TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Penkiolikai Vilniaus mikroautobusų vairuotojų išrašytos baudos

2013 07 02 17:20
vilnius.lt nuotrauka

Vilniaus mieste penkiolikai mikroautobusų vairuotojų išrašytos administracinės baudos už keleivių vežimą, neturint galiojančių sutarčių su sostinės savivaldybe, teigia savivaldybės atstovai.

Anot jų, šiuo metu legaliai keleivius veža tie mažieji autobusai, kuriuose galioja elektroninis bilietas. Tuo tarpu vežėjų atstovai teigia, kad veiklą vykdo teisėtai, o savivaldybės atstovai ne tik išrašo baudas vairuotojams, bet ir neteisėtai atima įmonėms išduotus leidimus.

„Šiandien buvo kontroliuoti mikroautobusų vairuotojai, patikrintas jų teisėtumas. Kadangi sutartys buvo nutrauktos įspėjus prieš šešis mėnesius, tai buvo surašyti vairuotojams administracinės teisės protokolai. Sakykime, tai parodė, kad jie nėra tokie legalūs, kaip deklaravo. (...) Šiuo metu 15 surašyta protokolų“, - BNS sakė Vilniaus miesto savivaldybės Miesto transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Kastytis Lubys.

Pasak jo, vairuotojams baudos siekia 10-25 litus, o vežėjų įmonių vadovams, priklausomai nuo pažeidimų skaičiaus, baudos prasideda nuo 150-250 litų. K.Lubys aiškino, kad su vežėjais sutartys buvo nutrauktos teisėtai, nors pastarieji ir teigė, kad keleivių vežimo licencijos mieste privatiems vežėjams tebegalioja.

„Buvo tęsiamos sutartys ilgesniam laikui, kad nereikėtų jų pasirašinėti dažnai ir kai kuriems vežėjams buvo pratęstos sutartys iki 2014 gruodžio 31 dienos, įrašant abipusiu susitarimu papildomą punktą, kuriame numatyta, kad jeigu Vilniuje vyks maršruto optimizavimas, keisis maršrutai, kad sutartys bus nutrauktos įspėjus prieš pusmetį. Ką mes ir padarėme“, - sakė savivaldybės atstovas.

„Pirmiausia tai aš turiu pasakyti, kad sutartys mūsų yra galiojančios. Tie vežėjai, kurie teikia paslaugas, jų sutartys yra galiojančios iki 2014 metų gruodžio 31 dienos. Antra, savivaldybė šiandien elgiasi neteisėtai, kadangi gąsdindama vairuotojus iš įmonių atiminėja fiziškai leidimus. Tai to jie negali daryti jokiais būdais“, - BNS sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos vadovas Saulius Matulionis.

„Sutarčių teisėtumą sprendžia ne savivaldybė, tą turės spręsti teismas, kadangi savivaldybės sprendimai apskųsti iš esmės ir skundas yra nagrinėjamas Vilniaus apygardos administraciniame teisme, todėl čia ne savivaldybės prerogatyva nustatyti, teisūs mes, ar ne“, - pridūrė S.Matulionis. Pasak jo, leidimus iš vairuotojų atima savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ darbuotojai ir K.Lubys.

Jis teigė, kad jei teismas nuspręs, kad vežėjų sutartys yra teisėtos, bus reikalaujama iš savivaldybės atlyginti žalą už leidimų atėmimus ir išrašytas baudas bei nubausti atsakingus savivaldybės darbuotojus, kurie priėmė sprendimus.

Pasak K.Lubio, šiuo metu visus privežamuosius maršrutus vykdo „Vilniaus viešasis transportas“. Įmonė artimiausiu metu - iki liepos pabaigos - ketina paskelbti dalies maršrutų subnuomos konkursus privatiems vežėjams. Savivaldybės atstovas teigė, jog šie konkursai kol kas bus laikinas sprendimas, iki kol miesto taryba patvirtins privežamųjų maršrutų konkurso tvarką.

„Ten, kur turėjo važinėti privežamieji maršrutai, „Vilniaus viešojo transporto“ pastangomis yra užpildyti. (...) Įmonė turi teisę subnomuoti dalį maršrutų, kad sumažintų savikainą. Mes tikėjomės, kad taryba patvirtins konkurso tvarką ir mes galėsime konkursu pritraukti privačius vežėjus. Bet tam laikotarpiui, kol vėl sugrįšim į tarybą, mes norime laikinai subnomuoti“, - teigė K.Lubys.

Konkursai turėtų būti skelbiami pusmečiui, su galimybe sutartis pratęsti dar pusei metų, o pirmieji privatūs vežėjai, tikimasi, keleivius pradės gabenti dar šių metų žiemą. Savivaldybės atstovas taip pat teigė, kad privačių vežėjų mikroautobusuose taip pat galios elektroninio bilieto sistema.

Anot K.Lubio, jei miesto taryba ir vėl nepatvirtins privežamųjų maršrutų konkurso tvarkos, bus svarstoma galimybė tiesiog įsigyti daugiau autobusų.

„Tada paplanuosim, tikimės, kad sumažės nuostoliai - pirmosios dienos įvedus greituosius maršrutus nuteikia optimistiškai, nes jie nevažinėja tušti - tai ateity svarstysime galimybę „Vilniaus viešajam transportui“ įsigyti dar papildomai mažesnės talpos transporto priemones“, - tikino savivaldybės atstovas.

Savivaldybės teigimu, miesto taryba gegužę nepriėmė sprendimo dėl privačių vežėjų įtraukimo į bendrą Vilniaus viešojo transporto sistemą. Dėl to, Vilniuje šiuo metu visus maršrutus aptarnauja uždarosios akcinės bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ transporto priemonės.

Birželio viduryje Konkurencijos taryba nutarė, kad Vilniaus savivaldybė pažeidė Konkurencijos įstatymą, keleivių vežimo viešąsias paslaugas patikėjusi savo įmonei be konkurso bei nesudariusi sąlygų kitoms įmonėms konkuruoti. Savivaldybė penkerių metų keleivių vežimo sutartis pasirašė su tuomet reorganizuojamomis bendrovėmis „Vilniaus autobusai“ bei „ Vilniaus troleibusai“, kurios vėliau tapo bendrove „ Vilniaus viešasis transportas“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"