TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Pajūryje įteisintas naujas mokestis

2016 06 07 6:00
Artimiausioje ateityje mašinomis atvažiavusiems prie Olando Kepurės teks mokėti 0,3 euro už valandos stovėjimą. Deniso Nikitenkos nuotrauka

Po dešimtemtį trukusių diskusijų Klaipėdos rajono taryba ryžosi priimti principinį sprendimą ir nutarė apmokestinti automobilių statymą pajūrio Karklės kaimelyje bei prie populiariojo Olando Kepurės skardžio.

Tiesa, kol kas neaišku, ar jau šiemet vairuotojams teks paploninti pinigines, tačiau valdininkai siekia kuo greičiau pradėti rinkti pinigus. Valanda transporto priemonės stovėjimo nustatytose vietose kainuos 30 centų, o mokėti reikės nuo gegužės 1-osios iki rugsėjo 15 dienos. Rinkliava bus renkama nuo 8 iki 20 valandos, įskaitant savaitgalius.

Nustatė vietas

Tarp Klaipėdos ir Palangos esančiame ramiame Karklės kaimelyje ir per jį besidriekiančiame plente vasarą tvyro chaosas dėl gausybės automobilių ir dviratininkų. Mat dabar visame ruože nuo Olando Kepurės iki Karklės šiauriausios dalies mašinas galima statyti nemokamai.

Karštomis dienomis automobilių stovėjimo aikštelėse palei kelią būna taip prigrūsta transporto priemonių, kad neįmanoma prasilenkti, susidaro avarinės situacijos, minantys pedalus priversti laviruoti tarp pirmyn ir atgal važiuojančių mašinų. „Jau seniai keliame šią problemą Klaipėdos rajono savivaldybėje, ji buvo sudariusi ir darbo grupę, tačiau reikalai vis nejudėjo. Kuo greičiau reikia įteisinti mašinų stovėjimo rinkliavą gyvenvietėje ir nelaukti kelio rekonstrukcijos pabaigos. Pirmiausia siūlytume apmokestinti mašinų stovėjimą prie mūsų parko direkcijos: aikštelėse šalia jos telpa iki 200 automobilių. Dabar ten statomi ir kemperiai, kuriuose gyvenama vasarą“, – teigė Pajūrio regioninio parko (PRP) direktorius Darius Nicius.

Mokamą mašinų stovėjimą palaiko ir didelė dalis Karklės bendruomenės narių, teigiama, kad Karklėje iš pradžių užtektų kelių parkomatų ir vieno kontrolieriaus. Esą tai duotų efektą, nes nuolat dirbtų žmogus, atsakingas už eismo priežiūrą, jis neleistų įsivyrauti chaosui, kaip būdavo iki šiol kiekvieną vasarą.

Priremti prie sienos Klaipėdos rajono tarybos politikai neseniai žengė konkretų žingsnį: tarybos sprendimu automobilių stovėjimas bus apmokestintas aikštelėse Karklėje prie PRP lankytojų centro, prie Placio gatvės, Olando Kepurės, taip pat kelio atkarpoje iki „Žvejo“ sodybos.

Oficialiai argumentuojama, kad tokia rinkliava siekiama pagerinti rajono ekologinę būklę, sumažinti automobilių srautus, surinkti lėšų, kurios bus naudojamos mokamoms vietoms automobiliams Klaipėdos rajone įrengti ir eksploatuoti, rinkliavai administruoti, viešojo transporto nuostoliams dengti ir viešajai transporto infrastruktūrai vystyti bei prižiūrėti.

Nieko neuždirbs

Paklaustas, kada konkrečiai ratuotiems poilsiautojams gali tekti plačiau atverti pinigines, Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos Statybos ir kelių priežiūros skyriaus vedėjas Algirdas Ronkus kol kas negalėjo tiksliai atsakyti. „Jau buvo atliktas juridinis formalumas: savivaldybės taryba leido apmokestinti automobilių statymą kol kas keturiose vietose prie Olando Kepurės ir Karklėje. Tačiau sistema negali veikti, kol nėra parinktas jos administratorius, todėl artimiausiu metu bus skelbiamas konkursas jam parinkti. Be to, turėsime nuomoti arba įsigyti parkomatus“, – „Lietuvos žinioms“ sakė valdininkas.

Keturių parkomatų nuoma, įdiegimas ir išlaikymas Karklės kaimo automobilių stovėjimo aikštelėse per metus atsieitų apie 7 tūkst. eurų. Tiek pat kainuotų metinės parkomatų administravimo išlaidos. Vienkartinė investicija (kelio ženklai, parkomatai, jų apsauga, programinė įranga ir kt.) įsigyjant parkomatus atsieitų apie 35 tūkst. eurų. Pajamos iš vietinės rinkliavos už 200 stovėjimo vietų automobiliams minėtu laikotarpiu siektų apie 15 tūkst. eurų per metus.

„Tikslas – įvesti tvarką, o ne užsidirbti pinigų. Bus samdomas prižiūrėtojas, kuris drausmins vairuotojus: ir nemokančius rinkliavos, ir ne vietoje statančius mašinas. Stengsimės kuo greičiau ir operatyviau įdiegti sistemą, norime dar šiemet tai padaryti“, – svarstė jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"