TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Neringos politikai nori oro uosto

2016 06 18 6:00
Netoli Nidos esančią orlaivių lauko aikštelę jau oficialiai leista eksploatuoti. Sandros Vaišvilaitės nuotraukos

Bulvikio rage netoli Nidos šiandien oficialiai atidaromas nuo 1999 metų neveikęs orlaivių kilimo ir tūpimo takas. Neringos valdžia teigia ateityje sieksianti įregistruoti aerodromą, kuris turėtų infrastruktūrą ir galėtų priimti iki 20 vietų keleivinius lėktuvus.

Leidimą eksploatuoti taką birželio pradžioje išdavė Civilinės aviacijos administracija, tad į Kuršių neriją jau bus galima legaliai atskristi lengvuoju lėktuvu, sklandytuvu ar sraigtasparniu.

Šiandien Nidos kilimo ir tūpimo take vyks aviacijos šventė – parodomosios akrobatinio skraidymo varžybos, skirtos atkurto akrobatinio skraidymo 50-mečiui paminėti. Aukštąjį pilotažą demonstruos ir meistras Jurgis Kairys.

Paruošė naudoti

Sovietmečiu už kelių kilometrų į šiaurę nuo Nidos plytintis vadinamasis aerodromas turėjo mažo regioninio oro uosto statusą. Pakilimo takas nutiestas 1967 metais. Nuo 1970 iki 1975 metų iš Nidos tiesiai į Palangą, Kauną ir Vilnių reguliariai skraidė An-2 tipo lėktuvai. Tačiau atkūrus nepriklausomybę Nidos aerodromu beveik nustota naudotis, o nuo 1999 metų jį, kaip neatitinkantį saugos reikalavimų, uždrausta eksploatuoti.

2012-aisiais patvirtinus naują Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) tvarkymo planą orlaivių nusileidimo aikštelė Bulvikio rage įvardyta kaip civilinės aviacijos lauko aikštelė. Jai keliami minimalūs reikalavimai, tačiau norint pradėti eksploatuoti objektą KNNP direkcijai ir Neringos merijai reikėjo atlikti nemažai namų darbų. Pirmiausia apie 30 metrų atstumu nuo tako KNNP iškirto visus medžius, krūmus, panaikino kelmus. Abipus plytinčiame miške taip pat neapsieita be aukštų pušų kirtimo. Šiemet Neringos merija 500 metrų ilgio take jau atliko naują ženklinimą (nubraižė linijas, rodykles ir kt.), pastatė stendus su informacija, priešgaisrines platformas su smėliu ir gesintuvais, vėjarodę.

„Birželio pradžioje Civilinės aviacijos administracijos komisija pakilimo ir tūpimo taką pripažino tinkamu naudoti ir išdavė leidimą iki gruodžio mėnesio jį eksploatuoti. Formaliai dabar Nidos lauko aikštelė orlaiviams pažymėta „A 129“ kodu. Joje gali leistis labai lengvi (juose gali skristi iki 4 žmonių) lėktuvai, sraigtasparniai ir sklandytuvai“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo Neringos miesto savivaldybės administracijos direktorius Algimantas Vyšniauskas. Nei angaro lėktuvams laikyti, nei degalų kolonėlių, nei sargo Nidos orlaivių lauko aikštelėje nėra ir nebus, nes to nereikalauja objekto statusas.

„Jau dabar yra norinčiųjų leistis Bulvikio rage. Tokia galimybe domisi ne tik lietuviai, bet ir vokiečiai, skandinavai“, – teigė A. Vyšniauskas.

Planuoja aerodromą

Neringos politikai pripažįsta, kad Nidos kilimo ir tūpimo tako atidarymas yra džiugus ir ilgai lauktas įvykis, tačiau planuojama jau artimiausioje ateityje keisti šio objekto statusą. Pasak kurorto vicemero Dovydo Mikelio, bus siekiama, kad tai būtų aerodromas. „Norime, kad Bulvikio rage imtų funkcionuoti vietinės reikšmės oro uostas su visa būtina jam infrastruktūra“, – sakė jis.

Tačiau šiuo metu aerodromo įregistruoti neleidžia dabar galiojantis KNNP tvarkymo planas. Jis koreguojamas, tad politikai bandys įrodyti, kad vykstant šiam procesui reikėtų keisti ir Nidos orlaivių lauko aikštelės statusą.

„Jei tai pavyktų, būtų galima vykdyti komercinius skrydžius lėktuvais, kuriuose telpa iki 20 žmonių. O kol kas blogai yra tai, kad toks kilimo ir tūpimo takas, kokį dabar mums leido eksploatuoti, nėra žymimas navigaciniuose oro žemėlapiuose, tad pilotai jo „nemato“. Kitaip būtų, jei turėtume aerodromą“, – teigė Neringos vicemeras.

Esą komerciniais skrydžiais į Nidą, ypač savaitgaliais, tikrai susidomėtų Druskininkai, kur yra aerodromas. „Europoje registruota apie pusė milijono lengvųjų lėktuvų, tad jei bent kelis procentus jų pavyktų pritraukti į Nidą, būtų puiku. Kol kas jų savininkai nemokės jokių mokesčių, tačiau įrengus aerodromą būtų suteikiamas ir atitinkamas aptarnavimas: budėtų sargas, stovėtų degalų kolonėlės, angarai. Tad už tai tektų mokėti“, – pasakojo D. Mikelis.

Todėl jau dabar svarstoma, kas galėtų būti aerodromo operatorius. Neringos politikai priminė, kad prieš keletą metų merijoje buvo įsteigta VšĮ „Nidos oro parkas“. Be to, Nidos oro uosto eksploatavimo galimybėmis domisi ir Palangos oro uosto vadovybė.

„Domimės Nidos oro uosto infrastruktūros plėtra. Šis oro uostas galėtų būti puikus bendrosios ir verslo aviacijos taškas, naudojamas mažiems ir individualiems orlaiviams kilti bei tūpti, jiems stovėti aerodrome“, – „Lietuvos žinioms“ yra sakęs Palangos oro uosto direktorius Marius Gelžinis.

Tačiau dėl oro tako į Neringą plėtros galimybių savo žodį dar turės tarti Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba, rengianti KNNP tvarkymo plano korekcijas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"