TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Mėsininkas apstulbino lygybės sergėtojus

2014 09 17 6:00
Toks vaizdas pasitinka į Šiaulių rajono verslininko Vlado Damonskio mėsos parduotuvę užsukančius žmones. Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos nuotrauka

Šiaulių rajono verslininkas, ant mėsinės durų užklijavęs kumpiu nešinos pusnuogės merginos atvaizdą, pateko į Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos akiratį. Jie neabejoja, kad tokia reklama žemina tiek moterų, tiek vyrų orumą, daro neigiamą įtaką jaunajai kartai. Pats mėsininkas savo veiksmus vertina kaip duoklę grožiui.

Šiaulių kaimiškojoje seniūnijoje įkurtos mėsinės, o drauge firminės mėsos parduotuvės savininkas Vladas Damonskis didžiuojasi savo išradingumu, laisve nuo prietarų, pažangiu mąstymu ir išskirtiniu estetikos pojūčiu. Verslininkas LŽ pasakojo, kad būtent šios savybės įkvėpė jį papuošti parduotuvę kumpį laikančios menkai apsirengusios jaunos moters nuotrauka.

Tokia V. Damonskio išmonė atkreipė Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos specialistų dėmesį. Jie reikalaus pašalinti moters atvaizdą ir perspėja, kad priešingu atveju verslininkui teks mokėti baudą.

Svarbiausia - grožis

V. Damonskis teigė seniai atkreipęs dėmesį į tai, kad pusnuogės moterys neretai reklamuoja automobilius, jų detales, o ką jau kalbėti apie kosmetikos, apatinių drabužių ir kitokių prekių reklamą. „Jei graži, nedaug apsirengusi moteris reklamuoja ratlankius, kodėl ji negali būti mėsos reklamos veidu?“ - stebėjosi mėsininkas. Kita vertus, jis pabrėžė, kad ant savo firminės mėsos parduotuvės klijuodamas specialiai užsakytą reklamą jis nesiekė didelių reklamos tikslų.

„Svarbiau nei reklama man buvo grožis. Be to, buvo svarbu kuo nors uždengti parduotuvės duris, kad pro jas besiveržianti saulė nespigintų į akis pardavėjoms“, - teigė verslininkas. Atšalus orams moters su skerdienos gabalu atvaizdą jis žada nuimti. „Tačiau tai padarysiu savo noru ir savo nuožiūra. Jeigu to reikalaus lygių galimybių kontrolieriai, už savo teises, savąjį grožio supratimą kausiuosi teismuose“, - pabrėžė V. Damonskis.

Jis tikino, kad savo aplinkoje dėl tokios reklamos sulaukė vien teigiamų įvertinimų. „Turiu protingą, išsiauklėjusią žmoną, jos skonis sutampa su manuoju. Gražios moters atvaizdas patinka ir visiems užsukantiesiems į parduotuvę“, - sakė mėsininkas. Jis svarstė, jog šis atvaizdas galėjo nepatikti tik kurioms nors neišvaizdžioms moterims, nesugebančioms rūpintis savo išvaizda. Esą jos veikiausiai ir parašė skundą Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai.

„Ši valstybės institucija turėtų rūpintis darbo ir pajamų neturinčiomis moterimis, kurios yra priverstos kapstytis sąvartynuose, pardavinėti savo kūną ar dirbti lyg vergės kokiam nors jas išnaudojančiam verslininkui. O tai, kad moteris pasirinkta kaip mėsos parduotuvės puošmena, yra jos išaukštinimas“, - kalbėjo V. Damonskis.

Kūno eksploatavimas

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos teisininkė Laima Vengalė-Dits teigė, kad apnuogintos moters su kumpiu atvaizdas ant mėsinės durų yra akivaizdus moters kūno eksploatavimas. Ji prisiminė, jog ne taip seniai apnuogintą moterį šalia savo produkcijos pateikkdavo Krekenavos agrofirma. Jos atstovai lygių galimybių kontrolieriams tuomet taip pat aiškino propaguojantys moters grožį, negana to, tikino, jog minėtu atvaizdu raginantys vyrus dažniau apsipirkti ir išlaisvinti moteris nuo šio varginančio rūpesčio.

„Įvairios demagogijos prisiklausome iš bandančiųjų užsidirbti reklamose naudojant moters kūną. Turiu pasakyti, kad visi be išimties teisinimaisi būna kvaili“, - pareiškė teisininkė. Pasak jos, apnuoginto moters kūno naudojimas reklamose daugiausia matomas vadinamosiose trečiosiose šalyse. Tokių reklamų ypač daug Rusijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje.

Dauguma Europos Sąjungos šalių, anot specialistės, džiaugiasi šį etapą jau įveikusios. „Pusnuogės moters vaizdavimas reklamose žemina ne tik moteris, bet ir vyrus, kurie parodomi kaip besivadovaujantys vien instinktais, negalintys atsispirti nuogam priešingos lyties kūnui. Todėl dera pabrėžti, kad tokia „išmonė“, kai reklamose naudojamas apnuogintas moters kūnas, apskritai yra žmogaus orumo žeminimas“, - sakė L. Vengalė-Dits.

Kvies tapti pagarbų

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba kasmet gauna per dešimtį skundų dėl netinkamų reklamų, kai kuriose jų eksploatuojamas moters kūnas. Be to, tokiose reklamose rodomas tik itin gražus moters kūnas. Tai skausmingai veikia dar nesubrendusias jaunuoles, kurių kūnas galbūt nėra toks, koks rodomas jaunystės kultą propaguojančioje reklamoje.

Anot L. Vengalės-Dits, žalingiausia yra tai, kad apnuoginta moteris paprastai pateikiama kaip vartojimui skirtas objektas. „Tikiu, kad pagaliau suaugsime kaip tauta, ir ateis laikas, kai visiems labiau ims imponuoti moterų protas, nuovoka, išmintis ir kitos savybės, o ne gražus kūnas“, - vylėsi teisininkė.

Ji pabrėžė, jog Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba stengiasi ne bausti lygioms galimybėms nusižengiančius verslo atstovus, o perspėti juos. Šios tarnybos specialistas Valdas Dambrava LŽ teigė, jog V. Damonskio bus prašoma kuo skubiau nuimti minėtą atvaizdą. Kitaip verslininkui gali tekti mokėti iki 2 tūkst. litų siekiančią baudą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"