Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Klaipėdai naudinga nesipriešinti uosto plėtrai

 
2017 05 27 8:00
Klaipėda viešai nesugeba atskleisti savo patrauklumo galimybių, todėl svečiai dažnai nustemba radę tai, ko nesitikėjo.
Klaipėda viešai nesugeba atskleisti savo patrauklumo galimybių, todėl svečiai dažnai nustemba radę tai, ko nesitikėjo. Vidos Bortelienės (LŽ) nuotrauka

Ekonominę strategiją rengianti Klaipėdos savivaldybė ieško ir tikisi stebuklingo recepto, kuris įkvėptų miestui kultūrinės energijos ir stabdytų migraciją. Tačiau dviračio neteks išradinėti, nes tarp ryškėjančių pasiūlymų – raginimas ne priešintis uosto plėtrai, o prie jos prisitaikyti ir naudotis pramonės stiprybe.

Kai beveik prieš dvejus metus Klaipėdos valdžios, gamybos pramonės, mokslo ir uosto atstovams kilo idėja sukurti miesto ekonominę strategiją iki 2030 metų, kuri visus tenkintų ir kiekvienu klausimu nekeltų aštrių diskusijų, nebuvo numatyta, kad koją jai kiš atskirai rengiami uosto ir miesto bendrieji planai.

Dabar miesto ir uosto priešprieša, ginčas, kuris svarbesnis, jau trukdo žengti pirmyn. Ilgai buvo plušama rašant techninę veiksmų plano užduotį ir vykdant rangovo parinkimo viešųjų pirkimų procedūras.

Pernai lapkritį Klaipėdos miesto savivaldybės administracija sudarė paslaugų sutartį su audito ir konsultavimo bendrove „Ernst&Young Baltic“, kurios specialistai per metus įsipareigojo nurodyti kryptį ir priemones tikslui pasiekti. O jis ganėtinai ambicingas: „Numatyti visiems priimtinus rezultato rodiklius pagal makroekonomines prognozes ir ilgalaikio poveikio prognozes (pvz., iki 2030 m. turi būti pasiekta + 20 000 naujų darbo vietų; + 30 proc. regioninis BVP augimas; +30 000 neto migracija).“

Tačiau kol nėra aiškaus politinio atsakymo, ar bus statomas, ir kada, išorinis uostas jūroje priešais Melnragę, tol tvyros abejonių dėl Klaipėdos universiteto perspektyvų, investicinio miesto patrauklumo ir galimybės demografiškai didėti bei atsijauninti.

Modernizuoti požiūrį

„Ernst&Young Baltic“ partneris Linas Dičpetris, pristatydamas vykdomą užduotį uostamiestyje surengtoje konferencijoje „Vakarų galia“, ragino pasitelkti vaizduotę ir pasvajoti, kaip po gero dešimtmečio galėtų būti apibūdinama Klaipėda.

„Tai bioekonomikos centras Baltijos regione, žaliosios laivyno transformacijos epicentras, ties Melnrage išplėtęs uosto ir pramogų teritorijas į jūrą; miestas, kuriame veikia tarptautinės aukštosios mokyklos, į kurį kasmet susirenka šviesiausi technologijų protai; miestas, turintis 190 tūkst. gyventojų, jo ekonomikos lygis viršija Lietuvos vidurkį; išorinis uostas – Azijos-Europos prekybos vartai“, – vardijo atnaujintos urbanistinės tapatybės dėmenis L. Dičpetris.

Jo įsitikinimu, dėl šių siekių būtina persiorientuoti į ateities sektorių ir ateities žmones – tiek vietos regiono, tiek užsienio jaunimą. Norint pritraukti talentų studijuoti ir dirbti Klaipėdoje, reikia pradėti urbanistinį atsinaujinimą ir modernizuoti viešąjį administravimą.

Laisvoji ekonominė zona ir uostas privalo kurti paslaugų, kurios turėtų didesnę pridėtinę vertę, stiprintų įmonių finansinę padėtį ir leistų kelti atlyginimus. Tikslinga plėtoti chemijos, medienos ir jūros prekybos pramonę naudojant švariausias technologijas, atliekant transporto ir uosto operacijas taikyti kuo daugiau automatų bei efektyvių įrenginių. Visa tai turi skatinti verslo turizmą ir kūrybinę industriją. Nors daug kas, pasak eksperto, Klaipėdoje jau egzistuoja, daugybę naujų galimybių atvertų išorinis uostas.

Sukurta nauja Melnragės įlanka leistų naudoti pakrantę kaip paplūdimį, kaip vandens paslaugų, konferencijų ir parodų centrų vietą. „O akvatorijoje atsirastų jachtklubas, kitos vandens pramogos“, – fantazavo L. Dičpetris.

Susitelkti į jaunimą

Miestų rinkodaros ekspertas Marius Vaupšas mano, kad Klaipėda viešai nesugeba atskleisti savo patrauklumo galimybių, todėl svečiai dažnai nustemba radę tai, ko nesitikėjo. „Miestai meta didžiules lėšas įvaizdžiui formuoti.

Tad jei norime 2030 metais turėti Klaipėdoje gerokai daugiau gyventojų, sprendimus privalome priimti šiandien. Reikia stiprinti miesto prekės ženklą per emocijas, siekti, kad tvyrotų šilta atmosfera ir atvykėliams būtų lengva adaptuotis.

Būtina akcentuoti ekonominę galią, turizmo objektus ir istorines vertybes, maistą. Kol kas pasauliui neperduota žinios apie gerus produktus, tokius kaip kultūriniai renginiai ir vykstantys reiškiniai, darbo ir poilsio balansas“, – kalbėjo M. Vaupšas.

Ekspertas sakė nenorįs supykdyti vyresnės kartos žmonių, kuriems turi būti skirtos atskiros užimtumo programos, bet tarptautiniame eteryje strateginis segmentas yra jaunimas. Į jį miestui reikia orientuotis pristatant paslaugas ir aktyvias pramogas. Kaip rodo praktika, dėl vandens pramogų atvykstantys užsienio turistai yra vidutinių ir didesnių pajamų žmonės, teikiantys didelę naudą paslaugų įstaigoms.

Sukurta nauja Melnragės įlanka leistų naudoti pakrantę kaip paplūdimį, vandens paslaugų, konferencijų ir parodų centrų vietą, o akvatorijoje atsirastų jachtklubas, kitos vandens pramogos

Per konferenciją „Vakarų galia“ diskutuodami apie ekonominę strategiją tiek miesto meras Vytautas Grubliauskas, tiek uosto vadovas Arvydas Vaitkus palaikė ekspertų polėkį, tačiau, atsižvelgdami į sunkų bendrųjų planų derinimo procesą, kalbėjo apdairiai.

„Jei neturėsime kompromisų rezervo, strategijos neįgyvendinsime. Neatmesčiau ambicingų uosto planų, bet keliu klausimą, kokiomis sąlygomis tai būtų daroma, kokie būtų praradimai ir kompensavimo mechanizmai?“ – asmeninę poziciją dėstė Klaipėdos meras, nes savivaldybės taryba uosto plėtros klausimu dar nėra pareiškusi politinės valios.

A. Vaitkus kartojo jau anksčiau išsakytą nuomonę, kad nenumatyti maksimalaus uosto vystymo plano būtų klaida: „Uosto plėtra svarbi mokymo įstaigoms ir jaunimo ateičiai. Uosto bendrasis planas – pati didžiausia galimybė plačiai atsiverti miestui. Dabar esame pasirinkimo kryžkelėje, kai svarbu numatyti krypties taškus.“

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"