TV programa

Horoskopai

SEKITE MUS Registruotiems varototojams
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Naujųjų pokylis po senamiesčio skliautais

2013 12 28 6:00
Vilniaus senamiestyje įsikūręs restoranas "Terrano" savo svečiams žada nepamirštamą naujametę naktį. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotraukos

Visus metus dirbę, Kūčioms ir Kalėdoms gaminę tradicinius patiekalus ir kvietę prie stalo šeimą, 2014-ųjų išvakarėse turime teisę pailsėti, išeiti į žmones ir pasilepinti prabangos lašeliu. Pavyzdžiui, užsisakyti staliuką restorane „Terrano“, savo svečiams žadančiame stebuklingas Naujųjų metų sutiktuves.

Įsivaizduokime: švelniai mirga žvakių šviesa, kyla prabangaus šampano burbuliukai, skamba gyva muzika. Prie šventiškai papuoštų staliukų ragaujami prabangūs patiekalai, o netrukus orus ponas pakviečia šokiui savo elegantišką damą.

Ši romantiška vaizduotės šventė taps realybe, jeigu sumanysite Naujuosius metus pasitikti pačioje Vilniaus senamiesčio širdyje, istoriniame pastate Pilies gatvėje 34 įsikūrusiame restorane „Terrano“, kerinčiame išskirtine erdve bei užburiančiomis interjero detalėmis. Svečius sutikti jau rengiasi subtilia klasikinio stiliaus aplinka išsiskiriantis restoranas ir šalia įsikūręs cigarų klubas „Maduro Cigar Lounge“, iš kurio galima patekti į neapsakomo jaukumo dengtą vidinį kiemelį. Originaliais laiptais nusileidus į gilią praeitį menančius skliautuotus rūsius, duris atvers vyninė, užburianti savo jaukumu bei skoningai išreikšta tikrojo senamiesčio dvasia.

Ypatinga vieta

„Terrano“ šeimininkai – gerai žinomi verslininkai Edita ir Robertas Petruičiai – žada: šventės naktį, kaip, beje, ir kiekvienu kitu metu, gera nuotaika ir ypatinga iškilmių atmosfera jų svečiams garantuota. „Svečius sutiksime gyva muzika, vaišinsime šampanu. Užkandžiui pasiūlysime salotų, karpačo arba gardumyno su mocarelos sūriu. Išvyniojus dailiai susuktą ir papuoštą šventinį meniu, bus galima rinktis karštuosius patiekalus: didkepsnį, lašišų filė kepsnį, vištieną arba bet kurį patiekalą iš plataus įprastinio valgiaraščio. Žinoma, vaišinsime ir desertu“, - apie rengiamą vakarą pasakojo ponia Edita.

Šeimininkai džiaugiasi savo klientams galėsiantys pasiūlyti tobulą Naujųjų sutikimą. Mat restoranas „Terrano“ yra įsikūręs ypač patogioje vietoje – vos už kelių šimtų metrų nuo jo papuoštos dvi pagrindinės Vilniaus Kalėdų eglės. Nuo restorano durų paėjėjus vos keliasdešimt žingsnių į kairę, nušvis Rotušės aikštės žaliaskarė, į dešinę – papuošalais sumirgės Katedros aikštės eglė, pripažinta gražiausia Baltijos šalyse. Taigi laikrodžio rodyklėms artėjant prie dvyliktos, „Terrano“ svečiai galės patraukti prie vieno ar kito šventės simbolio, pasigrožėti fejerverkais, o paskui toliau tęsti linksmybes restorane.

„Laisvų vietų kol kas dar turime, kviečiame rezervuoti staliukus. Remdamasi praėjusių metų patirtimi galiu pasakyti, kad paskutinę dieną jau būna sausakimša. Sutinkant 2013-uosius, sulaukėme daugybės svečių – iš Baltarusijos, Italijos, Ispanijos, Rusijos, žinoma, ir iš Lietuvos. Teko pasukti galvą, kaip visus jaukiai įkurdinti, kur pastatyti papildomus staliukus. Matėme didžiulį norą patekti į mūsų restoraną, o po renginio išgirdome daugybę padėkų už puikų vakarą“, - džiaugėsi E.Petruitienė.

Svajonės pildosi

Prieš pusantrų metų pradėję tvarkyti dabar jaukumu švytintį savo restoraną, verslininkai sako tada išgyvenę svajonės išsipildymą. „Visą laiką troškau įsikurti senamiesčio širdyje, jausti čia tvyrančią ypatingą miesto dvasią. Pastatas, kuriame dabar veikia mūsų restoranas, patraukė akį prieš kelerius metus, nors jame tuo metu veikė kita įstaiga. Tąkart su vyru čia išgėrėme kavos, pasikalbėjome, kaip būtų puiku tokioje ypatingoje vietoje dirbti patiems. Patikėkite: svajonės kartais pildosi! Prieš pusantrų metų išgirdome, kad mūsų svajonių patalpos išnuomojamos“, - neslėpė ponia Edita.

Iš pagrindų pertvarkydami tuo metu gerokai nugyventas patalpas – ir pagrindines sales pirmame aukšte, ir erdvius senuosius rūsius, šeimininkai vadovavosi nuojauta: tokį sprendimą senamiestis palaimins, o kitoks bus svetimas istorinėje aplinkoje.

„Restoranui pasirinkome klasikinį interjerą su originaliomis senove alsuojančiomis detalėmis. Tai buvo mano užgaida. Apmąsčiau, kaip turi atrodyti kiekviena kertelė, sunešiau kiekvieną paveikslėlį, kiekvieną žvakidę, kiekvieną daiktelį. Juos rinkau visoje Europoje. Visiškai nesigėdiju pasakyti, kad išnaršiau ir Vilniaus antikvarinius turgelius: kaip kiti kas rytą eina į darbą, taip aš ėjau ieškoti ypatingų daiktų“, - šypsojosi išskirtinį skonį kurdama interjerą pademonstravusi ponia Edita.

Cigarų klubas savo ruožtu buvo daugybę metų brandinta R.Petruičio svajonė: turėti vietą, prie kurios linksta širdis, kur galima pakviesti draugus, kurios duris ne gėda atverti šį pomėgį puoselėjantiems svečiams. „Pažinojome žmonių, mėgstančių cigarus, kurie ne kartą apgailestavo, kad ši kitose šalyse gilias šaknis turinti tradicija Lietuvoje nėra populiari. Taigi kurdami restoraną, įgyvendinome ir cigarų klubo idėją. Jame žmonės, nemėgstantys cigarečių, gali gerai praleisti laiką prie kilnaus gėrimo, papsėdami cigarą“, - pasakojo šeimininkai.

Jie džiaugiasi, kad senove alsuojančioje vyninėje svečiai gali ragauti Lietuvoje rečiau aptinkamo, bet žinovų labai gerai vertinamo, daugybe medalių apdovanoto Makedonijos vyno. „Mūsų siūlomas vynas – ne tas, kurį reikėtų ilgai „pratintis“. Galiu garantuoti, kad jau pirmoji taurė užburs: vynas toks gardus, kad įtinka visiems. Nemačiau dar nė vienos šį gėrimą ragaujančios moters, kuri būtų pasakiusi, kad vynas jai nepatinka ar nekelia jokių emocijų“, - aiškino E.Petruitienė.

Kiekvienam skoniui

„Terrano“ virtuvė svečiams siūlo daugybę europietiškų patiekalų: antienos kepenėlių užkandį ir įvairų karpačą, salotas, sriubas, įvairius žuvies ir mėsos patiekalus, spalvingus desertus. Visi patiekalai kuriami dalyvaujant fantazuoti virtuvėje mėgstančiai šeimininkei.

„Žinote, kodėl neprisirišome prie vienos kurios nors koncepcijos? Juk Pilies gatve, ypač vasarą, plūsta tikras "internacionalas": žydai, japonai, italai, rusai, kitų tautų turistai. Norėjosi, kad žmogus, atsivertęs mūsų meniu, rastų savo skoniui artimą užkandį. Juk negali pasirinkti vien italų virtuvės ir ištisai siūlyti spagečius arba gaminti tik rusiškus patiekalus – barščius ir koldūnus“, - aiškino ponia Edita.

O jeigu klientas teiraujasi lietuviškų patiekalų? Šeimininkė neslepia: jeigu kas nors labai užsimano lietuviško maisto, ji, visiškai nepavydėdama kaimynams, parodo, kur galima skaniai valgyti cepelinų. „Patys turime, pavyzdžiui, labai skanių bulvinių kukulių su baravykų padažu. Galime pasiūlyti ir gardžių bulvinių blynelių su lašišų rožytėmis. Pasirinkti tikrai yra iš ko. O mūsų nuolatiniai klientai dažnai prašo virtinukų. Iš tikrųjų tai – rankų darbo ravioliai su skirtingais įdarais. Jie - ypatingo skonio, jų paragavę klientai visada išeina patenkinti“, - džiaugėsi verslininkė.

„Terrano“ šeimininkai prisipažįsta kartais išgirstantys klausimą: kodėl nepasuko lengviausiu keliu, neatidarė dar vieno alaus baro, klubo ar smuklės? „Mums norėjosi tokioje ypatingoje vietoje, kur nuolatos pilna užsienio turistų, kultūringų žmonių, sukurti subtilesnę atmosferą – su taure vyno, elegantišku užkandžiu, rafinuotu interjeru. Mūsų restoranas – kartu su vyru puoselėjamas „kūdikis“. Jis reikalauja labai daug laiko ir jėgų, bet viską atperka patenkinti svečiai. Smagiausia, kai išeidami padėkoja, pasako, kad ši vieta verta 100 balų. Dėl to verta stengtis“, - patikino E.Petruitienė.

***

Restorano „Terrano“ dovana: subtilus silkės užkandis

„Lietuvos žinių“ skaitytojus restorano „Terrano“ šeimininkai kviečia kartu sutikti Naujuosius metus. O prieš tai – pabandyti pasigaminti tradicinį lietuvišką silkės ir baravykų užkandį, mielai ragaujamą restorane, gražiai papuošiantį ir bet kurį šventinį stalą.

Ponia Edita siūlo: trims suktinukams paruošti prireiks vienos silkės filė. Ją, labai aštriu peiliu pjaudami išilgai, padalijame į tris juosteles. Iš žuvies susukame tuščiavidurius ritinėlius, o jų kraštelius, kad neiširtų, „susegame“ gvazdikėliu.

Iki gelsvumo pakepiname kapotą svogūną, ten pat suberiame smulkiai pjaustytus šviežius ar šaldytus baravykus, šiek tiek pakaitiname.

Kol grybų masė vėsta, išverdame bulves su lupenomis. Nulupame, supjaustome stambesnėmis riekutėmis ir apkepame gruzdintuvėje arba keptuvėje.

Gražioje lėkštėje paskirstome šviežias žoleles: krapus, rukolas, smulkias salotas. Jas galima pašlakstyti aliejumi ar žolelių padažu. Išdėliojame vyšninius pomidoriukus. Centre dedame tris bulvių riekeles, ant jų – po silkės „šulinėlį“. Į vidų prikrauname kepintų baravykų. Viršų papuošiame lašeliu grietinės.

Patiekiame su garstyčių padažu.

DALINKIS:
GIMTASIS KRAŠTAS
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"