TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Marijampoliečiai nepatenkinti eismo apribojimais

2015 08 10 16:00
Gyventojai pašiepdami situaciją miestą vadina Užbėgių respublika. Sigitos Guogaitės nuotraukos

Suvalkijos sostinėje Marijampolėje pastaruoju metu tvyro įtampa – iškilo transporto problemų dėl „Rail Baltica“ projekto vykdymo: geležinkelį galima kirsti tik Gamyklų gatve, apvažiuoti Marių gatvės aplinkkeliu ar per Sporto gatvės pervažą. 

Prie jos piko valandomis nusidriekia didžiulės automobilių eilės, kurios sukelia nepasitenkinimą gyventojams – jie nepratę prie didmiesčiams būdingų transporto spūsčių.

Marijampolės savivaldybės mero pavaduotojas Povilas Isoda portalui lzinios.lt pasakoja, kad savivaldybė nuolat girdi pagrįstus gyventojų nusiskundimus: „Darome viską kas nuo mūsų priklauso, kad kaip įmanoma palengvintume sąlygas“.

Palmira Matulevičienė, gyvenanti Vasaros gatvėje, pagrindine problema Marijampolės gatvėse įvardija tai, kad sunku pasiekti kitus miesto kvartalus per vienintelę Sporto gatvės geležinkelio pervažą. „Išvažiuoti į Vasaros gatvę iš šalutinių gatvelių darant kairįjį posūkį yra tiesiog laimės dalykas. Greta namų yra „Baltic Petroleum“ degalinė, o šalia esančiuose garažuose daug smulkių firmų, susijusių su automobilių servisu, tad su tokia problema susiduria ir jie“, – pasakoja marijampolietė.

Vaikams – nesaugu

P. Matulevičienė pastebi, kad eismas Vasaros gatvėje itin suintensyvėjo. „Ne už kalnų mokslo metų pradžia. Galima tik įsivaizduoti, kaip suintensyvės eismas, kai tėvai veš į mokyklas Saulės gatvės rajono, užmiesčio kaimų mokinius. Arba kai mokiniams patiems teks eiti nesaugiu keliu per geležinkelį“, – svarsto moteris. Dėl savo dviejų vaikų saugumo moteris taip pat ėmėsi priemonių: „Jaunesnysis sūnus, pradinukas, be suaugusiųjų iš kiemo neišeina. Vyresnysis, septintokas, į parduotuvę, esančią už kelių šimtų metrų, gali nueiti vakare, kai nurimsta eismas po darbo dienos. Ėjimą pėsčiomis apsunkina ir tai, kad Vasaros gatvėje nėra nei šaligatvio, nei pėsčiųjų perėjos.“

Armino gatvė.

Pasak P. Isodos, šiuo metu atkakliai kovojama dėl laikinų perėjų Saulės gatvėje, prie „Lukoil“ degalinės ir Armino gatvėje. „Geležinkelis yra vientisas projektas ir sunku net įsivaizduoti, kad kažkas leistų padaryti nesaugias, projekte nenumatytas perėjas. Tačiau savivaldybės iniciatyva buvo sušauktas pasitarimas vyriausybėje ir šiaip ne taip pavyko išsikovoti, kad tos perėjos vis tik laikinai būtų padarytos“, – sako mero pavaduotojas.

Sutrikdytas darbo laikas

Kosmetologė Indrė Kedienė pasakoja, kad jos klientės vėluoja bet kuriuo paros metu, bet dažniausiai per pietus ir vakare. Spūstys kartais trunka net iki pusvalandžio, tad darbuotojams darbo grafikas susipainioja. „Pavėlavusiems klientams reikia suteikti kokybišką paslaugą, todėl kitiems tenka laukti savo eilės, dėl to jų laikas taip pat atimamas. Tačiau vis tiek norisi, kad klientai būtų patenkinti, dėl to dirbame visą jiems skirtą laiką“, – teigia kosmetologė.

Želsvos pagrindinėje mokykloje dirbanti P. Matulevičienė svarsto, kaip reikės pasiekti darbovietę prasidėjus mokslo metams: „Antroje rugpjūčio pusėje reikės mokytis nuspėti, kuriuo laiku išvažiuoti iš namų į darbą, nes mano pradinukai negali laukti kažkur kamščiuose „užstrigusios“ savo mokytojos.“

Gintarė Urbaitienė, „Arvi“ viešųjų ryšių ir rinkodaros direktorė pasakoja, kad kyla šiokių tokių susisiekimo problemų tarp skirtingų „Arvi“ grupės įmonių, kadangi dalis jų įsikūrusios vienoje geležinkelio pusėje, dalis kitoje, o darbuotojams dėl eismo apribojimų į darbą tenka važiuoti ilgiau. „Arvi“ įmonių grupė supranta tokių strateginių projektų kaip „Rail Baltica“ naudą, todėl atsirandančius nepatogumus ir laiko nuostolius priima kaip tam tikrą investiciją, nes tikimasi, kad grupės įmonės gaus naudą pastačius geležinkelį“, – teigia G. Urbaitienė.

Aušros gatvė.

Pasak jos, kiek didesni trukdymai atsiras rudenį, kuomet prasidės cukrinių runkelių perdirbimo sezonas: runkeliai bus vežami perdirbimui į „Arvi cukrus“ fabriką, įsikūrusį šalia uždarytos Armino gatvės geležinkelio pervažos. Tačiau tai neturės esminės įtakos sėkmingam cukrinių runkelių perdirbimo procesui užtikrinti, kadangi „Arvi cukrus“ yra parengęs transporto organizavimo planus atsižvelgiant į esamą transporto infrastruktūros situaciją.

Saulės gatvėje – požeminė perėja

Pasak P. Isodos, esminė problema, dėl kurios kilo probleminė transporto situacija – teisminiai ginčai, susiję su viešaisiais pirkimais. „Ta pati įmonė, kuri ir Vilniaus aplinkkelį buvo sustabdžiusi, mus nuolat skundė. Teisminiai ginčai truko devynis mėnesius. Per šį laiką būtų pastatytos abi pervažos ir nebūtų kilę problemų dėl Saulės gatvės uždarymo“, – teigia P. Isoda.

„Jeigu nebūtų uždaryta pervaža Saulės gatvėje ir nepradėti požeminės perėjos darbai, tai nutiesus bėgius jau nebūtų galimybės ten įrengti perėją, – sako P.Isoda. – Žmonės pėsčiomis iš Saulės gatvės būtų keliavę iki Aušros arba Gedimino gatvių, todėl mes ryžomės dabartiniams nepatogumams, bet žmonėms pastatome perėją, kuri palengvina situaciją.“

Marių gatvė.

Požeminė perėja Saulės gatvėje turėtų būti pastatyta iki spalio. Pasak P. Isodos, pasirinkta požeminė, o ne kaip buvo planuota viršžeminė, nes svarstant priešprojektinius pasiūlymus šis sprendimas pasirodė racionalesnis: viršžeminė perėja būtų buvusi didžiulio aukščio, statinys visiškai iškrinta iš to kvartalo konteksto, jo eksploatacija labai brangi ir sudėtinga.

Nuolatiniai nesutarimai trikdė darbus

Iki rugsėjo planuojama išasfaltuoti Marių gatvę, kuria ir dabar galima apvažiuoti geležinkelį. P. Isoda pasakoja, kad gatvės asfaltavimas užtruko dėl to, jog žmonėms buvo grąžintos žemės iki vidurio gatvės, ilgai užtruko derybos su jais, nes nesutiko atiduoti tos žemės. Tik kai prasidėjo didžiulis srautas mašinų, uždarius Saulės gatvę, pavyko baigti derybas be teisminių ginčų.

Su rangovais sutarta, kad pervažos Gedimino ir Aušros gatvėje bus baigtos iki metų galo. Armino gatvėje pervaža bus statoma kitais metais. Laikinai pėstiesiems bus pastatyta perėja po geležinkelio viaduku.

Nepatogumai atsipirks

„Arvi“ įmonių grupė tikisi, kad baigus vykdyti „Rail Baltica“ projektą, nepatogumai atsipirks: galimybė trąšų, cukraus ir pašarų gamykloms Marijampolėje atvežti žaliavas bei produkciją išvežti klientams ne tik plačiąja, bet ir siaurąja vėže teigiamai paveiks įmonių galimybes atpiginti transporto ir logistikos kaštus.

Laikina perėja Saulės gatvėje.

G. Urbaitienė mano, kad „Rail Baltica“ projektas padės „Arvi“ įmonių grupei pritraukti papildomų partnerių į Marijampolės regioną: viena iš „Arvi“ įmonių grupės įmonių administruoja Marijampolės Laisvosios ekonominės zonos teritoriją, į kurią siekiama pritraukti investuotojų į Marijampolės regioną – tai leis sukurti papildomas darbo vietas regiono gyventojams. „Į Marijampolės laisvosios ekonominės zonos teritoriją ateis ir siauroji ir plačioji geležinkelio vėžės, kas yra svarbus privalumas prieš kitas Laisvasias ekonomines zonas. Galimybė išnaudoti ir siaurą ir plačią vežę atveria galimybes zonoje kurtis logistikos bendrovėms, taip pat įmonėms kurioms žaliavos atvežamos ar produkcija išvežama geležinkeliu“, – teigia „Arvi“ atstovė.

„Apskritai šis projektas nebuvo nei sklandus, nei nuoseklus, nes vyko nuolatiniai ginčai su geležinkeliais, vyriausybėmis ir visomis kitomis institucijomis, todėl savivaldybė tikrai įdėjo (ir vis dar deda) didžiules pastangas, kad marijampoliečiams gyvenimas po šių darbų būtų kuo patogesnis, – teigia P. Isoda. – O statybos yra statybos, dabar situacija sudėtinga. Atsakomybės nesikratome ir atsiprašome žmonių už tai, ką jiems tenka patirti.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"