TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Kelionė į Smiltynę virto iššūkiu

2014 01 24 17:20
Modernus keltas „Nida“ nepritaikytas plaukti per ledų sangrūdas. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Ties Klaipėda vis labiau užšąlančios Kuršių marios, ledų sangrūdos pakrantėse išbalansavo žmones į Smiltynę plukdančių keltų darbą. Jau nebekelia modernus keltas „Nida“, jį pakeitė 1977 metais statytas keltas „Kintai“.

Žmonės skundžiasi, kad Smiltynės pusėje keltas stringa, švartavimas užtrunka keliasdešimt minučių, dėl to vėluojama į autobusus, delfinų pasirodymus. Neaišku, ar šį šeštadienį ir sekmadienį specialiu kelto reisu 12 val. žmonės bus keliami iš Šiaurės rago iki pat Lietuvos jūrų muziejaus (LJM), kaip iki šiol buvo daroma savaitgaliais.

Kyla pasipiktinimas

Palyginti staigiai užšalusios Kuršių marios jau pareikalavo pirmųjų „aukų“ - iš rikiuotės išėjo 2006 metais statytas keltas „Nida“. Jame yra du keleivių deniai, viduje - šildomasis salonas su karštų gėrimų aparatais.

Socialiniuose tinkluose kai kurie žmonės jau ėmė piktintis susiklosčiusia situacija ir berti priekaištus keltininkams. „Atvykau į Senają perkėlą valanda anksčiau nei reikėjo, mačiau, kaip keltas „Nida“ kažkur išplaukia. Po maždaug 40 minučių paklausiau apsaugininko, kur dingo keltas. Apsaugininkas atsakė, kad išplaukė pasikeisti su kitu. Labai nustebau pamatęs, kad vietoj „Nidos“ atvyko „Kintai“. Juo keliantis, likus keliolikai metrų iki kranto, prasidėjo tikros „linksmybės“. Spaudė šaltukas, pūtė stiprokas vėjas, tad keltas bandė švartuoti gal šešis kartus, tai truko apie 20 minučių“, - savo įspūdžius aprašė vienas keleivis.

Pavėžės autobusu

LŽ žurnalistui jau praėjusį savaitgalį teko pačiam įsitikinti, kad į Smiltynę plukdančių keltų veikla sutrikusi. Per uosto akvatoriją iki LJM krantinės vykstant specialiu kelto reisu taip pat neišvengta nedidelio streso. Keltas „Nida“ keliskart bandė švartuoti prie krantinės Kopgalyje, sukiojosi, o žmonės būgštavo, kad pavėluos į delfinų pasirodymus.

Kai po keliolikos minučių kelto kapitonui galiausiai pavyko nuleisti rampą ant krantinės, iš kone sausakimšo laivo pasklido jo keleiviai ir paskubomis puolė prie LJM kasų pirkti bilietų į delfinariumą.

Anot LJM direktorės Olgos Žalienės, ši problema yra žinoma, todėl jau dabar ruošiamasi galimoms korekcijoms. „Jei dėl oro sąlygų ir ledų sangrūdos bus nuspręsta šeštadienį ir sekmadienį nebekelti žmonių 12 val. reisu tiesiai prie muziejaus krantinės, tuomet jie bus išlaipinami įprastoje vietoje Smiltynėje. Jų ten lauks mūsų autobusas, tad delfinariumo lankytojams nereikės eiti tų dviejų kilometrų, jie bus nuvežti“, - LŽ sakė ji.

"Nidą" nuspręsta patausoti

„Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas LŽ paaiškino, kad „Nida“ yra nepritaikyta brautis pro ledų sangrūdas.

„Šis keltas 2006 metais statytas Bulgarijoje, jis buvo pritaikytas plaukioti upe, mat kai statė šį laivą, Senoji perkėla dar buvo Danės upėje prie Pilies tilto. „Nidos“ grimzlė yra maža, sraigtai - palyginti aukštai, todėl jie nepritaikyti veikti pakilus vandens lygiui ir užšalus marioms. Kelto konstrukcijos tiesiog laužomos į ledus. Jau pernai nudegėme, kai po žiemos sezono „Nidą“ teko ilgai, apie pusmetį, remontuoti, o vietoj jos vasarą, per patį poilsiautojų piką, kėlė senukas „Kintai“, - pasakojo jis.

Todėl nuo šios savaitės pradžios nutarta neberizikuoti, ir keltas „Nida“ laikinai nebekelia žmonių į Smiltynę.

„Dirba „Kintai“. Tai senas, bet plaukti ledų sangrūdomis labiau pritaikytas keltas, švartuotis tokiomis ekstremaliomis sąlygomis, nors kapitonai tikrai vargsta, stengiasi. Visiems laivams dabar nelengva prisišvartuoti, nereikia tuo stebėtis. Jei situacija mariose pasikeis, į darbą vėl bus grąžinta „Nida“. Kol kas prašome supratingumo dėl to, kad naudojame „Kintus“. Beje, šiame kelte taip pat yra keleivių salonas, tik apačioje“, - teigė „Smiltynės perkėlos“ vadovas.

Jis patikino, kad labai rimtai svarstoma galimybė į Senąją perkėlą gabenti keleivius nusiųsti mašinų keltą iš Naujosios perkėlos.

„Dabar ten užtenka dviejų keltų, tad vienas yra, galima sakyti, laisvas. Tačiau juo dabar keliama įranga suskystintų gamtinių dujų terminalo statybų aikštelę prie Kiaulės nugaros. Jei keltas atsilaisvins, galbūt jis laikinai galės kelti žmones ir iš Šiaurės rago“, - tikino D.Butvydas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"