TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Pasienyje su Baltarusija vilkikų virtinės

2016 02 11 6:00
Prie Lietuvos-Baltarusijos pasienio punktų nutįso didžiulės vilkikų eilės. LŽ archyvo nuotrauka

Lenkijai ir Rusijai nesutariant dėl dvišalių leidimų vežti krovinius bei lėto Baltarusijos pareigūnų darbo užkimštas Lietuvos ir Baltarusijos pasienis.

Kilometrinėse krovininių vilkikų eilėse prie Lietuvos sienos su Baltarusija vairuotojai priversti laukti net keletą parų. Vakar 10 valandą ryto daugiausia krovininių automobilių buvo susikaupę prie Medininkų pasienio punkto – kirsti valstybės sieną laukė apie 430 vilkikų. Prie šio punkto yra didelė automobilių aikštelė, todėl daugelis vilkikų stovėjo būtent joje.

Prie Lavoriškių pasienio punkto buvo 235 vilkikų virtinė, jau siekianti už 5 kilometrų nuo pasienio punkto esantį Lavoriškių miestelį. Prie šio posto vairuotojai turės laukti galbūt pusantros paros. Apie parą vairuotojams teks laukti ir prie Šalčininkų bei Raigardo pasienio punktų.

Aplenkia Lenkiją

Pasienyje dirbantys pareigūnai vakar pabrėžė, kad tokių didžiulių krovininių automobilių eilių prie sienos su Baltarusija seniai nebuvo. Jei bent minimalios jos susidarydavo, tai tik prie didžiausių pasienio punktų – Medininkų, Lavoriškių, o štai Raigardo punktas visada buvo laisvai kertamas.

Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ vadovas Erlandas Mikėnas vakar teigė, kad vilkikų eilės susidarė Rusijai ir Lenkijai nesusitariant dėl dvišalių vežimo leidimų bei padidėjusio prekių srauto. Vasario 1 dieną baigė galioti dvišaliai Lenkijos ir Rusijos krovinių vežimo leidimai. Derybose dėl naujų leidimų Lenkijai užkliuvo Rusijos įstatymas, nurodantis, kad norint vežti prekes, kurių gamintoja – užsienio bendrovė, reikalingas trišalis leidimas. Beje, Lietuvai su analogiškais rusų reikalavimais teko susitaikyti praėjusiais metais.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Prevencijos skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis LŽ taip pat įvardijo dvi vilkikų eilių susidarymo prie Lietuvos ir Baltarusijos pasienio punktų priežastis. „Neabejotina, kad turėjo įtakos Lenkijos ir Rusijos nesutarimai dėl dvišalių leidimų gabenti krovinius. Dalis vilkikų, iš Rusijos važiuojančių į Lenkiją ir toliau į Vakarų Europą, dabar per Lietuvą važiuoja į Baltarusiją, taip aplenkdami Lenkiją“, – aiškino G. Mišutis.

Problemų neįžvelgia

Baltarusijos valstybinio pasienio komiteto spaudos tarnybos atstovas Aleksandras Tiščenka vakar aiškino, kad nieko neįprasto pasienyje su Lietuva nevyksta. „Situacija, atsižvelgiant į dabartines sąlygas, kontroliuojama“, – sakė jis. Anot A. Tiščenkos, Rusijos krovinių vežimo bendrovės yra pasirinkusios du kelius, kuriais apvažiuoja leidimų neišduodančią Lenkiją pakeliui į Vakarų Europą. Vienas jų veda per Baltarusiją ir Ukrainą, o kitas – per Lietuvą, Klaipėdą. Tačiau prie uosto susidarius eilei dalis į Lietuvą jau įvažiavusių krovininių automobilių keičia maršrutą ir stengiasi aplenkti Lenkiją važiuodami per Baltarusiją.

Šios šalies valstybinio pasienio komiteto viešai skelbiamais duomenimis, vakar apie pietus jau nemenkos eilės laukiančiųjų įvažiuoti į Lietuvą buvo susidariusios ir Baltarusijoje.

Kaimynai dirba lėtai

VSAT Prevencijos skyriaus viršininkas G. Mišutis LŽ įvardijo ir kitą priežastį, dėl kurios prie Lietuvos ir Baltarusijos pasienio punktų įstrigo daugybė vilkikų. „Pastarąją parą labai lėtai dirbo Baltarusijos pareigūnai“, – teigė jis. Anot G. Mišučio, paprastai Medininkų punkte per valandą važiuodavo apie 20 krovininių automobilių, o antradienį – tik 11, Lavoriškių pasienio punkte vietoj 10 vilkikų per valandą Baltarusijos pareigūnai įsileisdavo tik penkis.

Dėl tokios padėties Lietuvos pasieniečiai jokios oficialios informacijos nesulaukė. Tačiau vairuotojai tarpusavyje kalbasi, kad taip yra dėl pradėto apsikeitimo duomenimis tarp Baltarusijos ir Rusijos pareigūnų. „Bet tai – tik prielaidos“, – sakė VSAT atstovas.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Vytautas Kleinauskas vakar sakė, kad, jų duomenimis, iš tiesų Baltarusijos muitininkai pradėjo griežčiau tikrinti į šios šalies teritoriją įvažiuojančius sunkvežimius, todėl ir pasienio postų pralaidumas yra mažesnis, nei numatyta. „Asociacija bendradarbiauja su atsakingomis institucijomis ir siekia, kad būtų kuo greičiau imtasi organizacinių ir infrastruktūrinių pakeitimų didelėms eilėms Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje mažinti. Juk verslas dėl prastovų patiria nemažų nuostolių. Vilkiko ir puspriekabės prastova per parą įvertinama apie 300 eurų“, – aiškino V. Kleinauskas. Pasak jo, laukti ilgiau nei parą tenka toms transporto priemonėms, kurių vairuotojai į pasienio punktus atvyksta neužsiregistravę iš anksto.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"