Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Kauno autobusų stotis – pavyzdys Vilniui

 
2017 01 23 15:45
Organizatorių nuotrauka

Po pusantrų metų vykusių statybų šį pirmadienį visuomenei pristatyta rekonstruota Kauno autobusų stotis. Stotis pasitinka ne tik moderniu pastatu su įspūdingo dydžio laikrodžiu, bet ir daug erdvesne keleivių laukimo sale, šiuolaikiška keleivių informavimo sistema, požeminiu parkingu ir daugybe kitų naujovių.

„Teatras prasideda nuo rūbinės, o miestas nuo autobusų stotis. Tokio objekto miestui jau labai seniai reikėjo, todėl džiaugiamės, kad stotis pastatyta greitai, o jos architektūra – išskirtinė“, – pranešime spaudai teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Kauno autobusų stotyje veikia 21 išvykimo bei trys autobusų atvykimo aikštelės. Keleiviams informuoti naujoje stotyje įrengta daugybė informacinių ekranų.

„Nauja stotis ne tik gražesnė ar modernesnė, bet ir informatyvesnė. Keleiviai gali lengviau sužinoti norimą informaciją apie atvykstantį ar išvykstantį autobusą. Visa informacija pateikiama realiu laiku“, – kalbėjo UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Moderniausia stotis

Savarankiškai keleiviai galės įsigyti ir autobusų bilietus. Kauno autobusų stotyje be įprastų bilietų pardavimo kasų veiks ir savitarnos terminalas. Jo pagalba keleiviai galės paprastai ir greitai mokėdami banko kortele įsigyti autobusų bilietus. Tai pirmas toks bilietų pardavimo terminalas Lietuvoje.

Dar viena įdomi ir šalyje nematyta naujovė – siuntos drive paslauga. Nuo šiol kauniečiai, besinaudojantys „Siuntos autobusais“ paslaugomis, gali dar paprasčiau ir greičiau atiduoti ar pasiimti savo siuntas – tai jie galės padaryti neišlipdami iš savo automobilio. Siuntoms gabenti įrengta vienpusio eismo gatvė tarp stoties ir kaimynystėje esančio viešbučio.

„Tokios architektūros ir dizaino visuomeninių pastatų Kaunui tikrai reikia. Naujoji autobusų stotis turi išskirtinį veidą, dėl kurio miestas gauna pridėtines vertės“, – teigė rekonstrukcijos projektą parengęs žinomas Kauno architektas Gintaras Balčytis.

Keleiviai ir jų artimieji gali dar patogiau atvykti į Kauno autobusų stotį ir savo automobilį pasistatyti požeminiame parkinge. Nemokamoje viešoje požeminėje aikštelėje telpa beveik du šimtai automobilių. Įvažiuoti į požeminę stovėjimo aikštelę galima dviem būdais: iš Vytauto prospekto ir atkurtos Girstupio gatvės.

„Drąsiai galime teigti, kad rekonstruota Kauno autobusų stotis yra moderniausia ne tik Lietuvoje, bet ir rytų Europoje“, – kalbėjo L.Skardžiukas

Didžiausia Lietuvoje

Per parą Kauno autobusų stotyje apsilanko per dešimt tūkstančių žmonių, atvyksta vidutiniškai 700 tarpmiestinių ir tarptautinių autobusų. Bendras stoties pastato plotas 13 tūkstančių kvadratinių metrų. Stoties projekto vertė 9 milijonai eurų, statybos truko apie 1,5 metų.

Vilniaus baisuoklį graso iškeldinti

Tuo metu Vilniaus autobusų stočiai kol kas iki Kauno gražuolės – dar toli. Praėjusią savaitę pasklido žinių, jog dėl baisokai atrodančio Vilniaus autobusų stoties pastato – pasigirsta grasinimų jį iškeldinti. Vilniaus miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis apie 1974 metais statytą stotį sako: „Žinote, pasakysiu kaip architektas, ta stotis – prasto turgelio lygio“.

Vilniaus autobusų stotis atidaryta dar 1974-aisiais, o rekonstruota 2000-aisiais. Stotyje, kurios patalpos užima 3500 kv. metrų, kasdien apsilanko daugybė Lietuvos ir užsienio šalių vežėjų – keleiviai vežami į Lietuvos ir didžiausius Europos miestus.

Skirtingai nei kitų miestų autobusų stotys, Vilniaus autobusų stotis nepriklauso savivaldybei. Jos 100 proc. akcijų valdo UAB „Vilniaus autobusų stotis“, kurios savininkas – Andrius Paleičikas.

Jis teigia seniai galvojantis apie stoties rekonstrukciją, tačiau esą ne viskas nuo jo vieno priklauso.

„Rodos, prieš dvejus metus norėjome pasidaryti detalųjį planą, kad žinotume, ką toje vietoje galime daryti. Tačiau keitėsi tvarkos, trūko dokumentų... Vėliau, pagal naują tvarką, pradėjome daryti viso kvartalo detalųjį planą, bet tai sudėtinga, nes dėl daug ko turi spręsti savivaldybė: kaip atrodys aikštė, kaip judės eismas, o kol jie mums to nepasakė, pajudėti negalime“, – LRT.lt praėjusią savaitę aiškino A. Paleičikas.

Pasak UAB „Vilniaus autobusų stotis“ savininko, nekilnojamasis turtas priklauso jiems, todėl jie savo lėšomis ir vykdytų rekonstrukciją. „Savivaldybė negali prisidėti. Bet aplinkinės gatvės mums nepriklauso, todėl infrastruktūrą turi tvarkyti miestas. Aš pasisakau už rekonstrukciją. Be abejo, reikia keisti stoties veidą“, – tikino A. Paleičikas.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"