TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Marijampolė svarsto nemokamo viešojo transporto idėją

2013 07 16 6:00
Kazio Kazakevičiaus nuotrauka

Daugiau kaip dešimtmetį Marijampolės savivaldybei vadovaujantis Vidmantas Brazys įsitikinęs, kad miestas turėtų dar labiau atsigauti pradėjus daugiabučių renovaciją, skatinant ir kuriant verslą.

- Marijampolės miestas labai pasikeitė – pertvarkytos centre esančios viešosios erdvės, gatvės. Ar sulauks dėmesio ir mikrorajonai, aplinkiniai kaimai?

- Pastaraisiais metais akivaizdžiai pasikeitė ne tik Marijampolės miestas, bet ir kaimiškosios seniūnijos, jų teritorijose esantys miesteliai: čia tvarkomi parkai, vandens tiekimo ir nuotekų ūkiai, tiesiami pėsčiųjų takai, nauji keliai arba bent jų ruožai, steigiami nauji ugdymo, kultūros, socialinių paslaugų centrai vietos bendruomenėms.

Naujuoju 2014-2020 metų Europos Sąjungos finansavimo laikotarpiu numatoma dar daugiau lėšų skirti kultūrai, sportui plėtoti, dar labiau prižiūrėti kaimiškąsias vietoves. Marijampolės miestas bus nuosekliai tvarkomas nuo centro į pakraščius. Svarstoma žmonių rekreaciniams poreikiams pritaikyti kairįjį Šešupės krantą, plėsti dviračių takus. Yra planų atnaujinti vadinamąjį Krokodilo ir Ramybės parkus. Miesto gyvenamieji mikrorajonai turėtų pagražėti pradėjus daugiabučių namų atnaujinimo programą.

- Net ir rekonstravus kai kurias gatves, piko valandomis Marijampolėje nusidriekia virtinės lengvųjų automobilių. Ar ketinama kaip nors spręsti transporto spūsčių problemą?

- Pirmaujame Lietuvoje pagal automobilių skaičių vienam gyventojui, tad spūsčių išvengti sunku. Mašinų srautai pastebimai sumažėja tik tada, kai moksleiviams ir darželinukams prasideda vasaros atostogos. Darytina išvada, kad dauguma vairuotojų į gatves išrieda turėdami aiškų tikslą – nuvežti ir parvežti savo atžalas iš ugdymo įstaigų.

Prieš penkerius metus Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai atliko miesto transporto ir gatvių tinklo analizę, nustatė srautus ir pateikė kai kuriuos sistemos tobulinimo sprendimus - žiedines sankryžas ir kita. Ateityje rekonstruodami ir plėsdami gatvių tinklą planuojame pasinaudoti jų siūlymais.

Svarstome pertvarkyti gyventojų poreikius labiau atitinkančius miesto viešojo transporto maršrutus, įvesti dalinį mokėjimą arba visiškai nemokamai vežti keleivius, kad paskatintume žmones persėsti į miesto autobusus, nes jie bus ekonomiškesni ir ekologiškesni. Šiemet gausime 9 naujus dujomis varomus autobusus, jau įrengta ir dujų pylimo sistema. Miesto centre ketinama apmokestinti automobilių statymą, o prie visų įvažiavimų į miestą turėtų būti įrengtos nemokamos erdvios mašinų stovėjimo aikštelės.

- Prieš keletą metų vietos valdžiai milijonus litų kainavo išpirkti žemės sklypus pramoninei zonai įrengti, tačiau ji iki šiol tuščia.

- Iš tiesų už 3,5 mln. litų nupirkta per 70 ha žemės, tai buvo plyno lauko investicijos. Prieš keletą metų šis projektas valstybės lygmeniu atidėtas į rezervą. Ir tik pernai Vyriausybė tą teritoriją paskelbė Marijampolės laisvąja ekonomine zona (LEZ). Šiemet buvo trys administratoriaus parinkimo konkursai. Dabar vyksta sutarties pasirašymo parengiamieji darbai. Ūkio ministerija savo biudžete surado 10 mln. litų investicijai į LEZ inžinerines komunikacijas. Administratorius ieškos potencialių investuotojų – jau yra norinčiųjų ir tarp vietos įmonių, ir tarp užsienio bendrovių. Pastaruoju metu buvo diskutuojama su susidomėjimą parodžiusiais Vokietijos Lonės miesto atstovais.

- Pertvarkytas miesto centras atrodo tuščias. Ar kas nors daroma, kad į jį vėl sugrįžtų marijampoliečiai – ateitų pasivaikščioti, pasėdėti kavinėse?

- Daug jaunimo išvažiavę, o solidaus amžiaus miestiečiai galbūt jau nebeturi jėgų ar noro vaikštinėti. Aikštė ir negali būti kasdien pilna, nors jaunimas ją tikrai pamėgo, čia leidžia ilgus šviesius vasaros vakarus. J.Basanavičiaus aikštė skirta gausiems iškilmingiems renginiams. Tikiuosi, palengva pavyks išjudinti ir senamiestį. Gyventojų verslumui išugdyti reikia laiko. Be to, lankytis kavinėse žmonėms trūksta pinigų, nors pačių kavinių pakanka. Galbūt LEZ įkurdinus naujų įmonių marijampoliečiai gaus darbo, padidės jų perkamoji galia.

- Tiek Marijampolės mieste, tiek kaimiškosiose savivaldybės teritorijose sparčiai mažėja gyventojų. Ar vietos valdžia numato kaip nors reguliuoti migracijos procesus?

- Ko gero, vietos valdžia neturi daug svertų gyventojų emigracijai stabdyti. Žinoma, sutvarkytas Marijampolės centras ir parkai, kaimiškųjų miestelių aplinka kuria gerą miesto aurą. Teko girdėti, kad parvykę jauni žmonės sako nevažiuosiantys svetur, nes čia jiems gera. Jei LEZ teritorijoje kiltų fabrikai, būtų ir darbo vietų. Tačiau daug kas priklauso nuo valstybės politikos, jos galimybių. Įmonė „Mantinga“ šiemet sukūrė šimtą darbo vietų. Specialistų net tenka vežtis iš gretimų miestų, nes vietinių trūksta.

Įsibėgėjus daugiabučių renovacijos procesui taip pat daug kas keistųsi: žmonės sutaupytų mažesnių mokesčių už šildymą sąskaita, pagražėtų ir pats miestas. O kad paskatintume darbo vietų kūrimą, savivaldybės taryboje patvirtinome mokesčių lengvatų tvarką. Joje numatyta galimybė atleisti įmonę nuo mokesčio už sukurtas mažiausiai 5 naujas darbo vietas. Kitaip skatinti verslą neturime galimybių, nes reikia prisidėti ir prie ES projektų bendro finansavimo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"