TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Neringa pažabojo mašinų srautus

2016 09 07 6:00
Šiemet, nors Alksnynės postą kirto mažiau automobilių, iki rugpjūčio 31-osios surinkta 1 mln. 721 tūkst. eurų rinkliavos. Deniso Nikitenkos nuotrauka

Neringos politikų užmojai bandyti didesniais mokesčiais sumažinti lengvųjų automobilių srautus į kurortą pasiteisino: šį sezoną „ratuotų“ poilsiautojų buvo apie 15 tūkst. mažiau nei tuo pačiu metu pernai.

Svarstoma, kad įtakos tam galėjo turėti ne tik santykinai prasti orai, bet ir nuo birželio 20-osios iki rugpjūčio 20 dienos taikytas dvigubai didesnis rinkliavos tarifas, siekęs 20 eurų (pernai buvo 10 eurų).

„Manome, kad mūsų lūkesčiai išsipildė. Žmonės ėmė labiau naudotis viešuoju, vandens transportu, atvažiuoti dviračiais. Žinoma, ilgaisiais savaitgaliais ar esant geriems orams tie 20 eurų keliautojams nėra rodiklis, tačiau šiemet kurortinio sezono metu Alksnynės kontrolės postą kirto kur kas mažiau automobilių nei pernai“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Neringos meras Darius Jasaitis.

Nidos verslininkai tikino didelio klientų sumažėjimo dėl padvigubinto tarifo nepajutę. Esą daugiausia įtakos poilsiautojams turi ne papildoma finansinė našta, bet orai.

Skaičių karuselė

Alksnynės kontrolės postas jau seniai yra tapęs savotišku lakmuso popieriumi norint sužinoti, kiek žmonių mašinomis važiavo į Neringos savivaldybės teritorijoje esančius kurortus.

Savivaldybė buvo atlikusi transporto priemonių srautų analizę ir suskaičiavo, kad 2013-ųjų birželio-rugpjūčio mėnesiais į kurortą buvo atvažiavę apie 76 tūkst. automobilių, 2014 metais – beveik 86 tūkst., o 2015-aisiais Alksnynės kontrolės postą kirto net 93,4 tūkst. mašinų. Matant tokią tendenciją, šiemet ir buvo nutarta įvesti padidintą tarifą.

Darius Jasaitis: "Tų lėšų savivaldybė “nepravalgo”, o investuoja į aplinką, kuria naudojasi mūsų kurorto svečiai.” /Alinos Ožič nuotrauka

Norėta rinkliavą pakelti net iki 50 eurų, tačiau apsiribota 20 eurų suma. Tiek reikia mokėti važiuojant lengvuoju automobiliu.

„Lietuvos žinios“ gavo konkrečius „brangiojo“ laikotarpio skaičius, jie – gana iškalbingi.

Remiantis Neringos savivaldybės administracijos pateiktais duomenimis, šių metų birželio mėnesį važiavo apie 16 tūkst. lengvųjų transporto priemonių, mokančių vietinę rinkliavą už įvažiavimą į Neringą. Palyginti su praėjusių metų birželio duomenis, skirtumas labai nedidelis: šiemet važiavo apytiksliai 200 lengvųjų transporto priemonių mažiau.

Šių metų liepos mėnesį važiavo apie 26 tūkst. lengvųjų transporto priemonių – 8 tūkst. mašinų mažiau (vidutiniškai apie 200 per dieną mažiau) nei praėjusiais metais.

Rugpjūčio mėnesio duomenimis, lengvųjų transporto priemonių per Alksnynės kontrolės postą važiavo apie 28 tūkst., ir tai yra apie 7 tūkst. transporto priemonių mažiau nei 2015-aisiais.

Įdomu tai, kad mašinomis mažiau važiuota ir pasibaigus kurortinio sezono 20 eurų kainai (po rugpjūčio 20-osios), kai vėl galioja tik 5 eurų rinkliava. Šiemet – 8828, pernai – 11 464 automobiliai.

Nors mašinų vyko mažiau, padidintas tarifas šiais metais leis surinkti į Neringos biudžetą daugiau pajamų: 2015-aisiais iki rugpjūčio 31 dienos už įvažiavimą gauta 1 mln. 256 tūkst. eurų, o šiemet tuo pačiu laikotarpiu – 1 mln. 721 tūkst. eurų.

Verslininkai teigia, kad poilsiautojų įpročius labiausiai lemia orai. /"Lietuvos žinių" archyvo nuotrauka

Įrengs aikštelę

Neringos meras D. Jasaitis tikino, kad priemonė didesniu tarifu skatinti žmones rinktis alternatyvius būdus keliauti po Kuršių neriją pasiteisino.

„Faktas, kad iš rinkliavos surenkama daugiau pajamų į biudžetą, pirmiausia susijęs ne su siekiu pasipinigauti, o su noru vystyti Neringos infrastruktūrą. Pavyzdžiui, būtent iš tų lėšų buvo sutvarkytas Nidos uostelis, įrengta gerokai daugiau jachtų švartavimosi vietų, pagerintos sąlygos buriuotojams, turistams. Tų lėšų savivaldybė „nepravalgo“, o investuoja į aplinką, kuria naudojasi mūsų kurorto svečiai“, – kalbėjo jis.

Kurorto vadovas priminė, kad vadinamojo ekologinio mokesčio didinimas susijęs su siekiu sumažinti pusiasalyje transporto srautus, kovoti su oro tarša ir automobilių statymo problemomis.

„Už tas lėšas norime išplėsti mokamą automobilių stovėjimo aikštelę Taikos g., Nidos pakraštyje. Ji priklauso savivaldybei, o aikštelėje telpa 150–170 automobilių. Norime, kad jų ten būtų galima statyti dvigubai tiek, nes vasarą aikštelė – sausakimša. Jau rengiamas naujas detalusis planas, vėliau – techninis projektas“, – pasakojo D. Jasaitis.

Pasiteiravus, ar ta aikštelė būtų požeminė, ar kelių aukštų antžeminė, meras dar negalėjo atsakyti.

Verslui nepakenkė

Nemažai Neringos kavinių, restoranų, viešbučių ir kitokių tiesiogiai su poilsiautojais susijusių įstaigų atstovų anksčiau stojosi piestu prieš norą iki 20 eurų padidinti įvažiavimo mokestį. Esą taip būtų prarandami klientai, sumažėtų pajamos. Vis dėlto šis baubas pasirodė ne toks ir grėsmingas.

Anot Neringos turizmo ir verslo asociacijos prezidentės Irmos Baltrušaitienės, didesnis tarifas „ratuotiems“ svečiams sezono nesugadino.

„Žmonės, vykdami į Neringą, žino, kur važiuoja ir kiek viskas kainuoja. Todėl jie planuoja savo atostogas dar pavasarį. Tie papildomi 10 eurų už įvažiavimą tikrai netapo priežastimi boikotuoti kurortą. Na, galiu pasakyti, kad vienadieniams poilsiautojams tai galėjo atsiliepti ir jų sumažėjo. Nors išties ne pinigai lemia žmonių įpročius vasarą, o orai“, – pažymėjo ji.

Birželį, liepą dėl prastų orų kentėjo visi pajūrio verslininkai, tačiau palyginti šiltas rugpjūtis atpirko galimus nuostolius.

„Pamatytumėte, kas dabar, rugsėjo pradžioje, darosi Nidoje. Pilna žmonių, nes orai geri“, – sakė I. Baltrušaitienė.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"