Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Kaunas vilioja dviračių revoliucija

 
2017 08 05 12:00
Kaune atsiranda specialios žaliosios juostos, gerokai palengvinančios eismo sąlygas dviratininkams. Kauno miesto savivaldybės nuotraukos
Kaune atsiranda specialios žaliosios juostos, gerokai palengvinančios eismo sąlygas dviratininkams. Kauno miesto savivaldybės nuotraukos

Griausmingomis viešųjų ryšių akcijomis Kauno miesto savivaldybė skelbia įgyvendinanti „Like Bike“ revoliuciją, skirtą dviratininkams. Mieste tiesiami nauji takai, gerinamos dviračių eismo sąlygos, imamasi kitų iniciatyvų.

Kaunas paskelbė, kad sieks tapti pirmuoju Baltijos šalyse miestu, visiškai pritaikytu dviratininkams. Esą iš pradžių numatytas procesas apims centrinę miesto dalį, vėliau bus žengiama ir į kitus miesto rajonus. „Šiuo metu dviračiais kaip transporto priemone reguliariai naudojasi apie 3 tūkst. kauniečių, – teigė Kauno miesto vicemeras Povilas Mačiulis. – Turime tikslą per artimiausius trejus metus šį skaičių padidinti penkis kartus.“

Viešųjų ryšių akcija

Liepą jau įgyvendintos kelios naujovės, skirtos dviratininkų gyvenimui palengvinti. Kauno miesto savivaldybė feisbuke paskelbė vaizdo klipą, kuriame vicemeras P. Mačiulis kreipiasi į „Lietuvos geležinkelių“ vadovybę, siūlydamas leisti nemokamai vežtis dviračius traukiniuose, kursuojančiuose tarp Vilniaus ir Kauno. Mainais už nemokamą dviračių vežimą savivaldybė pasiūlė prie Kauno geležinkelio stoties įrengti dviračių laikymo erdvę. Dviračio gabenimas traukiniu iki tol kainavo beveik pusę bilieto kainos, taikomos keleiviui.

„Lietuvos geležinkeliai“ suskubo atsakyti į iniciatyvą – nuo liepos 20-osios maršrutu Vilnius-Kaunas dviračiai jau vežami nemokamai, jei keleivio bilietas įsigyjamas internetu. Tiesa, perkant bilietus kasose liko galioti sena kaina.

150 autobusų ir troleibusų

Geroji naujiena Kauno dviratininkams yra ir tai, kad nuo rugpjūčio pradžios įsigaliojo nauja tvarka, leidžianti specialiais ženklais pažymėtais miesto autobusais ir troleibusais nemokamai vežtis dviračius. Jų viduje įrengtos specialios tam skirtos vietos. Iš viso Kaune kursuoja 150 tam pritaikytų autobusų ir troleibusų.

Šių dviračius vežtis pritaikytų viešojo transporto priemonių vidurinės durys yra paženklintos specialiu žalios spalvos lipduku „Like Bike“. Dviračiams skirtos autobusų ir troleibusų viduje esančios aikštelės, kuriose įrengti specialūs tvirtinimo laikikliai.

„Kad ir kaip kritiškai vertintume skambias Kauno politikų viešųjų ryšių akcijas, gerai, kad įgyvendinamos naudingos idėjos.“

„Dviračiams vežtis pritaikėme žemagrindžius autobusus ir troleibusus. Tačiau juos galima vežti tik tada, kai yra vietos, kai transporto priemonė nėra sausakimša“, – sakė Mindaugas Grigelis, bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius. Dviračius taip pat nemokamai galima vežtis Žaliakalnio ir Aleksoto funikulieriais.

Jungtis po greitkeliu, žaliosios juostos

Neseniai įrengta ir nauja jungtis, leidžianti važiuojant dviračiais kirsti Vilniaus-Klaipėdos greitkelį palei Nerį ir pasiekti Kleboniškį. Čia buvo įrengtas 400 metrų ilgio asfaltuotas dviračių takas. Iki vasaros pabaigos šioje vietoje planuojama baigti visą daugiau kaip 4 km ilgio taką.

Šiemet planuojama baigti tiesti naują dviračių taką Aleksote. Patogūs dviratininkams turėtų tapti ir miesto centre esančio Vytauto prospekto šaligatviai, kur jau keletą mėnesių klojamos naujos plytelės.

Mieste atsiranda ir specialios žaliosios juostos, palengvinančios eismo sąlygas dviratininkams. Jos išplatėja prieš sankryžas, ten dviratininkams galima sustoti prieš automobilius. Užsidegus žaliai šviesai dviratininkai galės kirsti važiuojamąją dalį pirmi ir pasukti į kairę. Tik jiems pravažiavus, pajudės kitos transporto priemonės. Gatvių ruožuose, kur dviračių eismas vyks kartu su automobilių, įsigalios greičio ribojimas iki 30 kilometrų per valandą.

Miesto centre, ties kultūros įstaigomis, kavinėmis, lankytinais objektais, planuojama įrengti tūkstantį naujų dviračių laikiklių.

„Kautra“ pradėjo prieš 7 metus

„Kad ir kaip kritiškai vertintume skambias Kauno politikų viešųjų ryšių akcijas, gerai, kad įgyvendinamos naudingos idėjos“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Mindaugas Sakalauskas, bendrovės „Kautra“, vežančios keleivius autobusais, rinkodaros direktorius. M. Sakalauskas priminė, kad jų bendrovei 2010 metais pradėjus nemokamai vežti dviračius autobusų su dviračių laikikliais iš pradžių buvo nedaug, o dabar įmonė jų turi jau 80. Be to, dviračiai nemokamai vežami didžiaisiais įmonės autobusais, turinčiais bagažines. „Šios paslaugos poreikis yra nemažas, jis ypač išauga šiltuoju metų laiku, – sakė „Kautros“ rinkodaros direktorius.– Dviračius keleiviai dažniausiai gabenasi į pajūrį, kitas kurortines vietoves.“

„Kautra“ planuoja Kaune įrengti ir saugomą dviračių laikymo aikštelę. „Tam tikra prasme mums nepasisekė, – pajuokavo M. Sakalauskas. – Šios veiklos ėmėmės per anksti, todėl savivaldybė mums nepasiūlė minėtos aikštelės įrengti nemokamai.“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"