Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITROŽIŲ KARAIMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Kaune brangs viešojo transporto bilietai

 
2017 06 21 6:00
Troleibusams įsigyti planuojama panaudoti ne vieną lėšų šaltinį. Vytauto Žukausko nuotrauka

Nuo rugpjūčio 1-osios Kaune už važiavimą viešuoju transportu reikės mokėti daugiau. Vienkartinių bilietų kainos kils apie 20 proc., populiariausias mėnesinis bilietas brangs apie 15 procentų. To esą reikia siekiant atnaujinti troleibusų parką ir didinti atlyginimus vairuotojams.

Kaunas planuoja įsigyti naujų troleibusų, kad galėtų pakeisti daugiau kaip 90 senų čekiškų „Škoda“. Investicija turėtų siekti apie 30 mln. eurų. Dar viena svarbi išlaidų eilutė – poreikis apie 10 proc. padidinti algas vairuotojams. Vidutinis „Kauno autobusų“ vairuotojų atlyginimas šiuo metu yra 664 eurai neatskaičius mokesčių, tad nenuostabu, kad bendrovei trūksta 74 vairuotojų.

„Troleibusams įsigyti planuojame panaudoti ne vieną lėšų šaltinį. Tikimės apie 25 troleibusus pirkti pasitelkę europinę paramą, reikės ir skolintų lėšų. Paskoloms tvarkyti reikalingas pinigų srautas, jį ir planuojame padidinti brangindami viešojo transporto bilietus“, – sakė Kauno miesto merijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Paprastas vienkartinis bilietas, suteikiantis teisę per pusvalandį persėsti į kito maršruto autobusą ar troleibusą elektroninio bilieto naudotojams, nuo rugpjūčio 1-osios kainuos 70 centų (dabar – 58 centai). Vienkartinis bilietas, perkamas iš vairuotojo, brangs nuo 80 centų iki 1 euro. Elektroninis mėnesinis bilietas, kuriuo galima naudotis ir darbo, ir poilsio dienomis, kainuos 28 eurus. Dabar jo kaina siekia 24,33 euro.

„Minėti išlaidų poreikiai yra ne vieninteliai, jie tik labiausiai matomi. Brangsta degalai, didėja kitos sąnaudos“, – pažymėjo P. Keras.

Savivaldybė šiemet planuoja baigti finansuoti ankstesnius didelius autobusų pirkimo projektus – reikia grąžinti apie 2,6 mln. eurų paskolų. Paskui bus pradėtos troleibusų pirkimo procedūros. Tikimasi, kad pirmieji nauji troleibusai miestą pasieks 2018 metų trečiąjį ketvirtį.

Planuojama keisti troleibusų kontaktinį tinklą keliose miesto vietose, tačiau tiesti naujų linijų šiuo metu neketinama. „Prieš kelerius metus, naudojantis Europos Sąjungos parama, buvo nutiesta paskutinė nauja linija iš Kauno centro į Parodos kalną. Ji leido daug geriau organizuoti eismą mieste“, – pasakojo P. Keras.

Kaunas siekia toliau tobulinti viešojo transporto elektroninio bilieto sistemą – mąstoma suteikti galimybę sumokėti už naudojimąsi viešuoju transportu mobiliaisiais telefonais. Savivaldybė šiemet tikisi pradėti atitinkamas pirkimo procedūras.

Viešojo transporto bilietų branginimas labiausiai piktina skurdžiau gyvenančius žmones. „Mes, vyresni žmonės, esame nusivylę dėl sprendimo didinti viešojo transporto bilietų kainas. Mums labiau patiktų, jei dar kurį laiką važinėtų seni troleibusai, bet kainos nedidėtų. Mūsų bendraamžiai, atvykstantys į svečius iš kitų Europos šalių, neretai stebisi, kad Lietuvos pensininkai turi tiek daug mokėti už naudojimąsi viešuoju transportu“, – sakė Senjorų iniciatyvų centro pirmininkė Edita Šatienė. Anot jos, ir dabartinės bilietų kainos pensininkams atrodo didelės.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
Rožių karaiSportasŠeima ir sveikataTrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"