TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

"Meridianą" atkurs tarsi mozaiką

2012 11 10 6:02
Deniso Nikitenkos nuotrauka

Šiandien klaipėdiečių ir miesto svečių laukia neįprastas reginys: pakėlus senamiesčio Biržos ir Pilies tiltus pro juos Danės upe bus plukdomas remontuoti 64 metų senumo burlaivis "Meridianas".

Naujieji uostamiesčio simbolio savininkai užsimojo burlaivį ne tik suremontuoti, bet ir sulipdyti tarsi mozaiką - grąžinti jam autentiškas detales, nuotraukas, jūrlapius. Pūvančiame ir žiurkių graužiamame "Meridiane" originalių daiktų šiuo metu beveik nebelikę, todėl pagalbos kreiptasi į visus žmones, kurie turi išlikusių laivo detalių.

Autentikos medžioklė

Planuojama, kad "Meridiano" kelionė į Klaipėdos laivų remonto bendrovės doką taps burlaivio merdėjimo pabaiga, nes jam remontuoti ketinama išleisti kelis šimtus tūkstančių litų. Sutvarkius korpusą, sutvirtinus laivą, po pusmečio jis grįš į senąją vietą prie Biržos tilto. Tuomet prasidės vidaus apdailos darbai. Bus siekiama burlaivį prikelti naujam gyvenimui ir maksimaliai atkurti tai, kas prarasta - supuvę, pavogta ar išmontuota.

"Dabar beveik nieko nebelikę, net šturvalo, tačiau žinome, kur jis yra. Mėginsime šią svarbią laivui detalę gauti. Kreipiamės į visus geros valios žmones ir kviečiame padovanoti fondui su "Meridianu" susijusių istorinių nuotraukų, žemėlapių, gal net detalių. Visa tai bus eksponuojama pačiame laive, o geradariai įamžinti specialioje knygoje", - LŽ sakė Klaipėdos jūrinio miesto simbolio burlaivio "Meridianas" paramos fondo vadovas Aidas Kaveckis.

Autentikos atkūrimas svarbus ne tik dėl laivo patrauklumo, bet ir dėl to, kad jį siekiama vėl grąžinti į kultūros vertybių registrą, iš kurio barkentina neseniai buvo išbraukta. "Meridianui" vėl tapus globojamam valstybės, būtų galima lengviau gauti įvairių Europos Sąjungos fondų paramos burlaivio reikmėms, turizmui skatinti, paveldui išsaugoti.

"Buvęs fondo vadovas nieko esminio mums neperdavė, tik kelias nuotraukas, todėl žmonių pagalba labai svarbi. Mums įdomios ir sovietmečiu buvusio restorano nuotraukos", - teigė A.Kaveckis.

"Meridiano" paramos fondo nuotrauka/Pastarąjį kartą "Meridianas" pro pakeltus tiltus Danės upe plaukė prieš porą metų.

Atkurti įmanoma

Iš naujo sulipdyti barkentiną kaip mozaiką, su visomis jos detalėmis įmanoma. Bent jau taip tvirtino LŽ kalbintas buvęs "Meridiano" praktikantas, jūrų kapitonas Algirdas Kulbokas. Šis vyras pusės metų stažuotę barkentinoje, plaukiojusioje Baltijos jūroje, atliko 1954-1955 metais.

"Tas laivas nebuvo labai modernus, juk jis suomių statytas kaip karinė kontribucija Sovietų Sąjungai. Navigacinius prietaisus tikrai galima sumontuoti tokius, kokie buvo, nes analogiškų turime. Įrenginių, tokių kaip kompasas, gylio matuoklis ir kiti, buvo gal dešimt. Jūrlapių irgi turime, galėsime padovanoti", - LŽ dėstė Jūrų kapitonų klubo sekretorius A.Kulbokas.

Jis sveikino idėją įrengti "Meridiane" ir restoraną, ir laivo muziejų, marinistinę ekspoziciją. "Laivo vidaus apdaila taip pat buvo labai paprasta: medinių lentučių. Baldai - primityvūs, kapitono tiltelis - mažas. Todėl tikrai manau, kad siekis atkurti "Meridiano" autentiką nėra koks nors miražas, visa tai įgyvendinama", - kalbėjo A.Kulbokas.

Lietuvos jūrų muziejaus (LJM) Laivybos istorijos skyriaus vedėjas Romualdas Adomavičius LŽ sakė, kad nemažai su "Meridianu" susijusių ar jam priklausančių detalių yra pačiame muziejuje. "Prieš keletą metų Klaipėdoje buvo net rengta paroda, skirta "Meridianui", tad turime ne tik nuotraukų, senojo sovietinio restorano projekto eskizų, bet ir takelažo dalių, kurios buvo nuimtos ir pakeistos per ankstesnį remontą. Žinoma, muziejus svarstytų galimybę prisidėti prie ekspozicijos įrengimo "Meridiane", jei būtų kreiptasi", - aiškino LJM atstovas.

Prieš 11 metų "Meridianą" už simbolinį litą buvo nusipirkęs Klaipėdos teisininkas Artūras Žičkus. Burlaivis galėjo visiškai sunykti, neseniai jį norėta net nuskandinti jūroje. Neatlaikęs visuomenės spaudimo A.Žičkus prieš keletą savaičių laivą su visomis skolomis, siekiančiomis apie 200 tūkst. litų, perdavė žinomam uostamiesčio restoranų tinklo savininkui A.Kaveckiui ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos "Bega" vadovui Aloyzui Kuzmarskiui. Beje, šie skolas jau padengė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"