Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITROŽIŲ KARAIMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Lazdijų vežėjai siekia vienodų sąlygų

 
2017 10 04 16:00
Lazdijų rajono vežėjai reikalauja, kad jiems būtų leista į Lenkiją vykti per buvusį Lazdijų-Aradnykų pasienio punktą. Wikimedia.org nuotrauka

Lazdijų rajono vadovai prašo šalies valdžios susitarti su kaimyne Lenkija, kad keliu Lazdijai-Aradnykai galėtų važiuoti ne tik Lenkijos Seinų ir Augustavo apskričių krovininis transportas, bet ir registruotasis Lazdijų rajone.

Jeigu susitarti nepavyks, Lazdijų rajono krovinių vežėjai grasina pasienyje blokuoti šį kelią, nes dabartinė situacija esą sudaro palankesnes rinkos sąlygas kaimynės šalies pasienio regiono vežėjams.

Nori to paties

Lazdijų rajono meras Artūras Margelis kreipėsi į Lietuvos ir Lenkijos tarpvyriausybinės bendradarbiavimo per sieną komisiją, kuriai vadovauja vidaus reikalų viceministras Giedrius Surplys, bei šios komisijos Pasienio bendradarbiavimo darbo grupę, prašydamas išspręsti savivaldybės teritorijoje registruotų vežėjų problemas.

Galimybė trumpinti kelionės atstumą Lenkijos pasienio apskrityse registruotų įmonių savininkams buvo išspręsta regioniniu lygmeniu. Papildomose lentelėse ant krovininių automobilių eismą draudžiančių kelio ženklų yra nuoroda, kad šie ženklai netaikomi Augustavo ir Seinų apskrityse registruotam transportui. Todėl jis į Lietuvą ir iš jos važiuoja artimiausiu keliu per buvusį Lazdijų-Aradnykų punktą.

Tuo metu Lazdijų rajone registruotų pervežimo įmonių automobiliai dėl Lenkijos teritorijoje, ties Aradnykais, esančių krovininių automobilių eismą ribojančių kelio ženklų yra priversti į Lenkiją važiuoti per Kalvarijos-Budzisko pasienio kontrolės punktą. Kaskart papildomai susidaro apie 50 kilometrų, dėl to patiriama materialinių nuostolių.

„Važiuoti per Lazdijų-Aradnykų punktą pagal tokį patį principą norėtų ir Lazdijų rajone, kuris taip pat yra pasienio savivaldybė, registruoti krovininiai automobiliai“, – teigė A. Margelis. Jis pažymėjo, kad Lenkijos ir Lietuvos pasienio regionus sieja ne tik sena draugystė, bet ir bendras darbas vykdant Europos Sąjungos lėšomis finansuojamus partnerystės projektus.

Grasina blokadomis

Tarptautiniu krovinių vežimu užsiimančios Lazdijuose registruotos UAB „Transnegis“ direktorius Nerijus Zubrickas pasakojo, kad vežėjai galimybės gabenti krovinius artimesniu keliu siekia jau ne vienus metus.

„Mūsų rajono ir kaimynės Lenkijos pasienio apskričių vežėjų konkurencinės sąlygos yra nevienodos. Jie šiuo keliu gali važiuoti sunkiasvoriais vilkikais, o mes kažkodėl – ne. Taip iškraipoma rinka, nes mums su kroviniais tenka nukakti ilgesnį kelią nei Lenkijos vežėjams“, – aiškino jis.

Anot N. Zubricko, vidutiniškai Lietuvos ir Lenkijos sieną buvusiame Lazdijų-Aradnykų punkte per pusvalandį kerta maždaug keturi lenkiškais valstybiniais numeriais pažymėti krovininiai automobiliai, krovinius vežantys tiek iš Lenkijos į Lietuvą, tiek iš Lietuvos į Lenkiją ar dar toliau į Vakarų Europą.

„Esame pasiryžę net piketuoti ant to kelio bei jį blokuoti, jei mūsų prašymai toliau bus ignoruojami.“

Todėl Lazdijų rajono vežėjai, prašydami pagalbos, ne kartą kreipėsi į savivaldybės vadovus, tačiau ne visada sulaukdavo pritarimo. Buvo kreiptasi ir į Lenkijos valstybės atstovus, kad Lietuvos vežėjams būtų sudarytos tokios pat sąlygos, kaip ir Lenkijos pasienio vežėjams. Bet šie prašymai taip pat nesulaukė atgarsio. Lazdijų rajono vežėjai iš kai kurių institucijų atstovų net išgirdo siūlymų perkelti savo įmones į kaimynę šalį – tuomet draudimas važiuoti Lenkijos pasienio keliais jiems negaliotų.

„Norime savo verslą plėtoti čia, Lazdijuose, esame pasiryžę net piketuoti ant to kelio bei jį blokuoti, jeigu mūsų prašymai toliau bus ignoruojami“, – pažymėjo N. Zubrickas.

Reikalingas susitarimas

Įvairius pasienio bendradarbiavimo projektus kartu su Lenkija vykdančio Nemuno euroregiono Marijampolės biuro direktorius Gintaras Skamaročius prisiminė, kad beveik prieš porą dešimtmečių apribojimai krovininiam transportui važiuoti keliais per Lazdijų-Aradnykų pasienio punktą buvo įvesti aplinkosaugos sumetimais – keliai vingiuoja per miškus, kai kur – per saugomas teritorijas. Todėl dideli krovininių automobilių srautai esą ne tik terštų aplinką, bet ir trikdytų ramybę.

„Nemanau, kad labai jau būtų nusižengta, jei būtų leista šiais Lenkijos pasienio keliais važinėti tik viename rajone – Lazdijų – registruotam krovininiam transportui. Jo tikrai nėra daug. Be to, tiek Lazdijų rajone, tiek Seinų ir Augustavo apskrityse esantys miškai – vieno didžiulio miškų masyvo dalis. Tad išvažiuoti automobiliais iš šio masyvo vis tiek reikia. Nesvarbu, Marijampolės ar Augustavo kryptimi“, – svarstė G. Skamaročius.

Anot jo, lemiamą žodį šioje diskusijoje turėtų tarti abiejų šalių politikai.

Žingsnis į priekį

Vidaus reikalų ministerija „Lietuvos žinias“ informavo, jog praėjusią savaitę posėdžiavusi Lietuvos ir Lenkijos tarpvyriausybinė bendradarbiavimo per sieną komisija paprašė Lietuvos ir Lenkijos transporto pakomisės aptarti apribojimų taikymą transporto priemonėmis Aradnykų-Lazdijų pasienio kelio atkarpoje ir, atsižvelgiant į kelių būklę, pasiūlyti vietinių bendruomenių poreikius atitinkantį sprendimą, kuris užtikrintų lygias konkurencijos sąlygas Lietuvos ir Lenkijos kaimyniniuose regionuose.

Lietuvos ir Lenkijos tarpvyriausybinės bendradarbiavimo per sieną komisijos Pasienio bendradarbiavimo darbo grupės pirmininkas Metas Ražinskas stebėjosi, kad iki šiol ši problema nebuvo sprendžiama, nors tai padaryti nesudėtinga. „Lenkijos atstovai minėjo, kad jie lyg ir sutiktų leisti šiuo keliu važiuoti Lazdijų rajone registruotam sunkiajam transportui, bet jiems nerimą kelia kelių būklė, ypač besidriekiančių per miškus“, – kalbėjo jis.

Anot M. Ražinsko, Lenkija, sutvarkiusi pasienyje esančius kelius, ketina mažiau riboti eismą jais, bet nenori leisti krovininiams sunkiasvoriams automobiliams jais išvažiuoti į tarptautinę magistralę A5, vedančią iš Lietuvos į Varšuvą, nes siekia, kad visas tranzitinis transportas vyktų būtent šia magistrale. Nuogąstaujama, kad važinėdamas kitais keliais sunkusis transportas juos sugadins.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
Rožių karaiSportasŠeima ir sveikataTrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"