TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Naujas tiltas glumina Klaipėdos politikus

2016 02 25 6:00
Bastionų tilto vizualizacija.

Uostamiestyje, pačiame centre šalia Jono kalnelio, apie 2020 metus turėtų būti atidarytas naujas tiltas per Dangę, tačiau jau dabar šis 8,5 mln. eurų vertės projektas užvirė aistrų katilą.

Mat paaiškėjo, kad projektuojamas Bastionų tiltas turės pakeliamąjį mechanizmą, kuris esą bus nenaudojamas, nors tilto statyba dėl šio įrenginio taps brangesnė.

„Sunkiai suvokiamas Klaipėdos valdžios sprendimas statyti būtent tokį tiltą, nes Dange neplaukios tokie laivai, kad jį reikėtų kilnoti. Juk ir Biržos, ir Pilies tiltai per metus pakeliami daugiausia kartą ar du. Jei ir bus atgaivintas vandens kelias Dange iki Tauralaukio, tai juo naudosis žemi pramoginiai laiveliai, o jachtos stiebus nulenkia ir gali praplaukti po tiltais šių nekeliant“, – LŽ sakė Klaipėdos miesto tarybos narys, paveldosaugininkas Laisvūnas Kavaliauskas.

Buvęs ilgametis Klaipėdos meras Rimantas Taraškevičius stebėjosi, kad svarstant Bastionų tiltą net nebuvo pasiūlyti alternatyvūs variantai: tik su pakeliamuoju mechanizmu.

Tokio dydžio laivai kaip “Meridianas” Dange nebeplaukioja, todėl manoma, kad užtektų ir naujo stacionaraus, o ne pakeliamojo tilto per upę.Deniso Nikitenkos nuotrauka

Pasigedo logikos

Per Dangę Klaipėdoje nutiesti du tiltai – Pilies ir Biržos, jie gali būti pakeliami. Antrasis būna pakeliamas itin retai: arba profilaktiškai tikrinant mechanizmo veikimą, arba tokiomis išskirtinėmis progomis kaip burlaivio „Meridianas“ grąžinimas po remonto į įprastinę vietą krantinėje. Pilies tiltas pakeliamas per didžiąsias miesto šventes, kai atplaukia burlaiviai, tačiau irgi labai retai.

Todėl uostamiesčio valdžios sprendimas nutiesti dar vieną pakeliamąjį tiltą ne vienam politikui ir klaipėdiečiui kelia nuostabą. „Tarsi bandoma pritaikyti tiltą tiems laikams, kai Dangė buvo pagrindinis uostas, t. y. prieš šimtmetį ir seniau. Taip, tada tiltai buvo dažnai pasukami arba pakeliami, nes plaukiojo didžiuliai garlaiviai, prekybiniai laivai. Prie geležinkelio tilto veikė superfosfato fabrikas „Union“, medienos, anglių sandėliai, todėl upe plaukiojo išties dideli laivai. O ir pati Dangė buvo gal net dukart platesnė, gilesnė“, – pasakojo L. Kavaliauskas.

Jo manymu, XXI amžiuje už valdiškus pinigus statyti per Dangę naują tiltą su pakeliamuoju mechanizmu yra nelogiška. „Jei ir bus atgaivintas vandens kelias, vadinamasis karalienės Luizės maršrutas upe iki Tauralaukio, turistai bus plukdomi nedideliais žemais laiveliais, jie praplauks pro visus tiltus. Mano manymu, tokį ir reikėjo projektuoti Bastionų tiltą: be brangiai atsieinančio mechanizmo ir gal kiek aukštesnį nei Biržos“, – siūlė paveldosaugininkas. Atstumas nuo vandens paviršiaus iki Biržos tilto konstrukcijų yra 2,5 metro. Pasirodo, lygiai toks pats suprojektuotas ir Bastionų tiltas.

Prieš šimtmetį Dangės upė buvo labai intensyvios laivybos arterija, todėl tiltai per ją buvo kilnojami kone kasdien.LŽ archyvo nuotrauka

Anot kito uostamiesčio tarybos nario, buvusio Klaipėdos mero R. Taraškevičiaus, akivaizdu, kad pakeliamasis tiltas bus kur kas brangesnis nei stacionarus. „O kiek brangesnis, nežinome, nes svarstyti buvo pasiūlytas tik vienas variantas“, – sakė jis.

Teisiniai apynasriai

Aistras gesinti pabandė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas. Jis paaiškino ne vieną aplinkybę. „Mūsų specialistai negalėjo skelbti konkurso kitokiam tiltui projektuoti. Juk yra patvirtintas miesto bendrasis, Danės specialusis, teritorijos detalusis planai ir kiti strateginiai teritorijų planavimo dokumentai. Pagal juos žvelgiama į upę iš dešimtmečių perspektyvos, nes joje turės būti plėtojama laivyba iki Tauralaukio gyvenvietės. Ateityje iki Tauralaukio numatyta įrengti 14 prieplaukų. Stacionaraus tilto klausimas net nebuvo svarstomas, nes taip nuspręsta dar ankstesnių Klaipėdos tarybų kadencijų darbo metu“, – teigė specialistas.

Bastionų tilto vieta

Anot R. Zulco, Bastionų tiltas kainuos apie 6 mln. eurų, dar apie 2,5 mln. eurų atsieis sutvarkyti aplinkines gatves, tilto prieigas. Visa tai bus finansuojama iš Europos Sąjungos, mūsų šalies ir uostamiesčio biudžeto.

„Dėl teisinių reglamentų, susijusių su senamiesčiu, nebuvo galima projektuoti ir aukštesnio tilto. O jis būtinas norint sumažinti automobilių srautus per Biržos ir Pilies tiltus, nuo mašinų judėjimo atlaisvinti senamiestį. Visas naujasis kompleksas, tikimės, bus užbaigtas 2020–2022 metais. Iki to laiko bus įrengiamos ir minėtos laivų prieplaukos aukštyn upe nuo būsimojo Bastionų tilto, gaivinamas vandens maršrutas“, – tikino R.Zulcas. Esą išplėtojus intensyvesnę laivybą Dange pakeliamasis tilto mechanizmas ir būtų svarbus, nes naujose prieplaukose galėtų švartuotis didesni laivai.

Dangė XX a.pr.

Tilto projektavimo ir projekto vykdymo darbus atlieka jungtinė architektų komanda – bendrovė „Kelprojektas“, Klaipėdos architektų biuras „Andrijauskas ir partneriai“ bei projektavimo bendrovė iš Olandijos „Royal HaskoningDHV“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"