Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Kaune galima keliauti pigiau ir patogiau

 
2016 12 30 6:00
Kaune apie 100 tūkst. miestiečių kasdien naudojasi viešuoju transportu.
Kaune apie 100 tūkst. miestiečių kasdien naudojasi viešuoju transportu. Evaldo Virkečio nuotrauka

Kaunas, tapęs pirmu Lietuvos miestu, kuriame elektroninis bilietas praverčia tiek troleibusuose ar autobusuose, tiek maršrutiniuose taksi, sieks, kad viešojo transporto sistema gyventojams būtų dar patrauklesnė nei nuosavi automobiliai.

Kad naujoji sistema veikia, ją inicijavusios Kauno miesto merijos atstovai jau spėjo įsitikinti. „Viską stebime, jokių trikdžių nefiksuojama“, – teigė savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Viena naujosios sistemos diegimo priežasčių – noras į viešąjį transportą privilioti tuos miestiečius, kurie juo nesinaudoja.

Daugiau galimybių

Kas rytą į Kauno gatves išrieda apie 350 troleibusų ir autobusų. Daugiau kaip metus kauniečiai, per pusvalandį pakeitę viešojo transporto priemonę, papildomai už paslaugą nemokėdavo. Tuo metu tie, kurie naudodavosi maršrutiniais taksi, vairuotojui turėdavo sumokėti vieną eurą. Kiekvienąkart įlipant į vis kitą maršrutinį taksi ar troleibusą reikėdavo papildomai pakratyti kišenes. Iš viso Kaune septyniais maršrutais važiuoja 80 maršrutinių taksi. Visi jie priklauso privačiai bendrovei „Kautra“.

Pradėjus veikti naujajai sistemai, pasak P. Kero, atsirado malonių pasikeitimų. Kartą persėsti iš vieno maršrutinio taksi į kitą keleivis per 30 minučių nuo kelionės pradžios gali nemokamai. Nieko nekainuoja ir persėdimas iš maršrutinio taksi į miesto autobusą ar troleibusą. „Šios naujovės išplečia kauniečių galimybes viešuoju transportu važiuoti pigiau ir patogiau. Keleiviai, perkantys vienkartinius popierinius bilietus iš vairuotojo, jomis negali pasinaudoti“, – aiškino P. Keras.

Naujos sistemos diegimo darbai truko apie 10 mėnesių. Sumanymui įgyvendinti prireikė apie 200 tūkst. eurų.

Įkalbinėti nereikėjo

UAB „Kautra“ vadovas Linas Skardžiukas „Lietuvos žinioms“ sakė, kad įkalbinėti privačią bendrovę įsitraukti į bendrą viešojo transporto sistemą neprireikė. Kelionė maršrutiniu taksi kainuoja vieną eurą. Jei žmogui išlipus iš transporto priemonės dar reikėdavo pavažiuoti, pavyzdžiui, autobusu, tai papildomai kainuodavo 0,8 euro.

„Nuo šiol bendra kelionės kaina, kai iš vienos transporto priemonės per pusvalandį bus įlipama į kitą, tesieks eurą“, – pabrėžė L. Skardžiukas.

Per savaitę naujomis galimybėmis pasinaudojo apie 7 tūkst. kauniečių. Tačiau miesto gyventojus sudomino dar viena naujovė – nuolatinis bilietas važiuoti maršrutiniu taksi. Jis kainuoja 35 eurus, o persėdimų skaičius neribojamas.

Svarbu žinoti, kad šis mėnesinis bilietas nesuteikia teisės važiuoti miesto autobusais ir troleibusais. „Jei žmogus dažnai naudojasi ir maršrutinių taksi, ir autobusų paslaugomis, elektroninėje kortelėje jam reikia turėti du nuolatinis bilietus. O rečiau važiuojantiesiems viešuoju transportu – pinigų elektroninėje piniginėje“, – kalbėjo L. Skardžiukas.

Bus dar naujovių

Elektroninio bilieto sistemos plėtra rūpinasi UAB „Kauno autobusai“. Šios bendrovės generalinio direktoriaus Mindaugo Grigelio žodžiais, pagaliau miestas baigia techninę viešojo transporto integraciją į bendrą sistemą. Jis patikino, kad naujoji sistema tapo dar patogesnė – viešojo transporto stotelių švieslentėse atsirado ir maršrutinių taksi atvykimo laikas.

Pašnekovai neslėpė, jog viena problema vis dėlto liko – šiuo metu gyventojai, turintys teisę į lengvatas, maršrutiniais taksi pigiau naudotis negali, todėl reikia tobulinti įstatymus. „Jei tas klausimas būtų išspręstas, žmogui pakaktų turėti vieną nuolatinį bilietą ir jo judėjimas mieste vyktų be jokių apribojimų“, – tvirtino L. Skardžiukas.

Kaune apie 100 tūkst. miestiečių kasdien naudojasi viešuoju transportu. Iš jų maždaug kas dešimtas nuolat važinėja ir maršrutiniais taksi.

„Svarstoma galimybė sudaryti sąlygas viešajame transporte atsiskaityti banko kortelėmis. Tačiau kada tai įvyks, kol kas nenorėčiau įvardyti jokių terminų“, – užsiminė P. Keras.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"