Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITROŽIŲ KARAIMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Nauja autobusų stotis-prekybos centras kiršina Trakų gyventojus

 
2017 02 23 11:30
Dabartinė Trakų autobusų stotis nekelia susižavėjimo nei vietos gyventojams, nei turistams. miestai.net nuotrauka

Trakų rajono valdžios ruošiamą leidimą privačiam investuotojui pertvarkyti miesto skauduliu tapusią autobusų stotį ir greta jos pastatyti didžiulį prekybos centrą visuomenininkai vadina kultūros paveldo naikinimu. Tuo metu savivaldybės vadovai džiaugiasi, kad pagaliau atsirado verslininkai, pasirengę imtis minėto projekto.

Kitąmet Trakuose nušiurusios ir gėdą ne tik šiai istorinei Lietuvos sostinei, bet ir visai šaliai darančios autobusų stoties vietoje turėtų iškilti nauja stotis, o greta jos – didžiulis, maždaug 2 tūkst. kvadratinių metrų prekybos centras.

Edita Rudelienė/lt.wikipedia.org nuotrauka

Trakų rajono merė Edita Rudelienė džiaugiasi, jog artėja metas, kai nebereikės raudonuoti prieš turistus dėl vienos gražiausių Lietuvos vietovių vaizdą darkančio statinio, o ir savivaldybės gyventojams bus patogu, kad naujoji autobusų stotis ir prekybos centras įsikurs greta.

Tačiau numatytos įkurtuvės džiugina toli gražu ne visus. Trakuose gyvenanti šios vietovės tyrinėtoja, filologijos mokslų daktarė Lina Leparskienė įsitikinusi, kad žadami pastatyti objektai subjauros Trakų veidą.

Bandydama įrodyti, kad prie įvažiavimo į Trakus, kur dabar stovi senoji autobusų stotis, jokiu būdu negali atsirasti prekybinis monstras, L. Leparskienė su bičiuliais sukūrė peticiją, kuria kreipiamasi į aukščiausias valdžios instancijas ir kurią pasirašyti raginami visi Trakams neabejingi piliečiai.

Edita Rudelienė: „Autobusų stotis – Trakų skaudulys, kuriam pašalinti savivaldybė neturi lėšų.“

Užgoš romantinį vaizdą

„Lietuvos žinių“ kalbinta L. Leparskienė pasakojo, jog žinia, kad norima perstatyti Trakų autobusų stotį ir prie jos pastatyti didžiulį prekybos centrą, vietos gyventojus pasiekė maždaug prieš metus. Mokslininkė teigė tada sužinojusi, kad siekiama statyti aukštą „dėžę“, esą paslėpsiančią prie vietovės kraštovaizdžio netinkančius sovietinius daugiabučius.

„Kadangi ne tik gyventojams, bet ir už kraštovaizdį bei kultūros paveldą atsakingiems specialistams pernelyg aukštas statinys netiko, nutarta jį pažeminti ir, kaip mums bandoma įteigti, pritaikyti prie aplinkos“, – sakė L. Leparskienė. Anot jos, nors ir numatyti architektūriniai pakeitimai, didžiuliam prekybos centrui Trakuose – ne vieta. „Juolab kad jis taptų miesto vartais, užgožiančiais visą romantinį vaizdą, dėl kurio žmonės ir lanko Trakus“, – dėstė L. Leparskienė.

Jos manymu, esamų prekybos centrų Trakams – per akis. Esą dabartinę tikrai negražią autobusų stotį būtų galima pertvarkyti į gerokai mažesnę, šalia jos įkurdinti kavinukę, o aplinkinę teritoriją paversti žaliąja erdve.

„O dabar visur vyraus betonas ir metalas, vietoje, skalaujamoje dviejų ežerų, numatytose įrengti automobilių stovėjimo aikštelėse stovės galybė automobilių“, – aiškino L. Leparskienė. Tad ji ragino nuo betono ir metalo konstrukcijų ginti vieno iš Lietuvos valstybingumo centrų istorinį paveldą, o drauge pabrėžė, kad paveldo vertybių sąskaita nevalia plėtoti verslo. „Nelikime abejingi pasididžiavimą Lietuva įkvepiančioms vietoms“, – sakė L. Leparskienė.

Merijos atstovai tikina, kad nauji projektiniai pasiūlymai "labiau prisitaiko prie aplinkos"./Vizualizacija

Laukia įkurtuvių

Tuo metu Trakų rajono merei E. Rudelienei džiugu, kad pagaliau atsirado verslininkai, pasisiūlę pastatyti modernią stotį, o šalia jos – prekybos centrą.

„Autobusų stotis – Trakų skaudulys, kuriam pašalinti savivaldybė neturi lėšų“, – „Lietuvos žinioms“ sakė ji. Anot merės, net jei pinigų stočiai modernizuoti būtų skirta iš europinių fondų, savo lėšomis turėtų prisidėti ir rajono savivaldybė, o jos biudžete pinigų šioms reikmėms nėra.

„Verslininkai pateikė jau antrą projektą, kaip turėtų atrodyti stotis ir prekybos centras“, – pasakojo E. Rudelienė. Jos teigimu, Trakuose iškilsiantis statinys skirsis nuo kituose miestuose perstatomų autobusų stočių, bus palyginti nedidelis, originalios architektūros. Projektinio sumanymo aptarimas su visuomene numatytas kovo pradžioje, o naujoji stotis drauge su prekybos centru turėtų iškilti jau po metų, 2018-aisiais. Rajono vadovė tikino, kad dauguma žmonių būsimu statiniu patenkinti ir laukia įkurtuvių.

Reikia žengti į priekį

Trakų istorijos muziejaus direktorius Virgilijus Poviliūnas „Lietuvos žinioms“ taip pat prisipažino laukiantis naujos autobusų stoties, nes dabartinė – ir pasenusi, ir negraži, ir netvarkinga. Jis pabrėžė, kad gyvename XXI amžiuje ir turime žengti į priekį. „Neabejoju, kad pastačius naują stotį vieta taps tvarkingesnė nei dabar“, – sakė V. Poviliūnas.

Trakų istorinio nacionalinio parko direktorius Gintaras Abaravičius teigė, jog dabartinė sovietinius laikus menanti Trakų autobusų stotis anaiptol nėra graži, tad nuo architektų sumanymo priklausys, ar žadama statyti naujoji stotis drauge su prekybos centru taps šį miestą reprezentuojančiu statiniu.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
Rožių karaiSportasŠeima ir sveikataTrasaKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"