TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Palanga užsimojo apmokestinti įvažiavimą

2012 12 08 7:40
Vasaros sezono metu siūloma apmokestinti įvažiavimą į Palangos centrą ir atsisakyti dabar taikomo vadinamojo pagalvės mokesčio. /Deniso Nikitenkos nuotrauka

Prieš didžiąsias žiemos šventes Palangos valdžia suskubo gaivinti idėją nuo vasaros sezono pradžios apmokestinti įvažiavimą į populiariausią šalies kurortą. 

Palangos merijos atstovai aiškina, kad tokiu būdu iš poilsiautojų pavyktų surinkti į miesto iždą gerokai daugiau pinigų nei iš vadinamojo pagalvės mokesčio. Siūloma šio atsisakyti.

Įvažiavimo į Palangą mokesčio idėjos kritikai tikina, kad ją įgyvendinus kurortas tik susigadintų savo įvaizdį, atbaidytų poilsiautojus. Esą, užuot įvedant naujus mokesčius, geriau vertėtų pagalvoti apie esamų didinimą ir jų administravimo kontrolės griežtinimą.

Įvažiavimo mokestį prieš porą metų norėjo įvesti Druskininkai, bet šio sumanymo atsisakė dėl pernelyg didelių administravimo išlaidų. "Pakanka ir "pagalvės" mokesčio, tad prie įvažiavimo rinkliavos įvedimo nebegrįšime", - LŽ sakė Druskininkų meras Ričardas Malinauskas.

Tarp dviejų mokesčių

Įvažiavimas nuo Klaipėdos plento jūros link buvo apmokestintas 1998-1999 metais, atvykstantieji lengvuoju automobiliu turėdavo mokėti 10 litų. Tada iš šio mokesčio pavyko surinkti 1,8 mln. litų.

Tačiau rinkliava buvo įvesta ne už naudojimąsi miesto viešąja infrastruktūra, o už įvažiavimą į saugotiną teritoriją, todėl teismas nebeleido rinkti pinigų.

Kitąmet Palanga bus Lietuvos kultūros sostinė. Renginiams ir programai vykdyti Kultūros ministerija atsisakė suteikti reikiamą finansavimą, tad kurorto valdžia ir ėmė sukti galvą, kaip į savivaldybės iždą surinkti papildomų lėšų.

Prisiminta idėja apmokestinti įvažiavimą į Palangą. Esą vasaros sezono metu iš tokio mokesčio būtų galima surinkti nuo 3 iki 5 mln. litų. Nuo birželio galiojantis vadinamasis pagalvės mokestis - vienas litas už praleistą naktį viešbučiuose, nakvynės namuose - tokių pajamų negarantuoja. Nuo birželio iki šių metų pabaigos greičiausiai bus surinkta tik 600 tūkst. litų.

Pagal galiojančius teisės aktus Palanga galėtų rinkti tik vieną mokestį už naudojimąsi viešąja infrastruktūra, tad įvedus įvažiavimo rinkliavą tektų atsisakyti vadinamojo pagalvės mokesčio. Nauja rinkliava būtų taikoma nuo gegužės 15-osios iki rugsėjo 15 dienos.

Anot kurorto tarybos opozicijos atstovo Dano Palucko, įvesti įvažiavimo mokestį yra netikslinga. "Juk Palangoje nėra jokių naujų traukos objektų, už kurių lankymą poilsiautojai galėtų mokėti įvažiuodami į kurortą. Jei valdžia skundžiasi, kad kitais metais nesurinks planuojamų pajamų į miesto biudžetą ir kad reikės ieškoti papildomų lėšų kultūros sostinės renginiams, tegul padidina esamus mokesčius. Vietoj lito už nakvynę tegul ima du - kaip Druskininkuose. Be to, nuo trijų iki penkių litų galėtų padidinti automobilių statymo mokestį arčiausiai jūros esančiose gatvėse", - LŽ aiškino jis.

Užkardai - nepatrauklūs

Palangos mero Šarūno Vaitkaus pavedimu sudarytai darbo grupei iki kitų metų vasario mėnesio specialistai turi pateikti pirminius skaičiavimus, kokios būtų pajamos ir išlaidos įvedus naują mokestį.

Darbo grupei, kuri posėdžiavo gruodžio pradžioje, pateikti keli galimi variantai, kaip būtų galima administruoti mokamą įvažiavimą.

Vienas jų - naudoti automobilių valstybinius numerius nuskaitančius skenerius, duomenis perduodant į bendrą rinkliavos administravimo bazę, ir užkardus. Kitas variantas - naudoti tik skenerius.

Anot darbo grupę konsultuojančio Palangos miesto rinkliavų centro direktoriaus Gintaro Žukevičiaus, kol kas pirmiausia reikia sulaukti teisininkų atsakymų.

"Mokestis būtų renkamas už naudojimąsi viešąja miesto infrastruktūra, tačiau pagal šį apibrėžimą už pažeidimus Administracinių teisės pažeidimų kodekse nėra numatytos jokios baudos. Todėl svarstoma įrengti ir užkardus. Iš viso yra 12-14 įvažiavimų į Palangą, tačiau užkardai būtų tik prie pagrindinių", - LŽ sakė jis.

Užkardai galėtų būti pastatyti Kretingos gatvėje, prie sankryžos kelyje į Liepoją, ties įvažiavimu į Palangos centrą, taip pat Vytauto gatvės pradžioje.

"Kol kas kalbama tik apie Palangą, aplenkiant Šventąją. Tačiau užkardai tikrai atrodys negražiai, gadins įvaizdį, tad ieškoma būdų, kaip išsiversti be jų. Jei bus paaiškinta, kad nėra teisinio reglamentavimo bausti už įvažiavimo į Palangą mokesčio nepaisymą, to mokesčio ir nebus. Svarstomas ir variantas reikalauti susimokėti ne įvažiuojant, o išvažiuojant, kad prie užkardų nesusidarytų didžiulės įvažiuojančiųjų eilės", - dėstė G.Žukevičius.

Baiminasi giminaičių

Palangos vicemeras Saulius Simė įsitikinęs, kad įvedus įvažiavimo rinkliavą sumažėtų automobilių srautas, pagerėtų ekologinė situacija, mažiau mašinų būtų prigrūsta kurorto gatvėse ir kiemuose.

Esą mokamas įvažiavimas atbaidytų ir vadinamuosius vienadienius iš aplinkinių miestų ir gyvenviečių atvykstančius poilsiautojus, kurie kurorte lankosi tik norėdami apsipirkti prekybos centre, palieka daug šiukšlių ir nesukuria pridėtinės vertės.

Dar vienas opus klausimas - kas turėtų nemokėti už įvažiavimą ir kaip tai kontroliuoti? Siūloma, kad nemokamai į kurortą galėtų atvykti asmenys, deklaravę gyvenamąją vietą Palangoje, joje oficialiai dirbantys, turintys nekilnojamojo turto, taip pat specialiųjų tarnybų automobiliai, tolimųjų maršrutų autobusai. Daug diskusijų kelia noras neimti pinigų iš žmonių, kurie yra artimi palangiškių giminaičiai.

"Skeptiškai vertinu tokį norą, nes tada pusė Lietuvos nemokamai važinės. Be to, kaip patikrinsi, giminaitis ar ne? Kol kas įvažiavimo mokesčio įvedimas yra tik svarstomas. Be to, abejoju, ar tarybai pritarus įvesti naują rinkliavą būtų galima ją pradėti taikyti jau kitą vasaros sezoną", - sakė G.Žukevičius.

Siūloma įvažiavimo rinkliava už lengvąjį automobilį per parą - 10 litų, per mėnesį - 150 litų, per sezoną - 500 litų. Maršrutiniams autobusiukams, autobusams, krovininiams automobiliams būtų taikomi didesni mokesčiai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"