TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Nidos jachtų prieplauką valdys suvalkiečiai

2015 02 19 6:00
Kol politikai ginčijosi, šį laivybai reikalingą pastatą Nidoje nusipirko privati bendrovė. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Dėl Neringos politikų blaškymosi valstybė taip ir nesugebėjo įsigyti strategiškai svarbaus objekto Nidoje - jachtų prieplaukos pastato. Kadaise privatizuotas statinys neseniai buvo parduotas Marijampolėje registruotai privačiai bendrovei. Vis dėlto kurorto valdžia dar tikisi, kad tai nesutrukdys norams atverti susisiekimo su Kaliningrado sritimi kelią Kuršių mariose, o patys verslininkai kol kas susilaiko nuo komentarų.

Ant Kuršių marių kranto stovintį jachtų prieplaukos pastatą planavo perimti Susisiekimo ministerija, mat jame norima įrengti itin reikalingą laisvai laivybai su Kaliningrado sritimi muitinės ir pasienio postą.

Neringos meras Darius Jasaitis viliasi, kad į privačias rankas vėl patekęs svarbus objektas tuščias neliks, nes jį įsigijusi UAB "Fatalitas", besiverčianti muitais ir kitais mokesčiais neapmokestinamų prekių (duty free) prekyba, neva pati suinteresuota turistų srauto didinimu.

Siekė atgaivinti laivybą

Pernai viešai paskelbus, kad už daugiau kaip 1,7 mln. eurų Nidoje parduodamas jachtų prieplaukos pastatas, imta svarstyti, jog jį privalo įsigyti ir valdyti valstybės įmonė. Planų pirkti šį objektą turėjo Susisiekimo ministerijos valdoma AB „Smiltynės perkėla“, į Nidą ne kartą dėl to buvo atvykę ir ministerijos vadovai.

„Net pavyko nusiderėti kainą iki 1,3 mln. eurų. Tas kadaise labai neaiškiomis aplinkybėmis privatizuotas statinys yra itin reikšmingas strategiškai. Jis tiesiogiai susijęs su niekaip iš mirties taško nepajudančiu laisvos laivybos Kuršių mariose klausimu. Būtent Lietuva stabdo bendrą susitarimą su Rusija, nes neturi įrengusi patikros punkto“, - LŽ aiškino Neringos meras D. Jasaitis.

Daugiau kaip 12 žmonių plukdantys laivai iki šiol negali kirsti kaimynės šalies sienos, nors pagal dvišalę sutartį teisinės prielaidos tam sudarytos nuo 2009 metų.

„Tas pastatas vienintelis tinka pasienio kontrolės ir muitinės postui. Ten įrengus dušus, tualetus, skalbyklą, kapitonų kambarį, ledai būtų pralaužti. Atsirastų nauji vandens maršrutai iš Nidos į Rybačių (Rasytę), galėtų plaukioti laivai, plukdantys iki 50 žmonių. Atgaivinę laivybą tarp dviejų valstybių pajustume didesnį postūmį turizmo srityje, nes rusai itin suinteresuoti pas mus atplaukti, o ne vykti automobiliais“, - kalbėjo Neringos vadovas.

Kol politikai blaškėsi

Daugiausia vilčių buvo dedama į Susisiekimo ministeriją. Tačiau jos vadovybės ketinimai valstybės vardu investuoti į prieplaukos pastatą - jį įsigyti ir kapitališkai suremontuoti - atšalo dėl pačių neringiškių blaškymosi.

„Tiesiog Neringos savivaldybės taryboje atsirado politikų, kurie ėmė piktintis tokiais planais, esą to objekto mums nereikia. Patys pakišo sau koją, nes ministerija netikėtai persigalvojo ir nebepuoselėjo planų įsigyti pastatą. Mums buvo pasakyta iš pradžių savo kieme išsiaiškinti santykius, apsispręsti, o jau paskui prašyti investicijų. Atliktas labai didelis lobistinis darbas bandant įtikinti ministeriją, bet politikai patys sužlugdė puoselėtus planus grąžinti tą pastatą į valstybės rankas“, - atskleidė D. Jasaitis.

Planai sutampa?

Kol vyko politiniai debatai, jachtų prieplaukos pastatą įsigijo Marijampolėje registruota UAB „Fatalitas“. Ši įmonė verčiasi muitais ir kitais mokesčiais neapmokestinamų prekių prekyba įvairiuose Lietuvos pasienio kontrolės postuose, tarp jų ir Nidoje.

Bendrovės atstovai LŽ patvirtino, kad iš tiesų įsigijo prieplaukos pastatą, tačiau išsamesnės informacijos nepateikė. Be kita ko, nepavyko sužinoti, kiek "Fatalitas" sumokėjo už pirkinį.

„Firmos atstovai jau buvo pas mane atvykę. Džiaugiuosi, kad objektą įsigijo būtent duty free prekyba užsiimanti bendrovė, nes jos verslas tiesiogiai susijęs su pasienio punktu ir turizmu. Įmonės žmonės patikino, kad pastate tikrai planuojama įrengti tai, ko mums reikia: keleivių patikros punktą. Taip pat - duty free parduotuvę, taip reikalingą visus metus veikiančią kavinę. Norėdami sėkmingai plėtoti veiklą, jie tikrai bus suinteresuoti dideliu keliaujančiųjų skaičiumi, intensyvia laivyba“, - sakė D. Jasaitis.

Jis tvirtino, kad dabar bendrovė atliks galimybių studiją, aiškinsis, ką pastate galima daryti, o ko - ne. Mat objektas yra įtrauktas į Nekilnojamojo kultūros paveldo vertybių registrą. "Galbūt jau kitų metų pavasarį prasidės ir realūs darbai. Pastatą reikia kapitališkai remontuoti. Viena išorinė siena sutrūkinėjusi, būtina atnaujinti vidaus patalpas“, - dėstė Neringos vadovas .

Turės bendradarbiauti

D. Jasaičio manymu, naujiesiems savininkams neišvengiamai teks bendradarbiauti su Susisiekimo ministerija ir pagal jos reikalavimus įrengti patikros punktą.

„Ar verslininkai nuomos reikiamas patalpas ministerijai, ar parduos - jau jų reikalas. Įrengti kapitonų kambarį, buriuotojams skirtus dušus, tualetus, skalbyklą mums nežadėta. Todėl nutarėme vadinamąjį kapitonatą įkurti savivaldybės įmonei priklausančiame name, esančiame prie Nidos meteorologijos stoties", - aiškino meras.

Anot D. Jasaičio, verslininkai jam neatskleidė, kiek ketina papildomai investuoti į prieplaukos pastatą. Tačiau, merijos skaičiavimais, tam reikėtų maždaug 580 tūkst. eurų.

Svarstoma, kad Nidos prieplaukos pasienio poste galėtų būti organizuojama gerokai paprastesnė vienkartinių vizų išdavimo tvarka. Kelionių agentūros ar informaciniai centrai iš anksto sudarytų norinčių plaukti keleivių sąrašą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"