TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Padidintas mokestis poilsiautojų neatgrasė

2016 07 13 6:00
Net ir padidinus nuo 10 iki 20 eurų ekologinį mokestį birželį į Neringą atvyko daugiau mašinų nei pernai. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Neringos merija, nuo birželio 20-osios vietoj 10 eurų pradėjusi taikyti 20 eurų įvažiavimo į kurortą mokestį, tikėjosi, jog tai sumažins ratuotų poilsiautojų skaičių, tačiau pastaruoju metu ima aiškėti priešinga tendencija – vykstančiųjų automobiliais ar kemperiais tik pagausėjo.

„Šįmet Alksnynės kontrolės poste, jau taikant didesnį įvažiavimo į Neringą mokestį, užfiksuota 57 automobiliais daugiau negu pernai tuo pačiu laikotarpiu, o kemperių – net 200 daugiau. Deja, nauja rinkliava bent jau kol kas neveikia taip, kaip tikėjomės. Juk norėjome paskatinti į Kuršių neriją vykti ne savo transporto priemonėmis“, – „Lietuvos žinioms“ sakė Neringos savivaldybės meras Darius Jasaitis.

Kita vertus, jei ir toliau važiuojančiųjų automobiliais nemažės, į kurorto biudžetą bus surinkta daugiau lėšų. Jos naudojamos tvarkymo darbams, infrastruktūrai gerinti.

Įpročiai nepasikeitė

Neringos politikų užmojai iš pradžių net iki 50, o vėliau – iki 20 eurų nuo birželio 20 iki rugpjūčio 20 dienos padidinti įvažiavimo mokestį buvo sukėlę pasipiktinimo bangą. Vietos verslininkai aiškino, kad iš jų bus atimta duona, nes smarkiai sumažės klientų. Esą 20 eurų – per didelė įvažiavimo rinkliava. Tuo metu merijos atstovai teigė, jog vadinamojo ekologinio mokesčio didinimas susijęs su siekiu sumažinti pusiasalyje transporto srautus, kovoti su oro tarša ir automobilių parkavimo problemomis.

Neringos savivaldybė atliko transporto priemonių srautų analizę ir apskaičiavo, kad 2013-ųjų birželio-rugpjūčio mėnesiais į kurortą buvo atvažiavę maždaug 76 tūkst. automobilių, 2014 metais – arti 86 tūkst., o 2015 metais Alksnynės kontrolės postą kirto net 93,4 tūkst. mašinų.

Jau žinoma ir šių metų birželio mėnesio statistika. Pernai tą mėnesį per Alksnynės kontrolės postą važiavo apie 16,2 tūkst. automobilių, neturinčių nemokamo įvažiavimo leidimo, o šiemet – vos 200 mažiau. „Tačiau esama paradokso: mažiau mašinų buvo tuomet, kai mokestis siekė 5 eurus, t. y. iki birželio 20-osios. Po šios dienos, ėmus taikyti 20 eurų rinkliavą, automobilių tik gausėjo. Kemperių – taip pat, nors jiems mokestis padidėjo nuo 20 iki 30 eurų. Vis dėlto manome, kad šiems pokyčiams daugiausia įtakos turėjo labai geri orai ir Joninių šventė. Taigi galutinės tendencijos paaiškės vasaros pabaigoje“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo Neringos miesto savivaldybės atstovė spaudai Sandra Vaišvilaitė.

Ypač daug žmonių mašinomis į Neringą vyko per Jonines.Deniso Nikitenkos nuotrauka

Ji taip pat pridūrė, kad dėl padidėjusio įvažiavimo mokesčio kainos Neringos paslaugų sektoriuje keitėsi labai menkai arba išvis nesikeitė. „Jau veikiančiose kavinėse patiekalai pabrango keliais procentais dėl bendro maisto produktų kainų kilimo. O apgyvendinimo sektoriuje, kaip rodo Nidos kultūros ir turizmo informacijos centro „Agila“ duomenys, kainos išliko tokios pačios arba kito labai menkai, kai kur net mažėjo“, – teigė Neringos savivaldybės atstovė.

Pinigai – automobilių aikštelei

Neringos meras D. Jasaitis pripažino, kad nemažėjantys automobilių srautai padidinus rinkliavą turi ir teigiamų aspektų. „Galbūt surinksime daugiau pajamų į biudžetą. Tuomet atsivers galimybė geriau tvarkyti aplinką, ypač ten, kur reikia nemenkų pinigų. Pavyzdžiui, iš Šventosios uosto išsinuomojome plaukiojančius pontonus Nidos jachtų uosteliui, o jų transportavimas ir pastatymas labai brangiai kainavo. Dalį ekologinio mokesčio lėšų bus galima panaudoti šiems darbams apmokėti“, – skaičiavo politikas.

Miesto tvarkymo ir priežiūros darbams, kuriuos atlieka UAB „Neringos komunalininkas“, iš Neringos biudžeto kasmet skiriama apie 1,6 mln. eurų, o praėjusiais metais vietinės rinkliavos už įvažiavimą gauta apie 1,4 mln. eurų. „Iki šiol tekdavo pridėti pinigų, kuriuos surenkame iš turto, žemės mokesčių. Turint daugiau lėšų bus galima mąstyti apie naujos automobilių aikštelės Nidoje įrengimą. Pabrėšiu, kad visi iš ekologinio mokesčio surenkami pinigai grįžta atgal į Neringos aplinką: už juos tvarkomi paplūdimiai, mediniai takai, tiesiami nauji, įrengiamos vaikų žaidimo, treniruoklių aikštelės, finansuojama Kuršių nerijos nacionalinio parko kopų sargų programa ir t. t.“, – vardijo D. Jasaitis.

Paklaustas, ar ir toliau nemažėjant ratuotų nerijos lankytojų srautams nebus svarstoma dar labiau didinti ekologinį mokestį, meras papurtė galvą ir patikino, kad nebenori „gąsdinti žmonių“.

„Kita vertus, Alksnynės kontrolės posto darbuotojai man pasakojo visokių istorijų. Pavyzdžiui, į Neringą įvažiuojantis automobilio vairuotojas, iš 50 eurų gavęs 30 eurų grąžos, nustemba. Klausia, kodėl tik 20? Žmonės prisimena mūsų pirminius svarstymus apie 50 eurų rinkliavą. Matyti, kad į kurortą norintys patekti poilsiautojai negailėtų net 50 eurų“, – atskleidė D. Jasaitis.

Beje, nors automobilių srautas į Neringą neslūgsta, gausėja ir besirenkančiųjų ekologiškesnius keliavimo būdus: daugiau žmonių plaukia katamaranu, nauju Nidos orlaivių pakilimo taku leidžiasi lėktuvai – vieną dieną atskrido net 7 orlaiviai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"