Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
GIMTASIS KRAŠTAS

Klaipėdoje dalysis valdiškais dviračiais

 
2017 01 25 6:00
Klaipėdoje bus įdiegta dviračių dalijimosi sistema, kuri bus skirta tiek miestiečiams, tiek turistams. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Jau šią vasarą uostamiestyje vos už 3,5 euro parai bus galima išsinuomoti vieną iš 100 dviračių. Dešimt pirmųjų visuomenei skirtų dviračių nuomos punktų planuojama įrengti ne tik patraukliose, lankytinose vietose, bet ir šalia miegamųjų rajonų. Pasak valdininkų, bendra projekto sąmata – 400 tūkst. eurų.

Tačiau Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovai skeptiškai vertina uostamiesčio valdžios užmojus, esą geriau pinigai būtų leidžiami dviračių takams tvarkyti ir naujiems įrengti.

Reikės kortelės

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas „Lietuvos žinioms“ teigė, kad šiuo metu baigiama rengti dviračių nuomos programos galimybių studija. „Galimybių studijos rengėjai pateiks atsakymus, kur ir kiek stotelių Klaipėdoje gali būti įrengta, kiek dviračių galima įsigyti, kaip juos paskirstyti, kokį sistemos eksploatavimo modelį pasirinkti. Dviračių dalijimosi sistema mieste bus įdiegta naudojantis Europos Komisijos programos „Horizon 2020“ lėšomis. Dalyvaujame bendrame penkių jūrinių miestų projekte“, – aiškino valdininkas.

Vienoje stotelėje pasiėmę dviratį miestiečiai arba miesto svečiai galėtų keliauti po miestą, o baigę kelionę paliktų dviratį kitoje jiems patogioje stotelėje. Jau aišku, kad išsinuomotu dviračiu pirmąjį pusvalandį bus galima važinėti nemokamai, o pavažinėjus parą teks sumokėti palyginti nedaug – 3,5 euro. Komerciniuose dviračių nuomos punktuose tokia paslauga atsieina mažiausiai nuo 9 eurų per dieną iki 11 eurų per parą. Uostamiestyje sezono metu kasmet veikia du tokie punktai prie Pilies tilto ir Vasaros estrados.

S. Budinas tikino, kad 400 tūkst. eurų nebus išleisti vien naujiems dviračiams įsigyti ir jų stovams įrengti. „Kadangi Klaipėdai jau garantuotas finansavimas, kitą mėnesį turėtume skelbti viešą konkursą visam projektui įgyvendinti. Reikės ne tik pirkti transporto priemones, bet ir sukurti, įdiegti bei prižiūrėti elektroninę dviračių nuomos sistemą“, – pabrėžė jis.

Prie nuomos punktų bus pastatyti terminalai. Žmogus, norintis sėsti ant dviračio, privalės naudotis savo banko kortele. Tuomet esą bus aišku, kas išsinuomojo dviratį. Viršijus pusės valandos naudojimosi transporto priemone limitą pinigai bus išskaičiuojami e. bankininkystės principu. Tad duomenys apie naudotoją bus fiksuojami, ir dviratės transporto priemonės pavogti nepavyks.

Ne vien turistams

Paklaustas, kam pirmiausia skirta – miestiečiams ar turistams – dviračių nuomos, dalijimosi sistema, uostamiesčio savivaldybės administracijos Ekonomikos ir strategijos departamento direktorius Ričardas Zulcas ją pavadino mišria. Anot valdininko, pagrindinė idėja – skatinti vietos žmones mažiau važinėti automobiliais, mažinti oro taršą. Turistams – suteikti galimybę naudojantis ekologiškomis transporto priemonėmis aplankyti gražiausias pajūrio vietas.

„Todėl dalis nuomos punktų bus šalia vandens: Dangės upės, jūros. Tačiau nereikia klaidingai manyti, kad dviračiai skirti vien turistams. Šiemet pirmajame etape planuojame įrengti kelis nuomos punktus pietinėje Klaipėdos dalyje, prie didžiųjų prekybos centrų. Ten yra didžiulė gyventojų koncentracija, todėl klaipėdiečiai galės dviračiais važiuoti į darbą, mokymo įstaigas, miesto centrą ir jais grįžti namo“, – „Lietuvos žinioms“ sakė jis.

Ateityje nuomos punktų būtų dvigubai daugiau, ketinama jų įrengti išilgai uostamiesčio. Taip yra Antverpene (Belgijoje): nuomos punktų tinklas apima visą miestą. Pasak R. Zulco, kol kas neaišku, kas ateityje valdytų dviračių nuomos sistemą, ją prižiūrėtų. „Bus įvertinama situacija ir skelbiamas konkursas privačiam operatoriui parinkti arba sistema bus patikėta kuriai nors savivaldybės įmonei. Esame apskaičiavę, kad sistemai išlaikyti reikės apie 50 tūkst. eurų per metus“, – teigė jis.

Vertina skeptiškai

Lietuvos dviratininkų bendrijos tarybos narys klaipėdietis Saulius Ružinskas „Lietuvos žinioms“ teigė nevienareikšmiškai vertinantis tokius Klaipėdos valdžios užmojus. „Viena vertus, gerai, kad skatinamas ekologiškas judėjimo būdas, bet, mano manymu, savivaldybė turi vykdyti tuos darbus, kurių negali pasiūlyti verslas. Pavyzdžiui, tvarkyti dviračių takus, tiesti naujus, ištaisyti padarytą broką. Dabar gi apsiribojama dviračių pirkimu ir nuomos sistemos sukūrimu, nors dviratininkų Klaipėdoje tikrai netrūksta, daugybė žmonių turi šias transporto priemones, tad ir dabar į darbą gali keliauti ne automobiliais“, – svarstė jis. Esą ketinimai vos už 3,5–4 eurus per parą nuomoti dvirates transporto priemones gali smogti uostamiesčio verslininkams. „Vyks savotiškas kainos dempingavimas. Šiltasis sezonas yra palyginti trumpas, ir dviračių nuoma užsiimantys verslininkai jo metu stengiasi užsidirbti, padengti sąnaudas. Kita vertus, kas prižiūrės tuos valdiškus dviračius? Vargu ar verslas norės dalyvauti projekte, kai už dviračio nuomą bus mokama vos 3,5 euro per parą. Juk tas transporto priemones reikės surinkti, jas nuolat išvežioti po visą miestą, nes kai kuriuose nuomos punktuose bus dviračių perkrova, o kitur jų trūks. Tai papildomos išlaidos prižiūrėtojui“, – dėstė S. Ružinskas. Jis tikino, kad rengdama projektą miesto valdžia nebuvo susitikusi su Lietuvos dviratininkų bendrijos atstovais.

Visuomenei skirtų dviračių nuomos sistema šiuo metu veikia Vilniuje ir Kaune. Dviračius galima išsinuomoti visą parą visomis savaitės dienomis. Jais gali naudotis kiekvienas asmuo nuo 14 metų. Sostinėje veikia 37 punktai, juose yra apie 300 dviračių. Pasaulyje dviračių dalijimosi sistemos įdiegtos apie 700 miestų.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"