Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
GIMTASIS KRAŠTAS

Lopyti Klaipėdos gatves uostas įsipareigojo raštu

 
2017 05 25 14:00
LŽ archyvo nuotrauka

Klaipėdos uosto direkcijos finansai nuolat traukia visuomenės dėmesį, tačiau kaip tas pajamas naudoti, nuomonės skiriasi: vieni priekaištauja dėl nemokamų dividendų valstybei, kiti nori daugiau atriekti savivaldybei, treti reikalauja pinigus palikti plėtrai ir statybai.

Grupės Seimo narių prieš porą mėnesių pateiktas pasiūlymas įstatyme įtvirtinti nuostatą, kad nuo 2018 metų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) miestui skirtų po 10 proc. metinių pajamų, kol kas skendi kur kas svarbesnių valstybinių reikalų verpetuose.

Tačiau išgirsti priekaištai apie nepakankamą uosto ir miesto finansinę sąveiką uosto vadovybei sukėlė norą savotiškai atsikirsti – nuolat skiriamas lėšas gatvėms rekonstruoti, kurių dalis yra teisiškai apibrėžta ir viršija milijoną eurų per metus, nutarta užfiksuoti sutartyje su savivaldybės administracija.

Pagal sutartį 2017–2020 metais KVJUD gatvių rekonstrukcijai įsipareigoja skirti beveik 4 mln. eurų konkretiems projektams.

„Uosto direkcija, kaip socialiai atsakinga įmonė, nuolat prisideda prie Klaipėdos miesto gerovės. Viena iš sričių – mūsų indėlis į miesto gatvių rekonstrukciją. Vertinant praeityje padarytus skaičiavimus nustatyta, kad su uostu susijęs transportas sudaro tik apie 4 proc. viso transporto srauto mieste. Nepaisant to, Uosto direkcija kasmet investuoja į miesto privažiuojamuosius kelius. Suteikus įstatymais įmonei tokią teisę, ji savarankiškai ir geranoriškai tai daro, siekdama socialinio atsakingumo ir darnos tarp uosto ir miesto“, – teigia KVJUD generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Pagal sutartį KVJUD lėšos bus skirtos Jūrininkų prospekto atkarpos nuo Šilutės plento iki Minijos gatvės rekonstrukcijai, Pamario gatvei rekonstruoti, Tilžės gatvės nuo Šilutės plento iki geležinkelio pervažos rekonstravimui, pertvarkant žiedinę Mokyklos gatvės ir Šilutės plento sankryžą. Taip pat už uosto pinigus bus pratęstas Statybininkų prospektas nuo Šilutės plento per Laisvosios ekonominės zonos teritoriją iki 141 kelio –Palangos – Šilutės plento.

A. Vaitkaus skaičiavimais, per pastaruosius 16 metų Klaipėdos miesto plėtrai, įskaitant miesto socialinius projektus ir renginius, KVJUD yra skyrusi 55,37 mln. eurų. Klaipėdos miesto kelių statybai ir rekonstrukcijai buvo skirta 22,3 mln. eurų, miesto ir uosto kelių rekonstrukcijai ir statybai – 21,8 mln. eurų. Per šį laikotarpį miestui skirtos lėšos sudarė maždaug 16 proc. įmonės pelno.

Miesto politikai norėtų gerokai daugiau – dešimtadalio pajamų. Pagal praėjusių metų rezultatus, tai viršytų 5 mln. eurų. Uosto plėtros planuose prognozuojamas krovos didėjimas dar labiau kursto aistras, todėl platinami pareiškimai ieškant Seime bendraminčių keisti uosto įstatymą miesto gerovės labui.

Tačiau su tokia pozicija kertasi nuomonė, kad KVJUD vėl galėtų mokėti valstybei dividendus, nuo kurių mokėjimo Seimas įmonę atleido 2013 metais.

Taip neseniai žiniasklaidai pareiškė nepriklausomas KVJUD valdybos narys. Uostą valdanti įmonė pastaruosius kelerius metus pelną naudoja infrastruktūrai modernizuoti ir anksčiau paimtoms paskoloms apmokėti, investicijomis užtikrindama uosto krovos didėjimą.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"