TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Naujasis Alytaus tiltas – aukščiausias šalyje

2015 11 03 6:00
Baltosios rožės tilto aukštis - 38 metrai, ilgis - 260 metrų. Alytaus miesto savivaldybės nuotrauka

Alytus rengiasi atidaryti naują tiltą per Nemuną, pastatytą ant sutvirtintų caro laikų geležinkelio tilto atramų. 38 metrų aukščio pėsčiųjų ir dviratininkų tiltas – aukščiausias Lietuvoje.

Turistų ypač gausiai lankomam Anykščių šilelio medžių lajų takui greitai atsiras konkurentas – Baltosios rožės tiltas Alytuje. Nuo jo atsiveria įspūdingi, kvapą gniaužiantys vaizdai.

Prikeliama istorija

Naujasis Alytaus tiltas jau pastatytas ir netrukus bus atidarytas. „Iš tiesų žmonėms žadėta, kad tiltas bus atidarytas rudens pradžioje. Tačiau statybų pradžia vėlavo pusmečiu, tad ir tilto atidarymą teko nukelti į rudens pabaigą“, – sakė Alytaus vicemeras Tautvydas Tamulevičius. Jis pabrėžė, kad abu Nemuno krantus sujungsiantis tiltas alytiškiams svarbus ir reikalingas.

Žmonių susidomėjimą šiuo statiniu liudija ir tai, kad vasarą renkant jam pavadinimą sulaukta daugybės pasiūlymų. „Iš visų pasiūlytųjų tiltui išrinkome Baltosios rožės vardą, nes tai – mūsų miesto simbolis“, – pasakojo T. Tamulevičius.

Vicemeras teigė, kad Baltosios rožės tiltas pastatytas būtent toje vietoje, kur stovėjo Rusijos caro laikų tiltas, susprogdintas per Pirmąjį pasaulinį karą besitraukiančių Rusijos kareivių. „Šiemet minėjome šio tilto susprogdinimo šimtmetį. Simboliška, kad lygiai po 100 metų tiltą vėl atidarysime. Tai vienas pavyzdžių, kaip prikeliama istorija“, – tvirtino jis.

T. Tamulevičius prasitarė, kad jau sulaukta siūlymų pėsčiųjų ir dviračių tiltą panaudoti šuoliams su gumine virve bei kitokioms ekstremalų pramogoms. „Jau ir dabar, kol tiltas neatidarytas, juntame didžiulį susidomėjimą juo. Tikimės, kad Baltosios rožės tiltas taps vienu lankomiausių turistinių objektų Lietuvoje“, – vylėsi vicemeras.

Atnaujino skulptūrą

Alytaus kraštotyros muziejaus vyriausiasis muziejininkas Vilmantas Dunderis pasakojo, kad naujojo tilto pirmtakas iškilo 1899-aisiais stiprinant Rusijos vakarinį pasienį. 1915 metais kaizerinės Vokietijos kariuomenės vejama caro armija tiltą susprogdino. Kadangi tai faktiškai paralyžiavo tuomečio Alytaus gyvenimą, Lietuvą užėmę vokiečių kariai surentė medinį tiltą. Nepriklausomos Lietuvos laikais jis tapo pavojingas ir traukiniai juo nebevažinėjo. Vėliau medinis tiltas buvo išardytas, liko tik caro laikų atramos. Jos buvo įtrauktos į kultūros objektų sąrašą ir pravertė statant naująjį tiltą.

Sovietmečiu švenčiant Alytaus savivaldos 400 metų sukaktį, netoli tilto buvo pastatyta skulptoriaus Vytauto Karčiausko skulptūra „Lelijos žiedas“, kuri žmonėms labiau priminė rožę. „Iš tiesų baltoji rožė, siejama su Dievo Motina, yra Alytaus simbolis, kuris įkomponuotas į mūsų miesto herbą. Sovietmečiu to pabrėžti neturėjome teisės, tad skulptorius, matyt, ir pavaizdavo leliją, nors žmonės skulptūroje matė rožę“, – aiškino V. Dunderis. Statant naują tiltą šalia jo iškilo ir atnaujinta skulptūra, kuri dabar jau iš tiesų labiau primena rožę.

Žada stiprių įspūdžių

Alytaus miesto merijos Investicinių projektų skyriaus vyriausioji specialistė Ingrida Leskevičienė LŽ teigė, jog mintis statyti naują tiltą alytiškiams kilo prieš gerą dešimtmetį. „Bene pirmieji puoselėti šią idėją ėmė dviračių sporto entuziastai. Tai jų iniciatyva Alytuje supiltas geležinkelio pylimas virto dviračių taku. Nesitenkindami, kad dviračių takas yra tik vienoje Alytaus pusėje, šie žmonės ėmė įtikinėti, kad būtų gerai nutiesti tiltą per Nemuną, kuriuo galėtų važinėti dviratininkai bei vaikščioti pėstieji“, – sakė ji.

I. Leskevičienė pasakojo, kad iš pradžių planuota statyti dviejų aukštų tiltą: vienas aukštas būtų buvęs skirtas dviratininkams, kitas – pėstiesiems. Tačiau tai būtų atsiėję pernelyg brangiai. Baltosios rožės tilto statyba kainavo beveik 8,2 mln. eurų, kone visa ši suma – europinių fondų lėšos.

Tilto aukštis – 38 metrai, ilgis – 260 metrų. Už jį Lietuvoje aukštesnis tik Lyduvėnų tiltas, tačiau šiuo tiltu važinėja vien traukiniai, žmonėms ant jo lipti griežtai draudžiama. „Užlipusieji ant mūsų tilto patirs stiprių įspūdžių“, – žadėjo Alytaus valdininkė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"