TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Pasienio gyventojų "versliukui" - liūdnos dienos

2014 11 07 6:00
Lietuvos ir Rusijos Kaliningrado srities pasienyje - vis mažiau keliautojų. LŽ archyvo nuotrauka

Lietuvoje pingantys, o Kaliningrado srityje brangstantys benzinas ir dyzelinas į neviltį varo daugelį rusiškų degalų gabentojų į mūsų šalį. Jų pelnas mažėja, o rasti tokių degalų pirkėjų tampa vis sunkiau. Keliaujančiųjų į Kaliningrado sritį srautai menksta, o Rusijos pasienyje su kaimyne Lenkija - keliautojų antplūdis.

Krintant pasaulinei naftos kainai Lietuvoje pinga automobilių degalai. Per pastarąjį mėnesį šalies degalinėse benzinas ir dyzelinas atpigo 20-30 centų. Tai kirto per kišenę rusiškų degalų gabentojams iš Kaliningrado srities - jiems vis sudėtingiau parduoti ypač benziną. Parvežtinio rusiško benzino kaina juodojoje rinkoje yra 3,5-4 litai už litrą ir nelabai tesiskiria nuo tos, kurią galima išvysti Lietuvos degalinėse.

Skaičiuojama, kad vien spalį degalų kainos Kaliningrado srityje išaugo vidutiniškai vienu Rusijos rubliu (apie 6-7 lietuviškus centus) ir nepaliauja augusios. Šiuo metu litras A95 markės benzino ten kainuoja apie 36,5 rublio (2,27 lito), dyzelino - apie 34,5 rublio (2,15 lito). Palyginti su praėjusių metų rudeniu, degalai pabrango 5-6 rubliais (30-40 centų). Nuo kitų metų pradžios vėl laukiama kainų šuolio - Rusijos parlamentarai svarsto galimybę padidinti automobilių degalų akcizą. Jei tai bus padaryta, dyzelino ir benzino kainos gali šoktelėti 15-17 procentų.

Gelbsti tik pingantis rublis

Rusiškus degalus lengvaisiais automobiliais į Lietuvą vežantys pasienio regiono gyventojai neslepia, kad tokia situacija nėra jiems naudinga. „Jei ne pingantis Rusijos rublis, vežti degalų iš Kaliningrado srities apskritai neapsimokėtų“, - LŽ pasakojo marijampolietis Petras L. Pastarosiomis dienomis už eurą kaliningradiečiai moka vis daugiau. Prieš porą mėnesių euras buvo įvertintas 50 rublių, šios savaitės viduryje jo kaina šoktelėjo iki 56-57 rublių.

„Jeigu tokios tendencijos išliks ateityje, mūsų verslas dar nežlugs. Kitu atveju - žlugimas neišvengimas“, - patikino ir šakietis Vytautas K.

Keliautojų mažėja

Anot Vytauto K., dalis jo kolegų nuolatinių kelionių į Kaliningrado sritį jau atsisakė. Nebent tik vyksta parsivežti degalų savo reikmėms. Kiti iš šio verslo pasitraukia, kai vizos baigia galioti. „Kai tik baigsis Rusijos vizos galiojimas, nebevažinėsiu ir aš“, - prisipažino šakietis.

Kad keliautojų į Kaliningrado sritį mažėja, rodo ir Pasienio kontrolės punktų direkcijos viešai skelbiami duomenys. Vasaros mėnesiais Kybartuose valstybės sieną per parą kirsdavo 620-640 lengvųjų automobilių, lapkričio pirmomis dienomis jų buvo 360-450. Panašios tendencijos matyti Ramoniškių, Panemunės sienos kirtimo punktuose.

Pasienyje dirbantys muitininkai neslepia, kad dauguma vykstančiųjų į Kaliningrado sritį yra Lietuvos gyventojai, Rusijos - tik nedidelė dalis. „Mažėja ir vienų, ir kitų“, - LŽ teigė pareigūnai.

Rusai renkasi Lenkiją

O Rusijos ir Lenkijos pasienyje - keliautojų antplūdis. „Praėjusį savaitgalį norėjau iš Kaliningrado srities grįžti namo per Lenkiją. Dar neprivažiavęs pasienio posto ribų pamačiau didžiules virtines automobilių, teko apsisukti ir važiuoti per Kybartus“, - pasakojo marijampolietis Petras L.

Kad praėjusį savaitgalį kertantiesiems Lenkijos ir Rusijos sieną teko sugaišti net iki penkių valandų, patvirtino Kaliningrado srities muitinės Spaudos tarnybos vadovė Natalija Kadanceva. Pasak jos, vien per keturias kaliningradiečiams laisvas ilgojo savaitgalio dienas sieną su kaimyne šalimi kirto per 108 tūkst. asmenų, kurie važiavo daugiau kaip 51 tūkst. transporto priemonių - lengvųjų automobilių, autobusų, krovininių vilkikų. „Tai beveik dvigubai daugiau nei įprasta, todėl tarnybos dirbo maksimaliai apkrautos“, - teigė N. Kadanceva.

Kaliningrado srityje gyvenantis Igoris R. LŽ pasakojo, kad tokias keliones per Lenkijos ir Rusijos sieną paskatino tiek jau dvejus metus galiojanti supaprastinta sienos kirtimo tvarka, tiek Rusijos paskelbtas embargas daugeliui Europos Sąjungos šalyse pagamintų prekių. Ilgąjį savaitgalį dauguma jo tėvynainių, vykusių į Lenkiją, išnaudojo ne tiek poilsiui, kiek apsipirkti. Į Kaliningrado sritį iš Lenkijos keliautojai vežasi ne tik maisto produktų, bet ir drabužių, pramoninių prekių.

„Jei supaprastinta sienos kirtimo tvarka galiotų ir pasienyje su Lietuva, daugiau mūsiškių atvažiuotų į jūsų šalį, juolab kad žinome, jog Lietuvoje kai kurios prekės savo kokybe lenkia lenkiškas“, - sakė Igoris R.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"