TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Nida svajoja apie viešąjį transportą

2016 04 05 6:00
Šiemet Nidoje bręsta rimti susisiekimo sistemos pokyčiai, kurie nudžiugins poilsiautojus. LŽ archyvo nuotrauka

Neringos savivaldybė kitą savaitę planuoja skelbti atvirą viešojo transporto paslaugų teikimo konkursą. Vasaros sezonu Nidoje reguliariai kursuotų mikroautobusas.

Dabar tiek vietos gyventojai, tiek kurorto svečiai iki jūros paplūdimių turi eiti pėsčiomis arba naudotis didžiulius įkainius taikančių taksistų paslaugomis.

„Ir pagyvenę žmonės, ir šeimos su vaikais, nidiškiai ne kartą skundėsi dėl to, jog miestelyje nėra reguliariai važinėjančio viešojo transporto. Skelbsime konkursą ir tikėsimės, kad atsiras norinčiųjų jame dalyvauti. Keleiviai būtų vežami ratu – nuo Purvynės iki paplūdimių stotelių, per miestelį ir atgal, apie 10 kilometrų žiediniu maršrutu“, – LŽ aiškino Neringos meras Darius Jasaitis.

Konkurso sąlygose įrašyta, kad bilieto kaina negalės būti didesnė negu 2 eurai, o pirmenybė bus teikiama elektromobiliui.

Numatomo maršruto schema.

Vežtų ratu

Norint nuo Nidos autobusų stoties nueiti iki jūros Taikos gatve tenka įveikti beveik 2 kilometrus. Nuo miestelio centro iki šiaurinės jo dalies Purvynės – kone 3 kilometrai. Todėl natūralu, kad pagyvenusiems žmonėms ar šeimoms su mažamečiais vaikais kaskart tenka susidurti su tam tikru iššūkiu.

Prieš kelerius metus Nidoje reguliariu maršrutu kursavo mikroautobusiukas, tačiau verslininkams ši veikla pasirodė esanti nuostolinga. Jie pažeidinėjo konkurso dokumentuose įtvirtintas paslaugos teikimo sąlygas. „Pavyzdžiui, nevažiuodavo, jei lydavo. Buvo atlikti tikrinimai, ir verslininkai pasitraukė – nusprendė, kad geriau sumokėti baudą, negu patirti nuostolių. Vėliau net trejus metus skelbėme viešojo transporto paslaugų teikimo konkursus, bet norinčiųjų neatsirado. Patobulinome nuostatus, intensyviai derėjomės su potencialiomis įmonėmis ir šiemet vėl mėginsime atgaivinti tą paslaugą“, – kalbėjo D. Jasaitis.

Neoficialiomis žiniomis, jau pradėtos derybos su vienos firmos atstovais. Jie planuoja pasiūlyti elektra varomą mikroautobusą. Anot Neringos politikų, būtent elektromobiliui ir būtų teikiama pirmenybė.

Pagal pirmines konkurso sąlygas, autobusas žiediniu maršrutu vežtų žmones nuo gegužės 15 iki rugsėjo 15 dienos. Jei laikotarpis pasirodytų per ilgas, jį būtų galima trumpinti: pavyzdžiui, nuo birželio 1-osios iki rugpjūčio pabaigos.

Neringos savivaldybės administracijos Verslo ir strateginės plėtros skyriaus vyriausiosios specialistės Rasos Baltrušaitienės teigimu, vežėjas turėtų įsipareigoti per dieną nustatytu maršrutu važiuoti mažiausiai 6 kartus. „Būtų sudarytas konkretus grafikas, autobusiukas stotų numatytose stotelėse. Juo būtų galima lengvai pasiekti ir šiauriausią Nidos dalį Purvynę, šiaurinį paplūdimį prie jos, paskui – pietinį. Maršrutas driektųsi Taikos gatve. Būtų sustojama centre ir vėl grįžtama per kurortą į Purvynę. Ten vasaroja ir gyvena tikrai nemažai žmonių, be to, yra pastatytas socialinių būstų namas. Jei verslininkai nuspręstų, kad jiems apsimoka važinėti, susirenka nemažai keleivių, tų reisų galėtų būti ir daugiau“, – LŽ sakė specialistė.

Tiesa, Neringos politikai bent jau kol kas nelinkę skirti dotacijų viešojo transporto paslaugos teikėjams.

Neringos mero Dariaus Jasaičio teigimu, viešasis transportas Nidoje sudarytų realią konkurenciją taksistams./Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Atsvara taksistams

Noras paįvairinti susisiekimą Nidoje susijęs ne vien su ekologiško transporto propagavimu, bet ir su siekiu pažaboti taksistus. Mat dabar kelionė taksi automobiliu nuo miestelio centro iki paplūdimio kainuoja net 10 eurų ir brangiau.

„O dar reikia grįžti. Jei tuo žiediniu maršrutu kursuotų mikroautobusas, žmonėms būtų kur kas patogiau ir pigiau ne pėsčiomis pasiekti paplūdimį ar Pruvynę. Viešasis transportas sudarytų realią konkurenciją taksistams, sureguliuotų ir kainas. Be to, toliau sėkmingai vyksta derybos ir dėl autorikšų atsiradimo Nidoje“, – priminė D. Jasaitis.

Neseniai jis buvo susitikęs su vienu Vokietijos verslininku. Šis patikino, kad yra labai suinteresuotas teikti tuktukais populiariai vadinamų autorikšų paslaugas.

„Ir dar varomų elektra. Vokietis turi įsigijęs dvi šešiavietes modernias autorikšas. Tik klausimas, ar pavyks jas įregistruoti mūsų nacionalinėje teisinėje bazėje, nes dėl elektrinių transporto priemonių kyla nemažai juridinių kazusų. Kalbėjome ir su klaipėdiečiu verslininku, kuris taip pat norėtų teikti vadinamųjų tuktukų paslaugas, tik vėl – problemos dėl vairuotojų paieškos, jų apgyvendinimo Nidoje“, – dėstė Neringos meras.

Norintieji vairuoti autorikšą ir teikti tokias taksi paslaugas privalo turėti ne mažesnį kaip 3 metų stažą ir B kategorijos vairuotojo pažymėjimą. Esą tiek reguliaraus reiso mikroautobusas, tiek autorikšos taptų atsvara taksi paslaugoms. Bet to, skatintų žmones Nidoje naudotis alternatyviomis, ekologiškomis transporto priemonėmis, o ne savo automobiliais.

Neringos savivaldybės atstovai informavo, kad jau šiemet Nidoje turėtų būti įrengtos dvi elektromobilių įkrovimo stotelės ir teikiama nauja elektra varomų dviračių nuomos paslauga.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"