TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Marijampoliečiams – Lenkijos prekybos centrų vilionės

2014 09 12 6:00
Pietų Lietuvos gyventojų pašto dėžutes užplūdo Lenkijos prekybos tinklų reklama. Kazio Kazakevičiaus (LŽ) nuotrauka

Ne geriausias dienas išgyvenantys Lenkijos prekybos tinklai vis intensyviau ieško naujų pirkėjų Pietų Lietuvoje, tam nevengiama pasitelkti ir mūsų regioninę spaudą. Jos atstovai neslepia su kaimyne šalimi esantys susiję ne tik rinkodaros projektais.

Marijampolės, Alytaus ir kitų Pietų Lietuvos miestų gyventojams jau tapo įprasta savo pašto dėžutėse aptikti reklaminių lankstinukų lenkų kalba, kviečiančių atvažiuoti apsipirkti į Lenkijos Suvalkų miesto prekybos centrus. 12-16 puslapių leidiniuose siūloma įsigyti plataus spektro prekių - maisto, drabužių, statybinių medžiagų. Kainos pateikiamos tiek zlotais, tiek litais.

Daugumoje lenkiškai išleistų lankstinukų puikuojasi užrašai, kad žmonės yra aptarnaujami ir lietuvių kalba. Stambesni prekybos tinklai, tokie kaip „Obi“, reklaminius leidinius leidžia ne tik lenkų, bet ir lietuvių kalba.

Jau ir su laikraščiais

Lenkijos prekybos tinklų reklaminius leidinius Suvalkijos ir Dzūkijos miestų gyventojai savo pašto dėžutėse iki šiol rasdavo kartą per 1-2 mėnesius. Tačiau baigiantis vasarai potencialių pirkėjų paieškos tapo intensyvesnės - leidiniai pašto dėžutėse atsiduria kone kas savaitę. Be to, ieškoma būdų, kad jie iš pašto dėžučių ne iškart keliautų į šiukšlių dėžę, o būtų dar ir pasklaidomi.

Marijampolėje leidžiamą nemokamą laikraštį pašto dėžutėje aptikusi neseniai į Suvalkijos sostinę atsikrausčiusi gyventi Valerija L. nustebo jo viduje suradusi Lenkijos prekybos tinklų lankstinuką. Jame siūloma ne tik atvažiuoti į kaimynę šalį nusipirkti drabužių, avalynės ar namų apyvokos reikmenų, bet ir pigiau nei Lietuvoje nusiplauti automobilį.

„Mane labiausiai nustebino ne pats lankstinukas, bet tai, kaip jis buvo pateiktas - įkištas į laikraščio vidų, tarsi tai būtų jo priedas“, - LŽ sakė moteris.

Būdas užsidirbti

LŽ kalbinti Marijampolėje nemokamai kas savaitę per pašto dėžutes platinamo „Miesto laikraščio“ darbuotojai neslėpė, kad rugpjūčio 29 dieną išleistas savaitraščio numeris buvo platinamas kartu su reklaminiu Lenkijos prekybos tinklų priedu. Toks esą buvo užsakymą jį platinti pateikusios reklamos bendrovės pageidavimas.

„Reikia iš kažko gyventi. Mūsų laikraštis yra leidžiamas didžiausiu tiražu mieste ir platinamas nemokamai“, - teigė "Miesto laikraščio" vyriausiasis redaktorius Vytautas Žemaitis. Pasak jo, nereikėtų stebėtis Lietuvos leidinių bendradarbiavimu su lenkais. Mat jau nuo 2009 metų "Miesto laikraštis" yra spausdinamas būtent Lenkijos spaustuvėse, kaip ir nemažai kitų Pietų Lietuvos leidinių.

Tenka susitaikyti

Lenkijos prekybos tinklų aktyvumas Lietuvos gyventojų atžvilgiu - visiškai suprantamas. Lenkijos spaudoje šiemet jau ne kartą konstatuota, kad prekybos mastas prekybos centruose, ypač toje šalies dalyje, į kurią dažniausiai ir važiuoja apsipirkti pirkėjai iš Lietuvos, mažėja. Mat ten nėra didmiesčių, vyrauja maži miestai, kurių gyventojai pastaruoju metu linkę dažniau apsipirkti nedidelėse parduotuvėse. Todėl tenykščiai prekybos centrai bando „atsigriebti“ viliodami pirkėjus iš mūsų šalies.

LŽ kalbintas Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorius Laurynas Vilimas didelės tragedijos dėl to nemato, juoba kad mūsų šalis vilioja pirkėjus iš Baltarusijos. „Lenkijos prekybos tinklai gali pasiūlyti pigesnių prekių, nes gauna jų mažesnėmis kainomis nei mūsų tinklai. Kaimynų prekybos įmonės yra kur kas stambesnės ir gali pirkti prekių didesniais kiekiais“, - teigė jis.

Pasak L. Vilimo, nerimą kelia nebent tai, kad Lietuvos gyventojai, apsiperkantys Lenkijoje, iš mūsų šalies išveža pinigus. Skaičiuojama, kad per metus jų suma gali būti nuo 0,5 iki 1 mlrd. litų. Todėl dalies pajamų negauna ir valstybė.

Prieš keletą metų Lietuvos prekybos įmonių asociacija šalies politikams buvo siūliusi sumažinti pridėtinės vertės mokestį maisto produktams, kad jis būtų panašaus lygio, kaip Lenkijoje, tačiau siūlymui nebuvo pritarta. „Dabar abejojame, ar tokia priemonė tikrai pasitvirtintų“, - neslėpė L. Vilimas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"