TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Pasienyje – rudens tendencijos

2016 09 14 6:00
Jau kelios dienos Kybartų palaukimo aikštelėje rikiuojasi kelios dešimtys krovininių automobilių. Vaizdo kameros kadras

Ruduo pasienyje su Rusija ir Baltarusija prasidėjo krovininių automobilių eilėmis. Tiesa, kol kas nedidelėmis, tad Lietuvos pareigūnai jų nesureikšmina – vilkikai stovi palaukimo aikštelėse ir kartais net neskuba važiuoti į pasienio punktų teritoriją.

Vairuotojai aiškina, kad taip elgtis juos verčia Lietuvoje galiojanti griežta darbo laiko kontrolė ir paprasčiausias racionalumas – už stovėjimą palaukimo aikštelėje vis vien reikia mokėti, todėl jau geriau pasinaudoti jos teikiamomis galimybėmis.

Eilėse – po kelias dešimtis

Vakar 11 valandą Kybartuose palaukimo aikštelėje 38 krovininiai automobiliai laukė, kol galės įvažiuoti į pasienio punkto teritoriją. Kad kirstų valstybės sieną, jie preliminariai turi stovėti apie 7 valandas. Palaukimo aikštelėje prie Medininkų kelio poste laukė 31 vilkikas, jiems teko čia gaišti apie 4 valandas.

Panašios eilės prie šių dviejų Europos Sąjungos išorinės sienos punktų susidaro jau ne pirma diena, jos pradėjo formuotis nuo praėjusio savaitgalio.

Kol kas didesnių krovininių automobilių, kertančių valstybės sieną, srautų nematyti. Pasienio kontrolės punktų direkcijos (PKPD) skelbiamais duomenimis, Medininkų pasienio poste šiomis dienomis valstybės sieną kerta ir į Baltarusiją per parą išvažiuoja maždaug 202–333 krovininiai automobiliai. Kybartuose vilkikų srautai kiek menkesni – per parą į Rusijos Kaliningrado sritį išvažiuoja apie 150–160 krovininių automobilių, nors būna dienų, kai jų skaičius išauga iki 200.

„Jokio vilkikų srautų augimo nepastebėjome, todėl mums ir patiems įdomu, kodėl palaukimo aikštelėje laukia tiek krovininių automobilių ir kodėl jie nevažiuoja į pasienio punkto teritoriją net tuomet, kai yra kviečiami“, – „Lietuvos žinioms“ vakar teigė vienas Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio posto pareigūnas.

Bando drausminti

PKPD krovininių automobilių vairuotojus, laukiančius Kybartų palaukimo aikštelėje, net perspėja, kad nuo rugsėjo, sulaukę kvietimo kirsti valstybės sieną, į pasienio punkto teritoriją vilkikai turi atvykti per 45 minutes. Atvykusieji vėliau į kontrolės punktą neįleidžiami ir, norėdami kirsti valstybės sieną, turi registruotis iš naujo.

PKPD direktoriaus pavaduotojas Rimantas Šatkauskas „Lietuvos žinioms“ teigė, kad tai yra tarsi drausminimo priemonė, siekiant, jog punkte nebūtų netvarkos. „Manome, kad 45 minutės – pakankamas laiko tarpas, kad krovininis automobilis spėtų atvykti iš palaukimo aikštelės į pasienio punkto teritoriją. Jei neatvyksta ar nenori važiuoti nurodytu laiku, jis vėl atsiduria eilės pabaigoje“, – sakė jis.

Tačiau pasienyje dirbantys pareigūnai pripažįsta, kad kol kas ši drausminimo priemonė nelabai veiksminga.

Įvairios versijos

Kybartų poste valstybės sieną kertančių vilkikų vairuotojų didžiąją dalį sudaro Rusijos piliečiai, vežantys krovinius iš Rusijos ar Baltarusijos į Kaliningrado sritį. Vilkikų vairuotojai neslepia, kad jiems geriau kiek ilgiau užtrukti palaukimo aikštelėje, nes Lietuvoje darbo laiko kontrolė neva yra kur kas griežtesnė nei Rusijoje.

Be to, esama dar vienos priežasties – norima pailsėti. Prieš kertant valstybės sieną vis vien reikia užsukti į palaukimo aikštelę, sumokėti 10 eurų. Todėl poilsiui jau nebesirenkamos bet kokios stovėjimo aikštelės pakelėje.

Kaip „Lietuvos žinioms“ pasakojo palaukimo aikštelę eksploatuojančios UAB „Eurokusta“ direktoriaus pavaduotoja Rima Simanavičienė, šioje aikštelėje mokesčio už stovėjimą nereikia mokėti tik tais atvejais, jei vilkikų vairuotojai joje užtrunka iki valandos. Tie, kuriems tenka susimokėti, gali nemokamai naudotis kai kuriomis paslaugomis, visų pirma – tualetu, yra kriauklės ir vanduo nusiprausti. „Nemanau, kad tikrai jie palaukimo aikštelėje ilgiau užtrunka dėl to, kad norėtų pamiegoti. Gal čia yra kitokių priežasčių“, – svarstė R. Simanavičienė.

Tokią mintį „Lietuvos žinioms“ išsakė ir kybartietis Juozas, kuriam tenka dažnai bendrauti su vilkikų iš Rusijos vairuotojais. Šie yra prasitarę, kad artėdami prie Kybartų iš savo darbdavio ar krovinio užsakovų sulaukia pranešimų apie tai, kokiai Rusijos pareigūnų pamainai dirbant patogiausia kirsti sieną.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"