TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Kišenę patuštins ir įvažiavimas į Rusiją

2016 10 14 6:00
Valstybės sienos apsaugos tarnybos nuotrauka

Rusija rengia „dovanėlę“ keliautojams bei vežėjams – už teisę kirsti jos valstybės sienas kitąmet gali tekti patuštinti pinigines. Mokestis bus renkamas iš visų automobilių vairuotojų ir net už geležinkeliu vežamus krovinius.

Lietuvos institucijų atstovai teigia kol kas nieko nežinantys apie tokius kaimyninės šalies, su kuria Lietuva turi keturis valstybės sienos kirtimo punktus, sumanymus. Tačiau užsimenama, kad tokia praktika nebūtų nauja, nes panašūs mokesčiai kai kuriose Europos šalyse ir dabar renkami. Be to, ir Lietuvoje svarstoma, kaip būtų galima bent dalį eilių valdymo informacinės sistemos išlaidų perkelti ant kertančiųjų mūsų valstybės sieną pečių.

Reikia pinigų

Rusijos žiniasklaida, remdamasi savais šaltiniais, pranešė, kad Rusijos transporto ministerija, kuriai pavesta rūpintis sienos kirtimo punktais, parengė teisės aktų projektus, numatančius apmokestinti visus valstybės sieną su Rusija kertančius automobilius bei geležinkeliu vežamus krovinius. Automobiliai būtų apmokestinami atsižvelgiant į jų kategoriją bei masę, o geležinkeliu vežami kroviniai – pagal jų svorį.

Numatoma, kad šis mokestis bus privalomas visoms valstybės sieną kertančioms transporto priemonėms. Kokio dydžio gali būti šis mokestis, kol kas neskelbiama, tačiau pranešama, kad surinkti pinigai bus skirti pasienio punktams modernizuoti.

Pasak Rusijos transporto ministro pavaduotojo Aleksejaus Cydenovo, jų šalies pasienio punktams modernizuoti reikėtų apie 250 mlrd. Rusijos rublių (3,63 mlrd. eurų), nes tik apie 20 proc. esamų 314 kontrolės punktų atitinka nustatytus reikalavimus. Daugelyje jų esanti techninė įranga yra pasenusi, nesudarytos tinkamos higienos ir sanitarinės sąlygos darbuotojams bei sieną kertantiems asmenims. Planuojama, kad naujas mokestis, kurio administravimas bus panašus į šiuo metu Rusijoje galiojančio kelių mokesčio rinkimo sistemą „Platon“, bus įvestas jau nuo kitų metų vidurio.

Oficialiai nepranešta

Užsienio reikalų ministerijos (URM) Informacijos ir viešųjų ryšių departamento paaiškinime „Lietuvos žinioms“ teigiama, kad ministerija nėra oficialiai informuota apie kaimyninės šalies norus apmokestinti valstybės sienos kirtimą. „Nerimą kelia pastaruoju metu Rusijos žiniasklaidoje pasirodantys pranešimai apie įvairius sienos kirtimo tvarkos sugriežtinimus, tarp jų – ir pasienio perėjimo punkto Baltarusijos ir Rusijos pasienyje („Krasnaja Gorka“) uždarymą užsienio piliečiams. Jei ši informacija pasitvirtintų, Rusijos siūlymus turės įvertinti ir Europos Sąjungos institucijos, visų su Rusija prekiaujančių šalių atstovai, ekspertai“, – pabrėžė URM atstovai.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Vytautas Kleinauskas „Lietuvos žinioms“ teigė, kad iki šiol jokios oficialios informacijos apie Rusijoje numatomus naujus mokesčius kertant valstybės sieną asociacija neturi. Apie galimas naujoves jie taip pat sužinojo tik iš žiniasklaidos. „Kol kas neaišku, ar šie projektai iš tikrųjų bus įgyvendinti“, – sakė V. Kleinauskas. Jis taip pat pažymėjo, kad dažnai pasigirsta ir daugiau kalbų apie galimus naujus mokesčius Rusijoje, bet ne visada jos pasitvirtina.

Tiesa, anot jo, jei iš tikrųjų už Rusijos valstybės sienos kirtimą bus nustatytas mokestis, neišvengiamai turės augti ir vežėjų teikiamų vežimo paslaugų kainos, nes vežėjai turės gauti lėšų padidėjusioms išlaidoms kompensuoti. Taip pat atsitiko ir praėjusių metų rudenį, kai Rusija pradėjo taikyti „Platon“ kelių mokestį sunkvežimiams, kurių bendrasis leistinas svoris viršija 12 tonų. Kelių mokesčiu apmokestinama apie 50 tūkst. kilometrų federalinių kelių. „Galbūt įvedus tokį mokestį pagerės pasienio punktų infrastruktūra, tačiau tai lieka atviras klausimas“, – sakė „Linavos“ atstovas.

Rusijos pasieniečiai neatvirauja

Įvairius projektus Rusijos Kaliningrado srityje įgyvendinančio Nemuno euroregiono Marijampolės biuro direktorius Gintaras Skamaročius pasakojo, kad važiuodamas į Kaliningrado sritį ir vos kirtęs valstybės sieną posto teritorijoje išvydo stendą, skelbiantį, kad planuojama įvesti mokestį transporto priemonėms. Tačiau tuomet Rusijos pasieniečiai jam paaiškino, neva mokestis numatytas tik krovininėms transporto priemonėms. „Tačiau gali būti, kad bus įvedamas mokestis visoms transporto priemonėms, tik kol kas jokios oficialios informacijos nei mačiau, nei girdėjau“, – tvirtino G. Skamaročius.

Jis neatmetė tikimybės, kad Rusija sumanė dar vieną būdą pritraukti daugiau pinigų į biudžetą. „Jei tai laikinas sumanymas, galbūt jis ir pateisinamas“, – tarstelėjo G. Skamaročius. Jis pažymėjo, kad daugiau sunkumų dėl to patirs pasienio regionų gyventojai – padidės norinčiųjų nuvažiuoti į kaimynę šalį išlaidos, todėl gali sumenkti kultūriniai, ekonominiai ryšiai. Sunkumų patirs ir nuolat darbo reikalais į Kaliningrado sritį važinėjantys mūsų šalies piliečiai. Juk esama ir ten dirbančių Lietuvos gyventojų. Be to, naujos aplinkybės gali sudaryti prielaidas panaikinti kai kuriuos tarptautinius keleivinio transporto maršrutus.

Lietuva irgi turi planų

Pasienio kontrolės punktų direkcijos direktorius Arnoldas Tvaronavičius priminė, kad panašų mokestį iš kertančiųjų Estijos ir Rusijos valstybės sieną jau keletą metų renka Estija. Neužsukęs į palaukimo terminalą ir nesumokėjęs šio mokesčio negali kirsti valstybės sienos. „Estai įrengė privalomą įvažiavimą į terminalą. Lietuvoje buvo pasielgta liberaliau – sudaryta galimybė valstybės sieną kirsti ir be jokio mokesčio. Tačiau tai sukelia daug painiavos, nes susidaro trys laukiančiųjų eilės. Vienoje išsirikiuoja gendančių produktų vežėjai, kitoje – užsiregistravusieji internetu, o trečioje – laukiantieji tiesiog eilėje“, – pasakojo A. Tvaronavičius.

Anot jo, šiuo metu Lietuvoje taip pat ketinama plėsti kertančiųjų mūsų valstybės sieną apmokestinimą. Mat iki šiol norintieji rezervuoti vietą ir laiką kirsti Lietuvos valstybės sieną internetu tai gali padaryti nemokamai. Tačiau numatoma atsisakyti nemokamos registracijos. „Eilių valdymo informacinės sistemos priežiūrai taip pat reikia lėšų. Šias išlaidas norima perkelti ant kertančiųjų Lietuvos valstybės sieną pečių. Tam nereikėtų naudoti iš visų piliečių rinktų biudžeto lėšų, tad būtų socialiai teisingiau“, – įsitikinęs Pasienio kontrolės punktų direkcijos vadovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"