Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
GIMTASIS KRAŠTAS

Laukite staigmenų, kol Vilniaus oro uostas bus Kaune

 
2017 06 15 13:40
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Nuo liepos 14-osios iki rugpjūčio 17 dienos Vilniaus oro uoste rekonstruojant orlaivių kilimo ir tūpimo taką, dauguma skrydžių iš sostinės bus perkelta į Kauną. Dėl sudėtingo proceso minimu laikotarpiu neatmestina nemalonių staigmenų tikimybė.

Nors oficialiuose pranešimuose apie numatytus pokyčius pabrėžiama, kad skrydžiai iš Vilniaus bus perkelti į Kauną, iš tiesų dalis jų nebus vykdomi. Pavyzdžiui, pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ visiškai nutrauks tuos skrydžius, kurie šiuo metu vykdomi iš Vilniaus.

Negana to, „Ryanair“ darys dviejų mėnesių (liepą ir rugpjūtį) pertrauką. Nors visi skrydžiai iš Kauno bus vykdomi, Lietuvai, iš esmės neturinčiai susisiekimo su Europa traukiniais, net ir laikinas dalies skrydžių netekimas, ypač vasarą, yra skausmingas.

Juk „Ryanair“ labai nebrangiai skraidina iš Vilniaus į Berlyną, šios aviakompanijos lėktuvai skraido į kelis Didžiosios Britanijos miestus, Paryžių, Frankfurtą-Haną, Dubliną, Briuselį, Oslą, Brėmeną. Dingsta patogūs ir nebrangūs reisai į Milaną, Romą, „kurortiniai“ skrydžiai į Barseloną, Maltą, Kretą.

„Neliks ir kai kurių „Wizz Air“ skrydžių. Iš keturių jų Vilnuje naudojamų lėktuvų tako remonto laikotarpiu Lietuvoje liks trys, nebus skrydžių į Kijevą ir Paryžių. Bet į Kijevą net iki trijų kartų per dieną iš Kauno skraidys Ukrainos oro bendrovės lėktuvai, o į Paryžių ėmė skraidyti Latvijos „Air Baltic“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo VĮ Lietuvos oro uostų vykdomasis direktorius Donatas Voveris.

Tačiau bene visomis kryptimis „Ryanair“ ir „Wizz Air“ skristi paprastai pigiau nei su jų konkurentais. Todėl akivaizdu, kad minimu laikotarpiu daugiausia kelionių atsisakys taupiausi keliautojai.

Kaune vyksta darbai

Kauno oro uoste jau kelis mėnesius vyksta parengiamieji darbai. Baigiamas terminalo išplėtimo projektas, dabartiniai pajėgumai bus padidinti naudojant tentus ir konteinerines konstrukcijas. Žadama plėsti komercines ir kitokias erdves, mat keleriopai išaugus keleivių srautui prireiks daugiau infrastruktūros – nuo parduotuvių iki tualetų.

Kauno oro uostas minimu laikotarpiu taps „nežinoma žeme“ iš esmės daugeliui čia pateksiančių keleivių. Tam rengiamasi, bus įdarbinta apie 120 laikinųjų darbuotojų, kurių pagrindinė užduotis bus suteikti keliautojams visą reikiamą informaciją. Jie dirbs keturiomis pamainomis, juk oro uostas veikia visą parą.

Pardavimo sistemos dar „plaukioja“

Bilietų pardavimo internetu sistemos, kuriose paprastai patogu ieškoti pigesnės ir patogesnės skrydžio krypties, kol kas „plaukioja“.

Jei bandysite ieškoti skrydžio remonto laikotarpiu, galite sulaukti pasiūlymo skristi iš Kauno į Kijevą per Barseloną su persėdimais už keturgubą kainą. Interneto svetainė skrydžiai.lt antrą birželio savaitę dar tvirtino, kad liepos 22 dieną išskristi į Kijevą ir liepos 24-ąją iš jo grįžti neįmanoma nei iš Vilniaus, nei iš Kauno, atseit nėra skrydžių.

Kauno oro uoste bus įdarbinta apie 120 laikinųjų darbuotojų, kurių pagrindinė užduotis bus suteikti keliautojams visą reikiamą informaciją.

D. Voveris pataria bilietų paieškos sistemose nurodyti skrydžio maršrutą ir iš Vilniaus, ir iš Kauno, taip bus galima išvengti painiavos. „Dėjome visas pastangas apie padėties pasikeitimą informuoti visus, kas su tuo susiję, bet negalime užtikrinti, kad kas nors sureaguos ar nesureaguos į tą informaciją“, – teigė pašnekovas.

Kaip pasiekti oro uostą

Prie padėties gana mikliai prisitaikė ir keleivių vežėjai. UAB TOKS savo interneto svetainėje jau pardavinėja bilietus į autobusus, kurie kursuos iš Vilniaus autobusų stoties į Kauno oro uostą ir iš jo atgal.

„Važiuoti nauju maršrutu buvo mūsų pačių iniciatyva, – pabrėžė Arūnas Indrašius, bendrovės TOKS generalinis direktorius. – Pernai atidarėme maršrutą iš Vilniaus stoties į sostinės oro uostą, tai buvo savotiškas mūsų atsakymas į Vilniaus taksistų kainas. Reisas į Kauną – tarsi ano maršruto tęsinys. Autobusai važiuos ir naktimis, jų dydį parinksime atsižvelgdami į keleivių srautą.“

Į Vilnių iš Kauno oro uosto veš ir įmonės „Ollex“ autobusai. Kelionė į vieną pusę tiek TOKS, tiek „Ollex“ autobusais kainuos 10 eurų. O Kauno miesto savivaldybė ruošiasi gerokai didinti 29-ojo maršruto autobusų, važinėjančių į Kauno centrą, skaičių. Žadama ir greitųjų maršrutų į Kauną.

Pasikeitimai labiausiai palies vilniečius – jiems arba teks mokėti už automobilio stovėjimą Kauno oro uoste, arba su visu skrydžio bagažu važiuoti iš pradžių į Vilniaus autobusų stotį, o iš ten keliauti autobusu.

Dairantis lėktuvo bilieto internete, Donatas Voveris pataria paieškos sistemose nurodyti skrydžio maršrutą ir iš Vilniaus, ir iš Kauno, taip bus galima išvengti painiavos. Alinos Ožič nuotrauka

Kauno oro uoste planuojama patrigubinti automobilių stovėjimo vietų skaičių, bet kils ir kainos. Šiuo metu ten pasistatyti automobilį savaitei kainuoja 31,5 euro, tačiau remonto metu (nuo liepos vidurio) kaina šoktelės iki 49 eurų. „Tai darome ne siekdami pasipelnyti iš susidariusios padėties, o norėdami sureguliuoti automobilių srautą, – pabrėžė D. Voveris. – Norime paskatinti, kad kuo daugiau žmonių į Kauno oro uostą važiuotų viešuoju transportu.“ „Lietuvos žinių“ paklaustas, kodėl nebuvo pamąstyta apie nemokamą autobusą iš Vilniaus oro uosto į Kauną, D. Voveris atsakė, kad vežti keleivius į oro uostą apskritai nėra ta veikla, kuria gali užsiimti Lietuvos oro uostai. „Dėl naujų maršrutų derėjomės su vežėjais, nes atidaryti net mokamą naują maršrutą nėra paprasta“, – teigė jis.

Pasak pašnekovo, net ir tais atvejais, kai lėktuvas dėl oro sąlygų ar kitų priežasčių neplanuotai leidžiasi kitame oro uoste, keleivių atvežimas į paskirties vietą yra ne oro uosto, o oro bendrovės atsakomybė.

Yra ir viešbutis

Taip jau sutapo, kad UAB „Airhotel“ Kauno oro uosto teritorijoje ką tik atidarė trijų žvaigždučių reikalavimus atitinkantį viešbutį. Į jį investuota 1,5 mln. eurų, viešbutyje – 53 numeriai. Pasak Antano Etnerio, Lietuvos ir Norvegijos kapitalo įmonės vadovo, pats projektas tikrai nebuvo specialiai taikytas Vilniaus oro uosto remonto laikotarpiui, vien gauti visus reikalingus leidimus prireikė septynerių metų. Kad viešbutis duris atvėrė dabar, anot bendrovės vadovo, tik laimingas sutapimas. O kai kuriomis liepos ir rugpjūčio dienomis jau rezervuoti visi viešbučio numeriai.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"