbai turėtų būti pradėti jau šiemet, o baigti – iki kitų metų liepos. Labiausiai to laukia dviratininkai ir pėstieji, mat jie vadinamajame Mirties kelyje patiria daugiausia nepatogumų, nuolat rizikuoja gyvybe.

Pokyčiai – kitąmet

Lietuvos pajūris gali pasigirti puikiais, saugiais dviračių takais, tačiau viena atkarpa jau dešimtmetį tapusi savotiška juodąja skyle.

Riedant kokybišku dviračių taku Girulių miške, pravažiavus Kukuliškių kaimą, staiga atsiduriama labai intensyvaus eismo kelyje Klaipėda-Karklė-Dargužiai. Juo vasarą nuolat važiuoja mašinos.

Norint pasiekti kitą dviratininkams saugią atkarpą Karklės šiaurėje (takas, vedantis Pajūrio regioninio parko teritorija pro Plocio ežeriuką, Nemirsetą į Palangą), nėra jokios kitos galimybės tai padaryti, kaip tik apie 3 kilometrus važiuoti plentu. Ruožu, kuris skirtas tik automobiliams ir visai nepritaikytas nei pėstiesiems, nei dviratininkams.

Dabar paaiškėjo, kad šiemet galų gale ledas pajudės, ir tas kelio ruožas taps gerokai saugesnis.

LAKD atstovai tikino dar negalintys atskleisti, kas laimėjo rangos konkursą ir už kokią sumą bus atliekami darbai. Prieš kelerius metus viešojoje erdvėje buvo įvardijama 3–4 mln. eurų suma, bet dabar, įvykus viešajam pirkimui, ji gali būti mažesnė.

Didžiąją dalį darbų finansuos LAKD, tačiau pinigų skirs ir Klaipėdos rajono savivaldybė (iš Kelių priežiūros plėtros programos).

Detalesnės informacijos suteikė Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus. Jis tikino, kad sutartis su rangovu turėtų būti pasirašyta artimiausiu metu.

„Šiemet mūsų savivaldybė skirs 300 tūkst. eurų, kitąmet – dar šiek tiek lėšų. Pinigai bus panaudoti tiesiant lietaus vandens nutekėjimo, kanalizacijos sistemas, įrengiant apšvietimą, automobilių stovėjimo aikšteles, pėsčiųjų bei dviračių takus. Važiuojamoji kelio dalis bus platinama iki 6 metrų, palei plentą atsirasiantis dviračių ir pėsčiųjų takas bus apie 2,5 metro pločio“, – pasakojo A. Ronkus.

Jo teigimu, šiemet būtų vykdomi parengiamieji darbai, o pats taip laukiamas dviračių takas būtų baigtas įrengti kitais metais.

„Gerai, kad bus apšvietimas, tad žmonės galės ir tamsiuoju paros metu tą ruožą įveikti saugiai“, – pažymėjo merijos valdininkas.

Prašė jau seniai

Naujiena apie numatomą kelio rekonstrukciją labiausiai nudžiugino Lietuvos dviratininkų bendriją. Jos tarybos narys klaipėdietis Saulius Ružinskas pabrėžė, kad pokyčiai svarbūs ne tik pajūrio gyventojams, į jį pailsėti atvykstantiems tautiečiams, bet ir užsienio turistams.

„Dar 2006 metais buvo nutiesta pajūrio dviračių trasa, o ta atkarpa nuo Olando Kepurės iki Karklės prieigų – gėdinga. Tai pats pavojingiausias ruožas ne tik dviratininkams, bet ir pėstiesiems. Kažkokia keista politika: kol nesužaloja dviratininko, tol politikai nieko nedaro. O kai įvyksta nelaimė, tada toje vietoje tiesia dviračių taką. Mirtinų dviratininkams atvejų Karklės ruože, kiek žinau, nebuvo, bet ne vienas jų buvo partrenktas“, – „Lietuvos žinioms“ sakė S. Ružinskas.

Karklės bendruomenės pirmininkas Arvydas Urbis pažymėjo, kad Mirties keliu pramintas ruožas išties yra neeilinis.

„Viename plente susiduria trys srautai: gausybė automobilių, dviratininkai ir pėstieji. Mūsų bendruomenių nariai septynerius metus maldavo, prašė, mynė slenksčius, kad ši atkarpa būtų rekonstruota. Ji pavojinga ir patiems vairuotojams, nes jie nuolat patenka į avarines situacijas. Labai seniai laukėme, kol galų gale kas nors realaus pradės vykti“, – kalbėjo karkliškis.

Bus daugiau tvarkos

Pajūrio regioninio parko direktorius Darius Nicius prisiminė, kad 2006-aisiais tiesiant pajūrio dviračių taką 3 kilometrų atkarpa „dingo“ dėl objektyvių priežasčių.

„Kiek pamenu, per patį Karklės kaimelį negalėjo jo tiesti dėl įvairių žemės savininkų interesų, todėl buvo nuspręsta taką tiesti palei plentą. Jis turėjo būti baigtas per dvejus metus, tačiau jau praėjo dešimtmetis, o žmonės toliau rizikuoja gyvybe, priversti keliauti nesaugiai. Džiaugiamės, kad dabar bus daug saugiau mėgautis kelionėmis pajūriu“, – teigė jis.

Parko vadovas akcentavo, kad svarbūs yra ne tik dviračių bei pėsčiųjų takai, bet ir trys palei kelią planuojamos įrengti naujos automobilių stovėjimo aikštelės.

„Vasarą žmonės automobilius stato kelkraštyje, įsivyrauja visiška netvarka, kai net prasilenkti neįmanoma, o dar pėstieji, dviratininkai zuja. Įrengus mašinų stovėjimo aikšteles bus privaloma jose automobilius ir palikti. Pakelėse nebebus galima jų statyti. Bus suformuotas visiškai naujas vaizdas, pagerinta infrastruktūra“, – tikino D. Nicius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"